Aller Media

Aller Media vil kapre træningshungrende kvinder med nyt magasin

Del
Træning og sundhed vinder større indpas hos danske kvinder. Aller Media lancerer derfor magasinet MOVE by FEMINA, der er særligt målrettet kvindeugebladets læsere, og som skal tage kampen op mod eksisterende tilbud på markedet.

Ekstreme sportsgrene som maraton og Ironman boomer, men nu er det ikke kun fitness-fanatikere og ekstremsportsudøvere, der søger tips og inspiration til en stærk livsstil – det gør helt almindelige kvinder også. Træning og sundhed er blevet en megatrend, og derfor lancerer Aller Media magasinet MOVE by FEMINA. Det nye magasin, som udkommer første gang den 26. september, har kvinder i alderen 25-59 år som målgruppe, og indholdet skal sætte en tyk streg under, at træning og sundhed er lig med livsglæde og overskud.

Udover FEMINAs faste læsere henvender MOVE by FEMINA sig til de kvinder, der gerne vil forene en sund livsstil med et travlt kvindeliv, og hvor træning og god stil går hånd i hånd.

”Vi ser en klar tendens i forhold til, at flere og flere kvinder taler om og går op i deres fysiske velbefindende og sundhed. Kvinder i alle aldre fra 20-60 valfarter til fitnesscentrene og bruger i stigende grad deres fritid på at dyrke motion. Men der mangler et trænings- og sundhedsmagasin, der henvender sig en bred målgruppe, og som samtidigt på en positiv måde er handlingsanvisende i forhold til, hvordan man forener træning med sund kost og et travlt kvindeliv,” siger chefredaktør Camilla Kjems og fortsætter:

”Det synes jeg, vi er lykkedes med i MOVE by FEMINA, som er 100 siders medrivende og lærerigt stof, der graver et spadestik dybere, end hvad vi er vant til på den front. Vi henvender os til kvinder, der har lyst til at træne og går op i sundhed, men som også tilbereder lækker, sund mad, samt tager på aktive rejser.”

Markante kvinder og top-bloggere giver gode råd

MOVE by FEMINA bliver skabt af redaktionen bag FEMINA samt et hold eksperter. En af de eksperter, hvis indlæg der med garanti vil blive nærlæst, er Anne Bech, der fungerer som personlig træner for bl.a. Christiane Schaumburg-Müller, Paprika Steen og Karen Rosenberg.

Derudover kan læserne se frem til at få tips fra den professionelle triatlet Michelle Vesterby, diætisten Lene Jensen, der også er slankeekspert hos fitness.dk, samt populære fitness-bloggere, der på skift vil levere indlæg til magasinet. Hvert nummer vil desuden gå helt tæt på en kendt dansker, som vil fortælle om sit forhold til træning og motion.

I det første nummer er det Sarah Zobel, der pryder forsiden. Her fortæller hun bl.a. om, hvordan stenalderkost, buddhisme og simpel psykologi er med til at holde hende i knivskarp form.

Skærpet fokus og mange læsere skal tiltrække annoncører

MOVE by FEMINA vil udkomme otte gange årligt. Udover at blive solgt selvstændigt i løssalg, vil det nye magasin også udkomme i sampak med FEMINA, hvilket betyder, at magasinet er garanteret flere end 253.000 læsere*. MOVE by FEMINA vil derfor allerede fra start være en seriøs konkurrent til de etablerede sundhedsmagasiner som fit LIVING, IFORM og Aktiv Træning, der udgives af henholdsvis Egmont og Bonnier.

”Med MOVE by FEMINA har vi gjort hele trænings- og sundhedsuniverset mere lækkert og mere modeorienteret sammenlignet med de mere traditionelle magasiner på markedet. Træning er ikke en pligt men et tilvalg, og vi oplever, vores læsere har et stigende behov for at blive inspireret til et aktivt liv. Det potentiale forløser vi med MOVE by FEMINA samtidigt med, at vi åbner op for nogle nye muligheder for vores annoncører,” fortæller Camilla Kjems.

MOVE by FEMINA er første gang på gaden i sampak med FEMINA i uge 39 den 26. september 2013 og sælges derefter selvstændigt i løssalg. MOVE by FEMINA bliver fremadrettet en integreret del af www.femina.dk.

*Læsertal FEMINA, Gallup Indeks Danmark 4.-1. kvartal 2013

Kontakter

Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85

Billeder

Information om Aller Media

Aller Media
Aller Media
Havneholmen 33
1561 København V

http://aller.dk/

Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på ugeblade på 70 % og ca. 1 mio magasinlæsere. I alt læser 2,3 millioner danskere med hver måned i en af vores titler og 2 millioner bruger et af vores digitale universer.

Aller Media A/S er en del af Aller Holding A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland. 

Følg pressemeddelelser fra Aller Media

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Aller Media

Her er prismodtagerne ved Det Vi Elsker Prisen 20254.6.2025 22:04:27 CEST | Pressemeddelelse

Onsdag den 4. juni var en bred vifte af morgendagens stjerner og garvede kræfter samlet i Store VEGA for at hylde fortællingerne, der samler os ved Det Vi Elsker Prisen 2025. Med 11 kategorier fordelt på tværs af film, serier, tv, bøger og teater afspejlede aftenens nominerede og prismodtagere ligeledes den alsidige kultur, der har inspireret og underholdt os det forgangne år. Holdene på og bag Pigen med nålen og Fuld af kærlighed kunne skåle en ekstra gang, da de hver modtog to priser ved Det Vi Elsker Prisen 2025.

Aller Media Nordic investerer i Aniara for at hjælpe forfattere ud over sprogbarrierer21.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Aller Media Nordic har købt en minoritetsandel i Aniara, det svenske forlagsselskab, der hjælper forfattere med at nå nye læsere på tværs af sprogbarrierer. Investeringen på over 500.000 euro markerer begyndelsen på et partnerskab med potentiale for strategisk samarbejde, hvor forlagsarv møder innovation – med det fælles mål at gøre internationale bogmarkeder mere tilgængelige for forfattere.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye