Ny digital superredaktion skal styrke vækst
Den 1. oktober gennemfører Aller Media en omstrukturering, hvor en ny digital superredaktion på tværs af elle.dk, viunge.dk og femina.dk med Isabella Hindkjær som Editorial director skal accelerere den digitale vækst yderligere.
I samme forbindelse cementeres opdelingen af femina pr. 1. oktober som to selvstændige redaktioner for hhv. print og digital. Dorthe Kandi fortsætter som ansvarshavende chefredaktør og bliver lederskribent for femina på print, mens Isabella Hindkjær bliver ansvarshavende chefredaktør for femina.dk.
”Som ansvarshavende chefredaktør ser jeg frem til, at vi skal sætte endnu mere fart på udviklingen af femina.dk, ligesom jeg som Editorial Director glæder mig til at få lov til at bringe erfaringerne i spil på to enestående legacy brands som ELLE og Vi Unge. Det er en stor ære at skulle stå i spidsen for tre af de stærkeste digitale redaktioner i Danmark, og jeg er overbevist om, at vi i fællesskab yderligere vil udbygge vores position som markedsledende aktualitetsmedier til danske kvinder og unge,” siger Isabella Hindkjær, ansvarshavende chefredaktør for femina.dk og Editorial director for en digital redaktion under Aller Kvindeliv, der dækker over femina.dk, elle.dk og viunge.dk.
Herudover bliver Aller Trend og Aller Kvindeliv samlet i én redaktion med Cecilie Ingdal og Dorthe Kandi som mediechefer. Redaktionen, der fortsætter under navnet Aller Kvindeliv, dækker over ELLE, Vi Unge (t.o.m. januar), elle.dk og viunge.dk samt femina, SØNDAG, Psykologi, søndag.dk og femina.dk. Yderligere gør man fra februar Vi Unge 100% digitalt.
Cecilie Ingdal forsætter som ansvarshavende chefredaktør for ELLE, Vi Unge, elle.dk og viunge.dk, mens Dorthe Kandi er ansvarshavende for SØNDAG og Psykologi udover femina print.
Formålet er at styrke niche- og volumenposition, hvor volumen styrkes gennem agendaer og kampagner på tværs af målgrupper for Vi Unge, femina og ELLE digitalt, der tapper ind i web, SoMe og lyd/billede i tæt samarbejde mellem Isabella Hindkjær og de brandansvarlige.
”Med omstruktureringen skaber vi en samlet redaktionel enhed med fokus på at skabe indhold til kvinder, hvor vi på tværs af indholdsuniverser kan sætte flere alders- og målgrupper i spil og skabe effektfuldt indhold ud fra de platforme, formater, ønsker, interesser og livssituationer, som målgrupperne er i. I samme forbindelse gør vi Vi Unge 100% digitalt,” siger Charlotte Riparbelli, adm. direktør for Aller Media.
Nøgleord
Kontakter
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comBilleder
Links
Information om Aller Media
Vi er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser hele 1,8 mio. danskere med hver måned i mindst en af vores titler – og vores stærke digitale universer har mere end 2,1 mio. brugere og over 50 mio. sidevisninger hver eneste måned.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Ny undersøgelse: Hver fjerde kvinde overvejer at tage Wegovy25.4.2024 10:42:10 CEST | Pressemeddelelse
Der er en stor kløft mellem, hvordan vi mener, vi bør være, og hvordan vi reelt er. En kløft, der er stigende, og som ses i alt fra krops- og skønhedsideal. Aller Media Denmarks kvindelivs undersøgelse ”Women of the Future” viser, at hver fjerde kvinde ville overveje at tage Wegovy, hvis det var receptfrit. Samtidig mener 27 % af de adspurgte kvinder dog stadig, at kropspositivisme er med til at flytte deres forhold til kroppen.
femina fylder 150 år - og bliver 100 procent digitalt27.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
I morgen, onsdag den 28. februar, fylder femina 150 år og skriver dermed historie som Danmarks ældste og ét af verdens ældste ugeblade til kvinder. Nu skriver femina snart ny historie, da det med det sidste printnummer, der udkommer den 29. februar, bliver 100 procent digitalt. Samtidig vil femina fortsætte med at være et aktualitetsmedie målrettet kvinder.
To Sultne Piger splitter op – men profilen og podcasten lever videre16.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
De har sammen skabt en succesfuld podcast og 80.000 følgere på Instagram. Men nu forlader den ene halvdel af To Sultne Piger rollen som en af landets mest populære madanmeldere. Heldigvis kører den tilbageværende pige både profilen og podcasten på Heartbeats videre – med flere nye spændende elementer.
Martin Kongstads populære podcast om mad og mennesker er tilbage22.12.2023 08:19:28 CET | Pressemeddelelse
I tre år har den holdt pause, men nu genopliver Martin Kongstad og Heartbeats podcasten ’Bearnaise er dyrenes konge’. Den nye sæson får et væld af nye spændende gæster som To Sultne Piger, Lærke Kløvedal og Søren Gericke.
Ny undersøgelse: Næsten hver anden kvinde har oplevet ikke at blive taget seriøst hos lægen21.12.2023 09:19:41 CET | Pressemeddelelse
En ny undersøgelse fra Aller Media viser, at næsten hver anden kvinde (46,7 %) har oplevet at lægen ikke tog deres sundhedsmæssige problemer seriøst. Problemet er ekstra stort blandt de 18-29-årige kvinder, hvor hele 58 % har oplevet ikke at blive taget seriøst. Derfor sætter femina fokus på uligheden i sundhedsvæsenet med kampagnen ”Patient XX”.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum