Norsk tech-gazelle tager markant ryk ind på det danske marked i et nyt, fælles selskab med konsulenthuset Advice
Med etableringen af selskabet Forte Advice har Danmark fået en ny, tung spiller på markedet for IT og teknologi. Ambitionen er at erobre det danske marked ved at koble Forte Digitals dybe teknologiske kompetencer og udviklingspower i Europa med Advices markedsadgang og eksisterende stærke, digitale forretning.
”Vi kan se et kæmpestort potentiale i at rykke ind på det danske marked, hvor vores erfaringer fra norske kunder kan spejles i de udfordringer en række danske kunder står overfor. Derfor har vi ledt efter en partner med en etableret, sund digital forretning for i fællesskab at kunne forfølge det potentiale, og her er Advice et af de mest ansete og stærkest positionerede bureauer på det danske marked med stort sammenfald i de kundetyper, vi er vant til at arbejde sammen med,” siger CEO og founding partner i Forte Digital John Karikstad, der suppleres af CEO i reklame- og kommunikationsbureauet Advice, Mille Klink:
”Advice har en stærk position i Danmark og en eksisterende digital forretning med et stort potentiale. Forte kommer med dyb teknologisk kompetence og udviklingsmetoder, der matcher vores. De har en unik vinderopskrift med et attraktivt udviklingsmiljø på tværs af Oslo, Krakow og Berlin. Der er ingen tvivl om, at både vi og Forte Digital deler en læsning af markedet, hvor branding og marketing i stigende grad er uløseligt forbundet med digitale services og teknologiske løsninger på tværs af den samlede kunderejse. Og med Forte Digital har vi samtidig fundet en partner, der 100 pct. deler vores ambitioner, tilgang og værdier.”
Fra 0-250 på under fem år
Forte Digital er stiftet i 2017 af en gruppe tunge brancheprofiler i Oslo og Krakow. På blot fem år er virksomheden vokset til over 250 medarbejdere og en omsætning i 2021 på 185 millioner norske kroner.
”Vi har fra starten bygget Forte Digital på en ambition om at udvikle state-of-the-art løsninger i tæt samarbejde med vores kunder. Med vores særlige tværfaglige tilgang hjælper vi vores kunder til at skabe exceptionelle digitale løsninger, der er enkle, relevante og sømløse brugeroplevelser. Vi har skabt et enestående setup med fuldt ligeværdige teams i Oslo og Krakow, som giver os muligheden for at udvikle os sammen med kundens team,” forklarer John Karikstad.
Konkret etablerer Advice og Forte Digital et nyt, fælles selskab med ligeværdigt ejerskab under navnet Forte Advice. Forte Advice forbliver under samme tag som de øvrige godt 100 kolleger i Advice på Gammel Kongevej under ledelse af Jesper Nørding Pedersen, der i dag er direktør for Advice’s digitale forretning.
Power plug-in af højtspecialiserede kompetencer
Forte Advice bliver et kraftcenter af højtspecialiserede strateger, arkitekter og udviklere – noget, der i den grad er i høj kurs på det danske marked.
”Med vores type af kunder med store ambitioner og krav til strategiske tyngde og kvalitet i løsningerne handler spørgsmålet om adgangen til arbejdskraft for os ikke blot om at kunne købe udviklingstimer. Forte er helt fra starten etableret fuldt ligeværdigt mellem Oslo og Krakow, hvor teams sættes på tværs med fælles faglige ambitioner. Det setup køber vi 100 pct. ind i både fagligt og værdimæssigt, og det åbner for helt nye muligheder for at skabe dedikerede udviklingsteams og unikke løsninger til vores kunder,” siger Jesper Nørding Pedersen.
Billeder
Information om Advice Agency
For yderligere information kontakt:
Mille Klink, CEO i Advice
Telefon:+45 25 57 21 11
Mail: mille.k@adviceas.dk
John Kårikstad, CEO i Forte Digital
Telefon: +47 99 64 80 82
Mail: john.karikstad@fortedigital.no
Jesper Nørding Pedersen, direktør for Advice’s digitale forretning og kommende Managing Director i Forte Advice
Telefon: +45 30 25 20 93
Mail: jesper.p@adviceas.dk
Følg pressemeddelelser fra Advice Agency
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Advice Agency
Danskerne handler bæredygtigt, men overser det digitale klimaaftryk14.12.2022 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Bæredygtighed fylder meget i danskernes forbrugsvalg, men de færreste er bevidste om, hvor meget deres egen digitale adfærd og forbrug af data påvirker klimaet. Det viser nye tal fra konsulenthuset Advice’ Bæredygtighedsbarometer, som hvert år måler danskernes holdning til bæredygtighed.
Det vil vi bruge flere penge på efter krisen22.4.2020 15:09:59 CEST | Pressemeddelelse
Ligesom meget andet under coronakrisen er vendt op og ned, vil danskernes måde at forbruge på også ændre sig markant, viser ny undersøgelse. Danskerne vil blandt andet bruge flere penge på restaurantbesøg, kulturoplevelser, rejser i Danmark og wellness, mens de forventer at være mere nøjsom, når det gælder rejser til udlandet, tøj og boligtilbehør.
Det vil vi bruge flere penge på efter krisen22.4.2020 14:50:10 CEST | Pressemeddelelse
Ligesom meget andet under coronakrisen er vendt op og ned, vil danskernes måde at forbruge på også ændre sig markant, viser ny undersøgelse. Danskerne vil blandt andet bruge flere penge på restaurantbesøg, kulturoplevelser, rejser i Danmark og wellness, mens de forventer at være mere nøjsom, når det gælder rejser til udlandet, tøj og boligtilbehør.
Vestas er Danmarks mest bæredygtige virksomhed10.3.2020 11:17:55 CET | Pressemeddelelse
Danskerne har kåret Vestas som den virksomhed, de mest forbinder med bæredygtighed. For danskerne er bæredygtighed stadig tæt forbundet med klima, viser Advice Bæredygtighedsbarometer 2020.
Nyt litteratursponsorat skal udbrede danskernes læselyst10.9.2019 09:52:38 CEST | Pressemeddelelse
Den danske læsekultur er blevet mere social, og mange mødes i dag i læseklubber, til litteraturfestivaller og forfatter-arrangementer. For at støtte op om de nye og innovative konstellationer, der er med til at udbrede danskernes læselyst, vil bogbranchens største logistikpartner, DBK, nu uddele et litteratursponsorat til nyskabende projekter inden for litteratur og læsning.