Grafical kæmper for klima og udsatte

Klimaforandringer, og hvilke indsatser der bør og er sat i gang, er ikke bare en trend, men en stor debat, der er kommet for at blive. De politiske beslutninger om klimaindsatserne, der bl.a. var op at vende på klimakonferencen Cop27 i Egypten sidste år, kører fortsat med et mål om klimaneutralitet inden år 2050. En indsats, som flere virksomheder tager til sig, er at overveje deres drift og materialevalg til mere miljøvenlige løsninger, der kan være med til at gøre en forskel. Grafical er ingen undtagelse.
Fundament for en bedre klimasituation
Klima er nemlig et område, som Grafical har fokus på. Som leverandør af bl.a. tryksager og kopipapir til både virksomheder og private håndterer Grafical en stor mængde af papir. For at gøre op for den mængde træer, der bliver fældet for at producere disse, planter de træer gennem velgørenhedsorganisationen One Tree Planted. Organisationen arbejder for at genetablere flere skovområder verden over og pointerer, at kun 14,5% af det danske land er skovareal, og de stræber efter, at det inden år 2100 hedder 25%. En målsætning, som vil gavne miljøet. Graficals støtte til formålet kalder de ”Klimapapir”; et koncept, der samtidig opfordrer virksomheder til at træffe mere klimavenlige valg, når de skal indkøbe papir.
Udviser omsorg og samfundssind
Et andet område, der ligger Grafical på hjerte, er at give støtte til indsatser for udsatte børn gennem Ungdommens Røde Kors. Organisationens mærkesager er at gøre en forskel i børn og unges liv ved at hjælpe dem med at blive del af et fællesskab og få gode oplevelser med i bagagen.
Grafical bidrager desuden med midler til Kræftens Bekæmpelse, som er den største danske sygdomsbekæmpende organisation, der arbejder med kræftforskning, for indsatser til forebyggelse af kræft samt støtte til kræftramte patienter og deres pårørende.
Den spæde start
Grafical ApS kom til verden i 1997 og gik dengang under navnet Brdr. Lindhardsen, en familievirksomhed med to brødre ved roret. Siden overtog den ene bror, hvilket udmøntede sig i nyt navn og en bevægelse fra primært at stå for tryksager af forskellig art til e-handel inden for en bred pallette af bl.a. hobby- og kontorartikler til både private og erhverv.
Billeder
Information om Partnertekst
Følg pressemeddelelser fra Partnertekst
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Partnertekst
Godt Smils nye Cosmetics-koncept: Tandregulering med usynlig bøjle28.4.2023 11:03:52 CEST | Pressemeddelelse
Danmarks førende tandlægekæde, Godt Smil, har netop launchet deres nye koncept, Cosmetics. Med foreløbig otte topmoderne klinikker som del af det, den nyeste tandteknik og fokus på tandretning og andre kosmetiske tandbehandlinger er de dedikeret til at give dig det smukkeste smil.
Guld mod smerter: Gold Implant Clinic oplever stor succes med guldimplantation til kroniske rygsmerter28.4.2023 10:58:35 CEST | Pressemeddelelse
Speciallægeklinikken Gold Implant Clinic i Aarhus er den førende og mest erfarne klinik i Danmark, der anvender guldimplantationer til behandling af kroniske rygsmerter og ledsmerter. 80% af deres patienter oplever betydelig smertelindring eller lever et helt smertefrit liv efter behandling.
Pålideligt, fynsk vognmandsfirma der fragter varer i hele Danmark28.4.2023 09:49:29 CEST | Pressemeddelelse
Schou-Danielsen Logistik er et pålideligt fynsk vognmandsfirma, der specialiserer sig i at transportere varer i hele landet. De har en omfattende portefølje af lastbiler og varevogne samt et team af dygtige chauffører og logistikspecialister, der sikrer, at varerne ankommer sikkert og til tiden.
Fra Arvato til Riverty: Fintech-selskab tager nyt navn28.4.2023 09:46:24 CEST | Pressemeddelelse
I en spændende udvikling i oktober 2022 besluttede Arvato Finance at samle alle sine undermærker under ét sammenhængende navn: Riverty. Arvato Financial Solutions, AfterPay, Paigo og Gothia har tidligere opereret som separate enheder, men med Riverty ønsker virksomheden at skabe en mere samlet og klar identitet for sine kunder og styrke sin position i den konkurrenceprægede verden af finansielle tjenester og løsninger.
Danske Lé Mosch oplever stor succes i 120 butikker og fire europæiske lande28.4.2023 09:39:18 CEST | Pressemeddelelse
På blot fem år har Lé Mosch formået at skabe en markant tilstedeværelse i accessories-verdenen. Med deres unikke tilgang til produktudvikling og fokus på kvalitet har de nu spredt deres produkter til hele fire europæiske lande, hvor deres designs af håraccessories pryder hylderne hos hele 120 butikker og frisører.