Aller Media konsoliderer IN og Dossier i ét univers

Den 1. august tiltræder Christina Zemanova som ny chefredaktør på Dossier. Det sker i forlængelse af Aller Medias og Aller Trends målrettede arbejde med at videreudvikle både IN og Dossiers redaktionelle profiler, hvor indhold fra de to magasiner nu fortsætter i ét samlende univers. Således udgives magasinet IN for sidste gang den 5. august. Selvom IN stopper med at udkomme som selvstændigt magasin, vil udvalgt indhold fra IN fortsætte med at leve og blive en del af Dossiers redaktionelle profil, der fortsætter med et særligt fokus på talent, karriere og fascinerende fortællinger.
- De seneste ni måneder har Christina Zemanova leveret et fantastisk arbejde med at relancere IN som et magasin til læsere, der har lyst til et journalistisk overraskende og originalt magasin fyldt med godt læsestof. Derfor er det selvfølgelig også med et vist vemod, at IN nu stopper med at udkomme som selvstændigt magasin, men vi er samtidig enormt glade for at se indholdet leve mindst lige så stærkt videre i et nyt format med Christina ved roret, siger Cecilie Ingdal, mediechef på Aller Trend, og forsætter:
- Som mediehus kigger vi altid på, hvordan vi står bedst i markedet med vores indhold, udgivelser og ift. vores læsere. Her har vi identificeret et stort potentiale i at samle vores tunge journalistiske og kompromisløse profil for både IN og Dossier i ét univers på trendredaktionen. Og jeg er overbevist om, at Christina Zemanova er den rigtige til at fortsætte udviklingen ud fra begge magasiners journalistiske dna og samle det i det nye Dossier på både print og digitalt, siger hun.
Christina Zemanova overtager chefredaktørposten på Dossier efter Kasper Steenbach, der har valgt at stoppe som chefredaktør ultimo juli.
- Kasper Steenbach har drevet en gennemgribende og succesfuld relancering af Dossier som løssalgsmagasin, hvor vi ikke alene har udvidet den digitale tilstedeværelse med et nyt onlineunivers, formatet er også blevet ændret fra avis- til magasinformat. Og samtidig er Dossiers fokus på talent fremfor køn yderligere blevet styrket. Da Kasper Steenbach efter 5 år valgte at takke ja til nye udfordringer, har vi gennem et par måneder været på udkig efter den rette arvtager, og den profil har vi fundet med Christina, siger Cecilie Ingdal.
På Dossier skal Christina Zemanova videreføre den høje journalistiske ambition på tværs af platforme og samtidig udvikle brandet og positionere det stærkest i markedet.
- Jeg er glad for at have fået tilbudt jobbet som chefredaktør for Dossier, og jeg har takket ja, fordi Kasper Steenbach har bygget et virkelig godt magasin op de seneste fem år, som jeg både ser frem til at føre videre og bygge videre på sammen med holdet omkring Dossier og hele trendredaktionen. Og så tager jeg selvfølgelig alt det bedste med fra IN, der vil bidrage yderligere til profil og læseoplevelsen, siger Christina Zemanova og fortsætter:
- Jeg synes, det er fedt og modigt af Aller Medias ledelse at give posten som chefredaktør på et magasin, der som udgangspunkt var mest til mænd, til en kvinde. Det understreger i den grad, at Dossier nu og fremover ikke skal have et køn, men være et magasin for alle, der interesserer sig for gode, velfortalte historier og for de fascinerende mennesker, der er de allerbedste inden for deres felt, og som andre kan lære noget af. Uanset køn, og hvordan man definerer sig, slutter hun.
Christina Zemanova vil i tæt parløb med redaktionschef Ditlev Fejerskov videreføre Dossier med fokus på de skarpvinklede artikler samt styrke mikset mellem de velkendte interviewformater og livsstilsstoffet. Christina Zemanova fortsætter sideløbende med sit chefredaktørvirke for Dossier sit virke som journalistisk redaktør på ELLE.
Aller Trend-redaktionen tæller, ud over Dossier, magasinerne ELLE og Vi Unge.
Dossier udkommer 6 gange årligt.
Relaterede links
Nøgleord
Kontakter
Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comBilleder
Information om Aller Media
Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 73% på ugeblade og 45% på magasiner. I alt læser 2,1 millioner danskere med hver måned i en af vores titler og mere end 2,5 millioner bruger et af vores digitale universer.
Aller Media A/S er en del af Aller A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Børnene har taget nyt lydunivers til sig – HULiGENNEM har nået målet1.7.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
HULiGENNEM havde i deres udbudsansøgning selv sat som mål at nå 34.000 app-downloads på 18 måneder. Det mål er allerede nået – og overgået – efter blot syv måneder. Det beviser, at målgruppen er der og værdsætter kvalitet, mener chefredaktør.
Heartbeats overtager Allers native-afdeling26.6.2025 10:32:39 CEST | Pressemeddelelse
Tidligere har produktionen af native-indhold været udliciteret, men nu har Aller taget det hjem til deres eget selskab Heartbeats.
Her er prismodtagerne ved Det Vi Elsker Prisen 20254.6.2025 22:04:27 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 4. juni var en bred vifte af morgendagens stjerner og garvede kræfter samlet i Store VEGA for at hylde fortællingerne, der samler os ved Det Vi Elsker Prisen 2025. Med 11 kategorier fordelt på tværs af film, serier, tv, bøger og teater afspejlede aftenens nominerede og prismodtagere ligeledes den alsidige kultur, der har inspireret og underholdt os det forgangne år. Holdene på og bag Pigen med nålen og Fuld af kærlighed kunne skåle en ekstra gang, da de hver modtog to priser ved Det Vi Elsker Prisen 2025.
femina bliver revet væk: Nu kommer magasinet i nyt oplag22.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Tidligere på måneden kom femina tilbage som trykt magasin efter at have været væk i et år. Og det er blevet taget rigtig godt imod. I sådan en grad, at Aller nu trykker et nyt oplag for at imødekomme efterspørgslen.
Aller Media Nordic investerer i Aniara for at hjælpe forfattere ud over sprogbarrierer21.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media Nordic har købt en minoritetsandel i Aniara, det svenske forlagsselskab, der hjælper forfattere med at nå nye læsere på tværs af sprogbarrierer. Investeringen på over 500.000 euro markerer begyndelsen på et partnerskab med potentiale for strategisk samarbejde, hvor forlagsarv møder innovation – med det fælles mål at gøre internationale bogmarkeder mere tilgængelige for forfattere.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum