Aller Media skal vækste gennem investering i nyt eventbureau

Aller Media præsenterede i slutningen af september en ny vækststrategi, der skal bidrage til at løfte både top- og bundlinje i medievirksomheden. I forbindelse med den har Aller Media investeret målrettet i først contentbureauet OTW og nu i det nyetablerede og selvstændige eventbureau ALIVE A/S, hvor man ved at udskille eventforretningen skal løfte den store erfaring og kompetence inden for eventområdet yderligere.
ALIVE er skabt på et strategisk grundlag og grundigt forarbejde, hvor man med Jesper Hartley, adm. direktør i ALIVE, i spidsen har sat et potent hold med stærke kompetencer, der skal skabe nye standarder i branchen med fokus på store, eksterne special events, corporate events samt marketing events for egne brands og eksterne kunder.
- Ved at etablere det selvstændige selskab ALIVE, skaber vi nu helt nye muligheder. Vi gør os med et slag mere attraktive og interessante for helt nye samarbejdspartnere. Noget vi allerede inden etableringen har bevist ved vores engagement i bl.a. åbningen af Metro Cityringen i København og indvielsen af Danmarks største havvindmøllepark Horns Rev 3, siger Jesper Hartley, og fortsætter:
- ALIVE har netop også produceret Årets Rambuk 2019 i samarbejde med Dansk Markedsføring, der er en af reklamebranchens absolut vigtigste events. Og det er blot et par eksempler på de opgaver, som vi fremadrettet kan løse for kunder både nationalt og internationalt. Vores ambitioner er store, men i den grad realistiske at opnå, siger han.
Økonomiske muskler bag et stærkt hold
Med etableringen af ALIVE skal det nye eventbureau både bidrage til væksten i Aller Media gennem eksterne partnere og til det store udbud af underholdning og oplevelser, som virksomhedens egne brands skaber sammen med læsere, kunder, brugere og samarbejdspartnere.
ALIVE vil således stå for store kendte Aller-events som femina Kvindeløb, ELLE Style Awards, BILLED-BLADETs TV-GULD og en lang række interne brandunderstøttende eventaktiviteter.
Selvom ALIVE netop først har set dagens lys, er det en etableret unit, som står bag, med 10 fastansatte medarbejdere med bred kompetenceflade og erfaring fra de største nationale og internationale events, tv- og underholdningsindustrien, corporate events, konferencer, sports- og e-sports events. Det gør, sammen med et stærkt bagland, ALIVE til en interessant medspiller for nye eksterne partnere.
- Det særlige ved ALIVE er, at vi har en helt unik position i markedet, som ikke ellers findes. Vi er ”Powered by Aller”, der først og fremmest giver en kæmpe økonomisk sikkerhed for nye kunder og leverandører. Vi sidder herudover omgivet af specialister fra Økonomi-, Jura-, HR- og Kommunikationsafdelingerne i Aller Media, der giver os et stærkt organisatorisk fundament til gavn for vores nuværende og kommende samarbejdspartnere, siger Jesper Hartley, og uddyber:
- Vi kan derfor fokusere på at gentænke rollen som producent af events med fokus på innovativeløsninger. Det kan vi gøre i partnerskaber med andre aktører eller ved at aktivere vores bagland. Det betyder, at vi med hjælp fra vores bagland er sat i verden med en række unikke værktøjer, hvor vi kan tilbyde en samlet og målbar løsning til vores kunder. Det er styrken ved at have en stor nordisk mediekoncern i ryggen, siger han.
Hjemmeside: www.alive.dk
KONTAKT
Jesper Hartley, Adm. direktør, ALIVE A/S
Mail: jesper@alive.dk
Tlf: 50761678
Kontakter
Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comBilleder

Information om Aller Media
Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på ugeblade på 71 % og ca. 800.000 magasinlæsere. I alt læser 2,2 millioner danskere med hver måned i en af vores titler og 2,1 millioner bruger et af vores digitale universer.
Aller Media A/S er en del af Aller Holding A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Børnene har taget nyt lydunivers til sig – HULiGENNEM har nået målet1.7.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
HULiGENNEM havde i deres udbudsansøgning selv sat som mål at nå 34.000 app-downloads på 18 måneder. Det mål er allerede nået – og overgået – efter blot syv måneder. Det beviser, at målgruppen er der og værdsætter kvalitet, mener chefredaktør.
Heartbeats overtager Allers native-afdeling26.6.2025 10:32:39 CEST | Pressemeddelelse
Tidligere har produktionen af native-indhold været udliciteret, men nu har Aller taget det hjem til deres eget selskab Heartbeats.
Her er prismodtagerne ved Det Vi Elsker Prisen 20254.6.2025 22:04:27 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 4. juni var en bred vifte af morgendagens stjerner og garvede kræfter samlet i Store VEGA for at hylde fortællingerne, der samler os ved Det Vi Elsker Prisen 2025. Med 11 kategorier fordelt på tværs af film, serier, tv, bøger og teater afspejlede aftenens nominerede og prismodtagere ligeledes den alsidige kultur, der har inspireret og underholdt os det forgangne år. Holdene på og bag Pigen med nålen og Fuld af kærlighed kunne skåle en ekstra gang, da de hver modtog to priser ved Det Vi Elsker Prisen 2025.
femina bliver revet væk: Nu kommer magasinet i nyt oplag22.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Tidligere på måneden kom femina tilbage som trykt magasin efter at have været væk i et år. Og det er blevet taget rigtig godt imod. I sådan en grad, at Aller nu trykker et nyt oplag for at imødekomme efterspørgslen.
Aller Media Nordic investerer i Aniara for at hjælpe forfattere ud over sprogbarrierer21.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media Nordic har købt en minoritetsandel i Aniara, det svenske forlagsselskab, der hjælper forfattere med at nå nye læsere på tværs af sprogbarrierer. Investeringen på over 500.000 euro markerer begyndelsen på et partnerskab med potentiale for strategisk samarbejde, hvor forlagsarv møder innovation – med det fælles mål at gøre internationale bogmarkeder mere tilgængelige for forfattere.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum