Ducati Multistrada 950 og Scrambler Icon klar til forårshungrende danskere

Antallet af solskinstimer i 2023 er indtil videre ikke prangende, men varmere forårsdage og sommer er lige rundt om hjørnet, og Danmarks største bilabonnement :Dribe har netop klargjort motorcykler fra anerkendte Ducati. Nu er der både en Multistrada 950 og Scrambler Icon til danskere, der hungrer efter to hjulet køreglæde.

Det er en del af :Dribe-abonnementet, at man automatisk får adgang til de italienske motorcykler til en lav dagspris fra henholdsvis 749 kr. og 549 kr. pr dag.

"Hos :Dribe siger vi, at vores bilabonnement er alle fordelene og friheden ved at have en bil uden forpligtelserne. Jeg tror dog, at de fleste motorcykel-entusiaster vil sige, at ægte frihed finder man på to hjul, og nu står der et par Ducati motorcykler i vores garage og venter på at blive luftet,” siger Jesper Hill-Kjærsgaard, der er direktør i :Dribe og fortsætter:

”Motorcyklen er i virkeligheden et godt eksempel på, at et køretøj er en stor investering, præcis som en bil jo også er en ekstrem stor post i privatøkonomien. Jeg tror, der er mange, som tænker, at det nok er lidt for dyrt at have en motorcykel stående, der kun kommer på vejene nogle få måneder om året. Det er her, abonnement er et alternativ til at eje, både når det gælder biler og motorcykler. :Dribe har el-bilen til hverdagen, den store bil til sommerferien, og motorcyklen til en lørdag på landevejen, uden at du skal have flere hundrede tusinde kroner op af lommen.”

Er det danske vejr, motorcykel-vejr?

Det danske vejr er kendt for at være omskifteligt og ifølge Danmarks Statistik, så regner eller sner det i gennemsnit hver anden dag i Danmark. Et år har i gennemsnit 171 dage med nedbør, og det er ganske vist ikke er det mest motorcykelvenlige vejr, men ikke desto mindre, så har mere end 160.000 danskere en motorcykel.

Omsat betyder det 15.000 flere motorcykler på vejene, og det svarer til, at antallet af danskere med en motorcykel steget med 10 procent på blot otte år, frem til 2021, ifølge Motorstyrelsen.

Skulle man gå med tanker om at købe en Multistrada, starter priserne ved 238.790 kr., mens man skal være abonnent hos :Dribe for at benytte Ducati Multistrada og Scrambler Icon. Det bliver man ved at tilmelde sig via appen, hvor booking ligeledes foregår.

:Dribe er et bilabonnement, der giver mulighed for at skifte bil i takt med, at behovet ændrer sig og abonnementsprisen inkluderer forsikring, vejhjælp, grøn ejerafgift, skifte mellem sommerdæk og vinterdæk, samt service. Via abonnementet får man adgang til en lang række biler fra f.eks. VW, Skoda, Audi, Citroën, Peugeot, Kia, Seat og Cupra, og blandt andet VW ID.5 Electric og Tiguan, Audi A4 og Q5.

Ducati Motor Holding er en italiensk producent af motorcykler, som har base i Borgo Panigale i nærheden af Bologna. Først og fremmest er Ducati kendt for sin historiske fusion af innovativt design og imponerende præstation. Siden produktionen af den første motorcykel med en lille motor efter 2. verdenskrig, har Ducati udviklet sig til at være en førende spiller inden for international motorsport og har opnået betydelig succes.

Ducati Multistrada hos :Dribe