Aller Media

Aller Media lancerer nyt, globalt univers for royalister

Del
Et nyt digitalt, redaktionelt brand fra Aller Media er verdens mest engagerende onlineunivers for alle med interesse for de kongelige. Det nye univers hedder Royalista, og samler historier og nyheder om verdens kongelige familier på ét sted samt inddrager brugerne på tværs af lande via blogs og personlige brugerprofiler.

Royalista er den første internationale platform, der samler daglige nyheder, feature-artikler og historiske fakta om de internationale kongefamilier. Ambitionen er, at Royalista med tiden vil blive et socialt mødested, hvor royale fans kan dele viden og interagere med hinanden. Royalista vil ligeledes samarbejde med content partnere for at levere kvalitetsnyheder omkring verdens royale til et bredt publikum.

Som bruger får man en moderne og brugervenlig platform, der samler al information om nationale og internationale kongelige på ét sted. Derudover får man en unik mulighed for at møde royale fans fra andre lande, ligesom man kan spille en aktiv rolle i forhold til det redaktionelle indhold på lige fod med sitets journalister.

Ifølge ideens ophavsmand og nuværende daglig leder på Royalista, Preben Petersen, er målet med Royalista at samle læsere fra hele verden om det royale stof.

”Vi vil gerne forene professionel journalistik med det indhold, som dygtige brugere kan bidrage med. Målet er at lave et fællesskab for alle dem, der interesserer sig for de kongelige,” udtaler han.

Det nye, redaktionelle brand er udviklet i et samarbejde mellem Aller Medias innovationsafdeling og BILLED-BLADET, og med sådanne rødder er Royalista baseret på mange års erfaring med de kongelige.

“I en tid hvor kongelige er mere magtfulde rollemodeller end nogensinde før og inspirerer millioner af mennesker inden for mode, sport og velgørenhed, finder vi det rigtigt at lancere et produkt, som samler alle kongelige og alt om dem på ét sted,” siger Preben Petersen.

Ambitionen er at ramme en god procentdel af de mere end 100 millioner mennesker, der globalt har interesse for de kongelige og er positive overfor monarki. Derfor vil man i fremtiden også kunne forestille sig en tysk og muligvis en spansk version af Royalista. Uden for Europa udviser især amerikanerne, australierne og canadierne stor interesse for de forskellige internationale kongehuse.

”Med en enestående erfaring i at rapportere om de danske, svenske og norske kongehuse er Aller Media perfekt positioneret til at lancere et vellykket internationalt produkt. Derudover ved vi, at BILLED-BLADETs læsere efterspørger mere stof om de internationale kongehuse, og det behov opfylder Royalista,” fortsætter han.

Med Royalista får Aller Media for første gang i historien et globalt, redaktionelt produkt, som er baseret på flere af koncernens absolutte kernekompetencer herunder nyheder om de kendte og kongelige, mode og underholdning.

”Det er første gang, at Aller lancerer et redaktionelt produkt uden for Norden. Royalista er også det første digitale og redaktionelle brand, der kommer fra Aller – udviklet af Allers ambitiøse innovationsafdeling,” siger Pernille Aalund, innovationsdirektør i Aller Media.

Royalista lanceres i en dansk og engelsk version på royalista.com, og sitet vil være gratis for alle brugere. I løbet af de næste måneder vil nye features som gamification og eksklusivt premium-indhold være tilgængeligt for betalende brugere.

Til oktober vil BILLED-BLADET få det fulde ansvar for det redaktionelle indhold og ledelsen af royalista.com.

Læs mere om Royalista på royalista.com og følg Royalista på Facebook, Instagram, Twitter og Tumblr.

Kontakter

Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85

Billeder

Information om Aller Media

Aller Media
Aller Media
Havneholmen 33
1561 København V

http://aller.dk/

Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på ugeblade på 70 % og ca. 1 mio magasinlæsere. I alt læser 2,3 millioner danskere med hver måned i en af vores titler og 2 millioner bruger et af vores digitale universer.

Aller Media A/S er en del af Aller Holding A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland. 

Følg pressemeddelelser fra Aller Media

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Aller Media

Her er prismodtagerne ved Det Vi Elsker Prisen 20254.6.2025 22:04:27 CEST | Pressemeddelelse

Onsdag den 4. juni var en bred vifte af morgendagens stjerner og garvede kræfter samlet i Store VEGA for at hylde fortællingerne, der samler os ved Det Vi Elsker Prisen 2025. Med 11 kategorier fordelt på tværs af film, serier, tv, bøger og teater afspejlede aftenens nominerede og prismodtagere ligeledes den alsidige kultur, der har inspireret og underholdt os det forgangne år. Holdene på og bag Pigen med nålen og Fuld af kærlighed kunne skåle en ekstra gang, da de hver modtog to priser ved Det Vi Elsker Prisen 2025.

Aller Media Nordic investerer i Aniara for at hjælpe forfattere ud over sprogbarrierer21.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Aller Media Nordic har købt en minoritetsandel i Aniara, det svenske forlagsselskab, der hjælper forfattere med at nå nye læsere på tværs af sprogbarrierer. Investeringen på over 500.000 euro markerer begyndelsen på et partnerskab med potentiale for strategisk samarbejde, hvor forlagsarv møder innovation – med det fælles mål at gøre internationale bogmarkeder mere tilgængelige for forfattere.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye