Bauer Media er nyt medlem af Danske Medier
Bauer Media, der ugentligt har ca. 2,7 mio. danske lyttere og bl.a. favner radiostationer som Nova, The Voice, Pop FM og Radio 100, bliver nu medlem af Danske Medier. Bauer Media bestræber sig på at være Danmarks førende og mest innovative mediehus indenfor audio. Derudover samarbejder koncernen med en række af de største lokale radiostationer ANR, Jysk Fynske Medier og Radio ABC. Bauer Media Group er et internationalt mediahus med hovedsæde i Hamborg og er aktiv i mange lande og på flere forskellige mediaplatforme, såsom print, radio, digital og TV.
I Storbritannien ejer Bauer Media Group de førende radiobrands – Kiss, Magic og Absolute Radio, og har derudover lokale brands, som udgør Bauer City Network. Derudover driver Bauer Media Group også radioforretning i Tyskland, Polen, Slovakiet, Irland, Portugal, samt i Sverige, Norge og Finland.
Det glæder adm. direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, at Bauer Media har valgt at blive medlem:
"Som mediebranche står vi i en position med udfordringer både i forhold til techgiganter og digital og bæredygtig omstilling, ligesom vi står over for et længere udredningsarbejde på forskellige områder ovenpå en smal medieaftale, der desværre ikke bidrager til ro og tryghed om mediernes rammevilkår i fremtiden. Med Bauer Media som medlem af Danske Medier bliver foreningen en endnu stærkere stemme for private og uafhængige medier i Danmark, og det er der brug for. Derudover får vi en stor vidensbank på lydområdet og et styrket talerør for radiomedierne i branchen. Det gavner os alle, og vi ser frem til at få Bauer Media med som holdspiller for at fremme private mediers interesser," siger Mads Brandstrup.
Administrerende direktør i Bauer Media, Jim Receveur, ser også frem til nu at kunne spille ind i Danske Mediers interesseområder på vegne af lydbranchen:
"Som største mediekoncern indenfor radio i Europa har vi stor faglig indsigt og viden, vi kan bringe til bordet på vegne af en række store danske radiostationer. Vi er en international koncern med aktiviteter på tværs af Europa, fra Irland til Portugal. Derfor har vi et internationalt udsyn, og vi kan bruge vores samarbejdspartnere i andre lande til både sparring og til at løfte projekter såvel som politisk interessevaretagelse på tværs af landegrænser. Alt sammen noget, vi vil bidrage med som medlem i Danske Medier," lyder det fra Jim Receveur.
Information om Danske Medier
Danske Medier arbejder for det frie ord, den uafhængige presse og sunde rammevilkår for en pluralistisk mediebranche. Vi er en brancheorganisation for private medievirksomheder med en medlemskreds, der tæller 250 danske lokale og regionale medier, niche- og fagmedier samt landsdækkende dagblade, aviser og netmedier.
Følg pressemeddelelser fra Danske Medier
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Danske Medier
Danske Medier ansætter ny chef for kommerciel udvikling og analyse3.6.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Niels Marslev kommer med erfaring fra techvirksomheder og public service-medier og skal stå i spidsen for Danske Mediers kommercielle område og udviklingen af brancheorganisationens analysearbejde.
Private medier styrker demokratiet: Ny analyse viser stor bredde og kvalitet i dansk nyhedsproduktion14.5.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny analyse dokumenterer, at frie og uafhængige medier står bag en stigende andel af egenproducerede nyheder med bred tematisk og geografisk dækning. Det bekræfter, at de private medier løfter en stor og afgørende demokratisk opgave, vurderer Danske Medier.
Flere unge skal rustes til en kritisk medievirkelighed12.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Med et ønske om at udbrede de kommende generationers kendskab til de frie mediers rolle vil Danske Medier træde ind i Mediekonkurrencen. Fokus vil i år være på valg og den lokale og regionale journalistik.
Rapport om betalingsvillighed giver ikke det fulde billede8.5.2025 09:51:55 CEST | Pressemeddelelse
Roskilde Universitets rapport om danskernes betalingsvillighed for nyhedsmedier rejser flere spørgsmål, end den besvarer. Det mener Danske Medier, der efterlyser en bredere og mere nuanceret undersøgelse af samspillet mellem public service og private medier.
Markant stigning i danskernes brug af onlinenyhedsmedier siden Trumps indsættelse15.4.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Siden præsident Donald Trump vendte tilbage til Det Hvide Hus, er danskernes strømning til de publicistiske onlinenyhedsmedier steget betydeligt. Især kvinder og yngre mediebrugere driver udviklingen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum