Telia øger kundebasen og indtjeningen i tredje kvartal 2021

Telia Danmarks service revenue var på 715 mio. danske kroner i tredje kvartal, hvilket er 2,2% mere end i Q3 2020 (like-for-like). EBITDA-overskuddet falder til 175 mio. danske kroner fra 197 mio. danske kroner sidste år.
”Vi har sat en tydelig position for Telia, der skal være familiernes førstevalg inden for mobiltelefoni, internet, TV- og streamingløsninger, og har senest føjet Netflix og discovery+ til vores underholdningstilbud. Samtidig har vi relanceret Call me, med et tydeligt fokus på billig og enkel mobiltelefoni, så vores to forbrugerrettede brands nu står skarpt i markedet. På erhvervsområdet oplever vi stor interesse for bl.a. IoT-løsninger til optimering af forsyningssektoren og logistikbranchen, hvor vi p.t. oplever god vækst”, siger Petr Cermak, Acting CEO i Telia Danmark, og fortsætter:
”Samlet set vokser vores mobilbase med 3.000 abonnementer i løbet af kvartalet mens vi løfter indtjeningen med 2,2% sammenholdt med sidste år. Det viser, at Telia Danmark har den rigtige strategi for de kommende år, som vi nu skal fokusere og accelerere yderligere”.
Vækst inden for både mobil og IoT
Telias kundebase er vokset til 1.603.000 sim-kort, der fordeler sig på 1.360.000 mobilkunder og 243.000 IoT/M2M-enheder. Telia har således øget mobilbasen med 3.000 sim-kort mens IoT-basen vokser med hele 58.000 sim-kort i løbet af kvartalet.
”Vi fortsætter med at modernisere mobilnetværket, for at kunne tilbyde størstedelen af danskerne lynhurtigt 5G ved udgangen af 2022. Ved udgangen af tredje kvartal har vi opgraderet 500 mobilmaster med 5G-mobilteknologi og samtidig øget 4G-kapaciteten. Vi er dermed godt på vej mod årets mål om at opgradere 1.000 mobilsites i løbet af 2021, som er giver et væsentligt løft af den vigtige digitale danske infrastruktur”, slutter Petr Cermak.
NØGLETAL |
Q3 2020 |
Q3 2021 |
Service Revenue |
695 mio. dkk |
715 mio. dkk |
EBITDA |
197 mio. dkk |
175 mio. dkk |
Telia Danmark er organiseret som filial under Telia Company. Derfor aflægges Telia Danmarks regnskab fra Stockholm og i svenske kroner. De ovenstående beløb er omregnet til danske kroner. Det samlede Q3 2021-resultat for Telia Company er tilgængeligt på Investor Relations-sitet.
Nøgleord
Kontakter
Mads HouePressechef
Tlf:28 27 01 71mads.houe@teliacompany.comJeppe FunderKommunikationskonsulent
Tlf:28 27 02 30jeppe.funder@teliacompany.comBilleder
Information om Telia Danmark
I Telia er vi begejstrede for digitaliseringens mange muligheder. Vi transformerer ny teknologi til konkrete produkter, der gør vores kunders hverdag mere farverig, virksomhederne mere effektive og samfundet endnu smartere.
Vi er ikke bare et teleselskab. Vi er en verden af digitale oplevelser og kommunikationen til dine venner, din familie, dine kolleger og dine kunder. Vi er mere end 700 nysgerrige medarbejdere, der forstår vores kunders ønsker og behov og igennem intelligente løsninger, bringer dem tættere på alt det, der betyder noget.
Vores netværk udgør grundstammen i digitaliseringen af Danmark. Det giver os både et ansvar og en mulighed for aktivt at gøre en positiv forskel ved at bidrage til den grønne omstilling, forbinde mennesker og gøre det trygt at færdes online. Det gør vi gennem udnyttelse og udforskning af digitaliseringens mange muligheder – til glæde for os alle.
Læs mere om os på telia.dk
Følg pressemeddelelser fra Telia Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Telia Danmark
Skolestart og skærmtid: Mobiltelefonen støtter dit skolebarns voksende selvstændighed – men sunde skærmvaner er nødvendige for dit barns trivsel19.8.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Mange forældre vælger at introducere den første mobiltelefon til deres barn omkring skolestart.
Nu bliver de første Telia-kunder en del af Norlys16.7.2024 09:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Telias tv-forretning integreres nu i Norlys, og kunderne får dermed adgang til Norlys' tv-pakker med et bredere udvalg af kanaler og streamingtjenester. For de fleste af Telias tv-kunder betyder overgangen til Norlys samtidig, at prisen falder.
To stærke, interne profiler indtræder i Telia Danmarks direktion7.6.2024 09:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Telia Danmark byder to interne profiler velkommen i topledelsen. Jakob Steen indtræder som privatkundedirektør mens Eva Lundgren indtræder i en nyoprettet rolle i direktionen som Director of Brand, Marketing & E-Commerce. Begge tiltræder dags dato.
Telia Danmark knækker kurven og reducerer CO2-udledningen med næsten 12%17.5.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Telia Danmark har for femte år i træk kortlagt sin CO2-udledning, og har i 2023 opnået en markant reduktion på 11,5%. Klimabesparelserne er hentet i alle dele af driften.
Ny mobilnetværksmåling: Telia leverer på ambitionen om at tilbyde det bedste netværk til flest danskere26.4.2024 08:30:02 CEST | Pressemeddelelse
I en ny netværksundersøgelse fra den uafhængige benchmarking-analysevirksomhed umlaut scorer Telias mobilnetværk med 979 ud af 1000 mulige samlet set det højeste antal point blandt alle danske teleselskaber. Resultatet skal ses i lyset af de seneste års omfattende opgradering af Telias netværk med ny, kraftfuld og mere energieffektiv 5G-mobilteknologi.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum