Aller Media

Datagraf styrker strategi og digital forretningsudvikling

Del
Lasse Meldgaard Bloch, 39, er pr. 1. februar ny strategisk direktør i Datagraf, hvor han får en nøglerolle i det fortsatte arbejde med at styrke strategi og digital forretningsudvikling.

Datagraf fortsætter oprustningen af sit strategiske fundament og den digitale forretningsudvikling med ansættelsen af Lasse Meldgaard Bloch som strategisk direktør, der kommer fra en stilling som senior advisor hos Geelmuyden Kiese.

– Vores vigtigste opgave er, at få kunden til at lykkes. Og det gør vi ved at flytte mennesker med gode historier på relevante medieplatforme, siger Annette Bach, adm. direktør i Datagraf, og fortsætter:

– Hvis vi også fremadrettet skal kunne fortælle historier, der giver effekt, kræver det, at vi har et solidt strategisk fundament og er i stand til at drive vores kunders digitale transformation, og det får Lasse en vigtig rolle i at sikre, siger hun.

Lasse Meldgaard Bloch ser frem til at bidrage til at styrke Datagrafs position i markedet og evnen til fortsat at kunne levere effektive løsninger af komplekse kommunikationsopgaver til kunderne.

– Jeg glæder mig meget til at blive en del af Datagraf og bidrage til at drive den transformation af bureauet, der skal sikre, at vi hele tiden er attraktive og i stand til også at løse og understøtte fremtidens kommunikationsbehov i et fragmenteret mediemarked, siger Lasse Meldgaard Bloch og fortsætter:

– Det sikrer vi ved at have fokus på, at vi forstår vores kunders forretning, og at vores løsninger tager udgangspunkt i indsigt om målgruppen, professionel indholds- og medieudvikling og effektiv distribution på tværs af kanaler, slutter han.

Om Lasse Meldgaard Bloch

Lasse er uddannet journalist og har arbejdet som journalist og reporter på DR, inden han blev kommunikationsrådgiver i Geelmuyden Kiese. Han er specialist i strategi, strategisk historiefortælling og dramaturgi, med omfattende erfaring fra tv- og radioproduktion, media relations, ledelsesrådgivning og en lang række andre kommunikationsdiscipliner. Lasse har desuden et indgående kendskab til klima-, miljø- og energiområdet samt healthcare.

2017-2018 Senior Advisor, Geelmuyden Kiese

2015-2017 Strategic Communication Advisor (Strategy & Excellence), Novozymes

2013-2014 Kommunikationschef, Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen

2008-2013 Kreativ direktør og seniorrådgiver (seneste titel), Geelmuyden Kiese

2004-2008 Journalist/reporter, DR

Uddannelse: Journalist fra Syddansk Universitet (2004)

Om Datagraf: www.datagraf.dk/om/

Kontakter

Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85

Billeder

Information om Aller Media

Aller Media
Aller Media
Havneholmen 33
1561 København V

http://aller.dk/

Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på ugeblade på 71 % og 26 % på magasiner, og flere end 2,6 millioner danskere læser hver måned et af vores blade eller magasiner. Vi er et moderne innovativt mediehus, som ligger på Havneholmen i København.

Følg pressemeddelelser fra Aller Media

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Aller Media

Her er prismodtagerne ved Det Vi Elsker Prisen 20254.6.2025 22:04:27 CEST | Pressemeddelelse

Onsdag den 4. juni var en bred vifte af morgendagens stjerner og garvede kræfter samlet i Store VEGA for at hylde fortællingerne, der samler os ved Det Vi Elsker Prisen 2025. Med 11 kategorier fordelt på tværs af film, serier, tv, bøger og teater afspejlede aftenens nominerede og prismodtagere ligeledes den alsidige kultur, der har inspireret og underholdt os det forgangne år. Holdene på og bag Pigen med nålen og Fuld af kærlighed kunne skåle en ekstra gang, da de hver modtog to priser ved Det Vi Elsker Prisen 2025.

Aller Media Nordic investerer i Aniara for at hjælpe forfattere ud over sprogbarrierer21.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Aller Media Nordic har købt en minoritetsandel i Aniara, det svenske forlagsselskab, der hjælper forfattere med at nå nye læsere på tværs af sprogbarrierer. Investeringen på over 500.000 euro markerer begyndelsen på et partnerskab med potentiale for strategisk samarbejde, hvor forlagsarv møder innovation – med det fælles mål at gøre internationale bogmarkeder mere tilgængelige for forfattere.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye