To mænd, to behov – én tur til Lissabon

De er knap checket ind i lufthavnen, før de første forskelligheder melder sig. Jasper er kun troppet op med en rygsæk, mens Emil ruller anderledes tungt.
Få et sneak peek på 1-5 Stjerner her
"Vi skal være afsted i otte dage. Er det alt, du skal have med?" udbryder Emil Thorup med det samme.
Og det er alt, Jasper har medbragt på parrets mission om den ultimative rejseguide.
Gennem 8 programmer skal de præsentere hinanden for deres go to-ferieform, og det gælder alt fra hoteller til restauranter og lokale oplevelser. Og for at sige det mildt, så har de to mænd ikke just samme præferencer.
"Jeg har svært ved at se, at du rent faktisk kan nyde ting. Du vil bare have noget, der er så lortet som muligt. For uuuuh, jo mere pøllet det er, jo bedre er det. Kan vi ikke godt prøve at se, om vi kan møde hinanden?" spørger Emil.
"Nej!" lyder det prompte fra Jasper.
For mens Jasper elsker folkelighed og budget, så er Emil Thorup vild med luksus og feinschmeckeri.
Så kan de to overhovedet enes om at lave en fælles guide til den portugisiske storby? Det vil vise sig. For vi begynder på bunden.
Allerede i første afsnit udsætter Jasper Ritz nemlig Emil Thorup for et budgetvenligt hostel med revner i muren og en tynd rulledør ud til toilettet, det autentiske portugisiske køkken og følsom Fado-musik. Der er med andre ord smæk på budget-stilen, og Emil bliver derfor kun bekræftet i, at de to har meget forskellig smag.
"Det var en modbydelig oplevelse," lyder det fra Emil, da de to er tilbage på gaden igen, efter en intens omgang Fado-musik.
"Det var forfærdeligt. Det her er dag ét, og vi starter helt nede på bunden. Jeg tør slet ikke tænke på, hvad den næste uge kommer til at bringe, hvis det er, hvad du lægger for dagen," lyder den kontante besked fra Emil til dagens rejsearrangør.
Håbet er, at de to alligevel kan lære lidt af hinandens måde at rejse på – for måske kan der være lidt magi i det autentiske eller lidt at lære om finkulturen. Om ikke andet er der underholdningsgaranti, for de to mænd giver alt af sig selv i denne guide. Bogstaveligt talt.
Se hele serien på ALLY
Kontakter
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comBilleder
Links
Information om Aller Media
Vi er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser hele 1,8 mio. danskere med hver måned i mindst en af vores titler – og vores stærke digitale universer har mere end 2,1 mio. brugere og over 50 mio. sidevisninger hver eneste måned.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Her er de nominerede til Det Vi Elsker Prisen i 20251.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag kan Vi Elsker Serier offentliggøre, hvem der er nomineret til Danmarks nye kulturpris, hvor 11 priser på tværs af film, serier, tv, bøger og teater bliver uddelt for første gang. De nominerede spænder bredt fra toneangivende dokumentarer og rørende film til humoristiske serier, neglebidende krimier og store klassikere på de skrå brædder. Det Vi Elsker Prisen finder sted 4. juni 2025 i Store VEGA med vært Afshin Firouzi ved roret.
Direktør Michael Aller bliver ny adm. direktør for Aller Media Nordic A/S efter adm. direktør Dag Sørsdahl, som har valgt at fratræde30.4.2025 11:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media-koncernen besluttede primo 2024 at foretage en strategisk ændring i organisationsstrukturen og gå fra en landebaseret struktur i de fire nordiske lande til en ny, fælles nordisk struktur, Aller Media Nordic. Dag Sørsdahl blev sat i spidsen for at gennemføre dette. Denne ændring er nu velgennemført og i den forbindelse har Dag Sørsdahl efter dialog med bestyrelsen valgt at fratræde. Michael Aller tiltræder som ny adm. direktør for Aller Media Nordic A/S. Aller Media står solidt blandt de førende nordiske medieselskaber med en markant printposition og mange stærke mærkevarer. Det seneste år har koncernen intensiveret sin digitale satsning, hvilket har sikret nye positioner på de digitale flader. Med stærke nationale publikationer leverer Aller Media den bedste journalistik i Norden, båret frem af en udfordrerkultur og branchens dygtigste folk. ”Denne vigtige og krævende transformation, der inkluderer etableringen af et fælles nordisk lederteam og en opdateret strategi samt sa
femina lancerer nyt digitalt plus-univers og kommer tilbage som magasin23.4.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
femina lancerer et nyt digitalt plus-univers som et led i en større oprustning af brandet. Nydelsen ved at sætte sig med et fysisk magasin bliver stadig efterspurgt af læserne, og derfor kommer femina samtidigt tilbage som et månedsmagasin.
Vi Elsker Serier løfter sløret for Danmarks nye kulturpris: Det Vi Elsker Prisen9.4.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Vi Elsker Serier er stolte af at kunne præsentere Danmarks nye kulturpris Det Vi Elsker Prisen, som ønsker at hylde fortællingerne, der samler os. Når Det Vi Elsker Prisen løber af stablen for første gang den 4. juni 2025 i Store VEGA, kan publikum se frem til en storslået aften i underholdningens tegn. Her vil aftenens vært Afshin Firouzi guide publikum gennem uddelingen af 11 priser på tværs af film, serier, tv, bøger og teater.
HULiGENNEM - Danmarks nye lydunivers til børn lanceres i dag25.11.2024 05:00:00 CET | Pressemeddelelse
I dag, mandag den 25. november, er der endelig hul igennem til planeten HULiGENNEM. Et public service-univers fuld af sjov, inspirerende og lærerig lyd til børn.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum