ALIVE øger fokus på eksterne events

Som følge af COVID-19-situationen, og usikkerheden afledt heraf, aflyser eller gentænker Aller Media egne events i 2021, der traditionelt alle ligger i første halvår. Det ændrede fokus i Aller Media betyder samtidig, at ALIVE øger fokus på eksterne events med Tour de France 2022 som ledestjerne.
I februar 2020 kunne ALIVE meddele, at de er valgt som officiel VIP Hospitality Partner i Danmark, når Tour De France gæster landet i 2022. Oprindeligt skulle touren besøge de i alt 5 danske byer i 2021, men det blev rykket, da man pga. COVID-19 måtte flytte EM i fodbold til 2021.
Den ændrede startdato for Tour de France har dog været positiv for ALIVE, da det har betydet både flere events og flere event-muligheder op til selve tour-starten. Her launcher ALIVE bl.a. den store Grand Départ Business club til maj 2021, der tilbyder en række eksklusive events op til og under touren.
Samtidig har man effektivt tilpasset sig og er klar på at varetage flere andre eksterne events i 2021, når COVID-19-situationen igen tillader det, og frem mod 2022.
- 2020 har været et udfordrende år for eventbranchen med stor usikkerhed pga. COVID-19-situationen. Her har vi i branchen stået over for en lang række aflysninger. Og det er desværre en usikkerhed, som også ser ud til at påvirke de første måneder af 2021, siger Jesper Hartley, adm. direktør i ALIVE, og fortsætter:
- I ALIVE står vi dog meget stærkt som eventbureau over for eksterne partnere, da vi har ressourcemæssige muskler med os ved at være ”powered by Aller”. Det giver os et rigtig godt udgangspunkt for at foretage en strategisk tilpasning og dermed sikre, at vi er fleksible, omstillingsparate og klar til at producere og levere eksterne events i topklasse i 2021, lige så snart situationen gør det muligt. Lige nu har vi bl.a. stor succes med udvikling, produktion og afvikling af virtuelle events, siger han.
COVID-19 var i 2020 årsag til, at flere store, internt producerede events i Aller Media blev aflyst. Derfor har man i Aller Media set på, hvordan man bedst tilpasser sig, når man går ind i første halvdel af 2021.
- Vi er selvfølgelig enormt ærgerlige over, at vi i 2020 måtte aflyse vores traditionsrige events eller afholde dem på alternative måder. Det er store højdepunkter, som læsere, samarbejdspartnere og vi selv ser frem til. Som situationen ser ud lige nu, er usikkerheden fortsat for stor til, at vi med garanti kan gennemføre vores events på den ønskede måde i første halvår af 2021. Derfor aflyser vi disse ud fra et forsigtighedsprincip. Og så er vi i fuld gang med at kigge ind i et nyt og spændende eventmarked efter corona, med flere nye måder at afvikle store begivenheder på, siger Charlotte Riparbelli, adm. direktør Aller Media.
Nøgleord
Kontakter
Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comBilleder
Information om Aller Media
Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på ugeblade på 71 % og ca. 800.000 magasinlæsere. I alt læser 2,1 millioner danskere med hver måned i en af vores titler og mere end 2,5 millioner bruger et af vores digitale universer.
Aller Media A/S er en del af Aller Holding A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
HULiGENNEM - Danmarks nye lydunivers til børn lanceres i dag25.11.2024 05:00:00 CET | Pressemeddelelse
I dag, mandag den 25. november, er der endelig hul igennem til planeten HULiGENNEM. Et public service-univers fuld af sjov, inspirerende og lærerig lyd til børn.
Aller Media vinder mediestøtte til otte brands1.11.2024 15:42:18 CET | Pressemeddelelse
Det er netop blevet offentliggjort, at både femina, Vi Elsker Serier, SØNDAG, BILLED-BLADET, SE og HØR, Familie Journal, Ude og Hjemme og Isabellas er blevet tildelt mediestøtte fra den nye magasinpulje, der nu gør det muligt for magasiner med publicistisk indhold at få en bid af mediestøttekagen.
Aller Media bliver en nordisk integreret medievirksomhed - Aller Media Nordic12.9.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media Nordic bliver nu fuldt ud til "One Company" ved at gå fra fire landeorganisationer til en fælles organisationsstruktur, der er baseret på integrerede funktioner. Den nye organisationsstruktur træder i kraft den 1. oktober 2024
Charlotte Riparbelli har valgt at forlade Aller Media Denmark, der nu bliver til Aller Media Nordic12.9.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Som den første kvinde i Aller Media Denmarks historie overtog Charlotte Riparbelli i marts 2020 posten som administrerende direktør efter en periode som konstitueret direktør. Nu, efter næsten fem år i direktørstolen, har Charlotte Riparbelli besluttet at fratræde sin stilling som administrerende direktør i Aller Media Denmark. Det sker i forbindelse med, at Aller Media Nordic fuldt ud bliver til "One Company" ved at gå fra fire landeorganisationer til en fælles organisationsstruktur, der er baseret på integrerede funktioner. Den nye organisationsstruktur træder i kraft den 1. oktober 2024
HULiGENNEM henter erfaren indholdschef9.9.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
HULiGENNEM, Danmarks nye planet og public service-lydunivers til børn, får endnu en ny, dygtig mediespiller til holdet. Rune Hedeman bliver indholdschef på det nye univers, hvor han blandt andet skal sikre den høje faglige kvalitet på tværs af redaktionerne.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum