femina.dk skifter navn og ansætter ny chefredaktør
Danmarks største digitale kvindemedie femina.dk har de seneste år etableret sig som selvstændigt medie, med fokus på aktualitet og perspektivrig journalistik – om alt fra kultur til politik. Mediet har blandt andet haft en afgørende stemme i debatten om fødendes vilkår i Danmark og er gået forrest i dækningen af den internationale kvindebevægelse, der er opstået i forbindelse med revolutionen i Iran.
I dag er femina.dk et dagsordensættende aktualitetsmedie, der berører vigtige samfundsproblematikker, og fungerer som et selvstændigt medie adskilt fra femina print.
Som en del af udviklingen skifter femina.dk navn til femina update, der netop skal være med til at understrege omstillingen til det nyheds- og aktualitetsmedie, det er i dag.
Anne Wittorff Rusbjerg skal stå i spidsen for femina update efter tidligere chefredaktør Isabella Hindkjær er rykket til P3 som ny redaktionschef.
”Femina.dk har de seneste år gennemgået en helt exceptionel udvikling, og er nu et stærkt, dagsordensættende aktualitetsmedie, der især har fokus på ligestilling og rettigheder. Det er helt unikt – og jeg er uendelig stolt over, at jeg får lov til at drive den udvikling videre,” siger Anne og fortsætter;
”Det er også derfor, at vi – netop for at slå fast, at vi er et selvstændigt aktualitetsmedie - skifter navn til femina update.”
Anne har været en del af femina.dk siden april 2022, hvor hun startede som forsideredaktør. Siden oktober 2022 har hun været digital redaktionschef. Hun kom fra en stilling som digital nyhedsredaktør på Berlingske og før det bestred hun posten som nyhedschef på Fyens Stiftstidende.
Anne tiltræder stillingen som ny chefredaktør for femina update den 1. marts, 2023.
Kontakter
Karen-Sofie BrunseKommunikationschef
Tlf:+45 51 51 81 02Billeder
Information om Aller Media
Vi er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser hele 1,8 mio. danskere med hver måned i mindst en af vores titler – og vores stærke digitale universer har mere end 2,1 mio. brugere og over 50 mio. sidevisninger hver eneste måned.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Ny undersøgelse: Hver fjerde kvinde overvejer at tage Wegovy25.4.2024 10:42:10 CEST | Pressemeddelelse
Der er en stor kløft mellem, hvordan vi mener, vi bør være, og hvordan vi reelt er. En kløft, der er stigende, og som ses i alt fra krops- og skønhedsideal. Aller Media Denmarks kvindelivs undersøgelse ”Women of the Future” viser, at hver fjerde kvinde ville overveje at tage Wegovy, hvis det var receptfrit. Samtidig mener 27 % af de adspurgte kvinder dog stadig, at kropspositivisme er med til at flytte deres forhold til kroppen.
femina fylder 150 år - og bliver 100 procent digitalt27.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
I morgen, onsdag den 28. februar, fylder femina 150 år og skriver dermed historie som Danmarks ældste og ét af verdens ældste ugeblade til kvinder. Nu skriver femina snart ny historie, da det med det sidste printnummer, der udkommer den 29. februar, bliver 100 procent digitalt. Samtidig vil femina fortsætte med at være et aktualitetsmedie målrettet kvinder.
To Sultne Piger splitter op – men profilen og podcasten lever videre16.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
De har sammen skabt en succesfuld podcast og 80.000 følgere på Instagram. Men nu forlader den ene halvdel af To Sultne Piger rollen som en af landets mest populære madanmeldere. Heldigvis kører den tilbageværende pige både profilen og podcasten på Heartbeats videre – med flere nye spændende elementer.
Martin Kongstads populære podcast om mad og mennesker er tilbage22.12.2023 08:19:28 CET | Pressemeddelelse
I tre år har den holdt pause, men nu genopliver Martin Kongstad og Heartbeats podcasten ’Bearnaise er dyrenes konge’. Den nye sæson får et væld af nye spændende gæster som To Sultne Piger, Lærke Kløvedal og Søren Gericke.
Ny undersøgelse: Næsten hver anden kvinde har oplevet ikke at blive taget seriøst hos lægen21.12.2023 09:19:41 CET | Pressemeddelelse
En ny undersøgelse fra Aller Media viser, at næsten hver anden kvinde (46,7 %) har oplevet at lægen ikke tog deres sundhedsmæssige problemer seriøst. Problemet er ekstra stort blandt de 18-29-årige kvinder, hvor hele 58 % har oplevet ikke at blive taget seriøst. Derfor sætter femina fokus på uligheden i sundhedsvæsenet med kampagnen ”Patient XX”.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum