Grønt fokus skal få det hele til at køre i ring hos Elgiganten
Under overskriften ”Nogle gange er det godt at køre i ring” fortæller Elgiganten om de mange forbedringer de som Danmarks største elektronikkæde allerede har gjort og kommer til at gøre. Fokus ligger dog særligt på, hvordan Elgiganten kan hjælpe deres kunder med at træffe mere oplyste og bæredygtige valg, når elektronikken skal købes eller udskiftes.
Peder Stedal, adm. direktør, ser frem til at tage hul på dialogen med Elgigantens kunder: ”Faktum er, at vi hverken kan undvære elektronik eller hårde hvidevarer. Men i stedet for at behandle produkter udelukkende ud fra en brug-og smid-væk tankegang, kan vi i stedet vælge at give dem et langt liv – og i sidste ende muligheden for at genopstå som nye produkter. På den måde bliver ringen sluttet.”
Kunderne har masser af grønne valgmuligheder
Elgiganten har arbejdet med bæredygtighed i mere end 10 år, men har endnu ikke kommunikeret en samlet fortælling til sine kunder. Før nu. ”Vi har flere måder at hjælpe vores kunder på, hvis de gerne vil træffe mere bæredygtige valg. Men indtil nu har vi ikke været gode nok til at dele de mange tiltag direkte med vores kunder. Og så bliver det svært for dem at benytte sig af de mange services, vi har. Håbet er derfor, at vi med denne fokusuge starter med at få stillet skarpt på de mange muligheder, der er for at samarbejde med os, så vi i fællesskab kan indsamle elektronikskrot til genbrug og genanvendelse samt forlænge en masse produkters liv.”
Elgigantens kunder vil møde fortællingen alle de steder, hvor de møder Elgiganten: På hjemmesiden, i nyhedsbreve, på sociale medier og ikke mindst i Elgigantens 40 varehuse. Men det bliver ikke bare en fortælling. Det bliver også vejledninger i helt konkrete måder, man kan bidrage på - med Elgigantens hjælp:
-Man kan aflevere sin dataholdige elektronik til sikker og forsvarlig genbrug igennem Elgigantens Secure Collect system
-I stedet for at skifte defekte produkter med nye, kan man købe reservedele gennem Elcare og forlænge levetiden på sin vaskemaskine eller køleskab. Med Elcare kan man samtidig få repareret sin elektronik – uanset om produktet er købt i Elgiganten eller ej
-Man kan give produkter en ny chance ved at købe udstillingsmodeller og returvarer i Elgiganten Outlet
-Man kan få hjælp til at skrotte fx hårde hvidevarer og sikre, at alt bliver genbrugt eller genanvendt
Vi flytter os mest ved at samarbejde
”Selvom vi har arbejdet på at blive grønnere de seneste 10 år, så er det første gang, at vi rækker direkte ud til vores kunder for sammen at skabe en elektronikbranche med fokus på genbrug, genanvendelse og længere levetid på produkter. Vi mener, at tiden er den rette nu, for danskerne er virkelig begyndt at gøre bæredygtighed til en del af deres forbrugsvalg. Det skal ikke ses i modsætning til pris, kvalitet eller design. Det er blot endnu en vigtig parameter for vores kunder.”
Elgiganten tror også på, at initiativerne bliver vigtige i konkurrencen om fremtidens kunder. ”Vi kan samarbejde med vores kunder på en helt anden måde end de store globale online elektronikudbydere. Ved at kombinere e-handel med fysiske varehuse kan vi tilbyde personlig og kompetent rådgivning om ikke bare produkter men også om, hvordan vi passer bedre på dem, giver dem nyt og længere liv.”
Nøgleord
Kontakter
Ditte Opstrup Andersen
Kommunikationschef
PR & Kommunikation
ditte.opstrup.andersen@giganten.dk
+4527614057
Billeder
Information om Elgiganten A/S
Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevareprodukter i hjemmeelektronik og hårde hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.300 medarbejdere fordelt pa 40 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.
Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2020/21 omsatte for 49,8 milliarder norske kroner. Der er i alt 414 varehuse og ca. 11.000 medarbejdere i Norden. Alle nordiske varehuse forsynes fra det over 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af Currys plc.
Følg pressemeddelelser fra Elgiganten A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Elgiganten A/S
Astralis og Elgiganten vil gøre op med giftig tone i gaming-verden23.9.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Forum i denne uge åbner dørene for et af verdens største gaming-arrangementer bliver publikum mødt af en opsigtvækkende besked. I nyt initiativ kaldet Mindre flaming, Mere gaming, vil Elgiganten i samarbejde med Astralis, give gamere et tydeligt incitament til at ændre adfærd.
Eksplosivt salg af computere med AI teknologi frem mod studiestart25.7.2024 09:43:53 CEST | Nyhed
Studiestart nærmer sig, og Elgiganten ser i år ind i en firedobling i salg af bærbare computere. De studerende vil have hurtige processorer, hvor AI er inkorporeret i selve computeren. For kunstig intelligens er meget hurtigt blevet en naturlig del af studielivet, fortæller Elgigantens Head of Sales.
Elgiganten bliver eneforhandler af ny ŌURA ’smart ring’14.5.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Ouraringen kan nu købes i Elgiganten i Danmark, Norge, Finland og Sverige ŌURA, selskabet bag den nye ’smart ring’, der giver sin ejer personlige helbredsoplysninger og - indsigt, annoncerede i dag udvidelsen af sit forretningsområde til de nordiske lande i samarbejde med Elgiganten. Fra og med denne uge kan Ouraringen, både Heritage og Horizon styles, købes i Danmark, Norge, Sverige og Finland såvel som online.
Elgiganten træder ind på markedet for salg af brugte hårde-hvidevarer3.5.2024 11:40:46 CEST | Pressemeddelelse
For bare få måneder siden lancerede Elgiganten Ny Start – et koncept, der indtil i dag har dækket over salg af brugte telefoner. Nu er elektronikkæden klar til at udvide med salg af bruge hårde-hvidevarer.
Elgiganten hjælper personer med handikap til gode indkøbsoplevelser21.3.2024 08:16:00 CET | Pressemeddelelse
Sidder man i kørestol, har nedsat synsevne eller lever med angst, kan det være en udfordring at handle i butikker. Det vil Elgiganten gerne lave om på. Derfor har elektronikkæden opstartet et samarbejde med Inklusiv. En platform og app, der bringer butikskæder og personer med handikap sammen for at sikre optimale rammer for en god og tryg indkøbsoplevelse.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum