Lidl opruster på lokale øl: Lidl og Nørrebro Bryghus i nyt samarbejde

Lidl søger gennem lokale samarbejder at støtte danske producenter af kvalitetsprodukter. Det er derfor en naturlig udvikling, at denne indsats nu udvides til at omfatte lokalt produceret øl. Det sker i et samarbejde med Nørrebro Bryghus, som fremover vil tilbyde Lidls kunder på Sjælland og Lolland et udvalg af deres populære, økologiske specialøl.
”Jeg er rigtig glad for, at vi får øl fra Nørrebro Bryghus i vores butikker på Sjælland og Lolland. Det er i alt 67 butikker, hvor kunderne nu møder et kvalitetsprodukt med et lavt prispunkt, hvor lokal forankring, kvalitet, økologi og ansvarsbevidsthed går hånd i hånd hele vejen fra bryggeri ud i butikkerne,” siger indkøbsdirektør hos Lidl Danmark, Rasmus Pape.
Lokale produkter med høj kvalitet
Han forklarer, at samarbejdet med Nørrebro Bryghus skal give kunderne muligheden for at vælge lokalt producerede varer i høj kvalitet til, selvom bryggeriet måske ikke er i deres egen baghave.
”Vi ser generelt en øget efterspørgsel på lokale danske produkter, og det imødekommer vi gerne ved at tilbyde hyldeplads i vores butikker på Sjælland og Lolland til øl fra Nørrebro Bryghus. Nu skal vi se, hvordan forbrugerne tager imod de nye øl-typer,” siger Rasmus Pape.
Flasker er til forkælelse – dåser er til turen
Lidl har sammen med Nørrebro Bryghus udvalgt fire varianter, som hver især har karakter og unikke smagsnoter. Tre varianter sælges på flaske, mens New York Lager, som er en typisk ”on the go-øl”, fås på dåse:
”Vi anvender kun de bedste friske og økologiske råvarer i vores produktion. Præcis, som vi har gjort, siden vi begyndte produktionen i 2003. Netop fokus på økologi og ansvarlighed er årsagen til, at vi matcher godt med Lidl, som har samme kerneværdier,” forklarer Key Account Manager hos Nørrebro Bryghus, Carsten Bülow.
All around-øl som alle danskere kan lide
Med sine i alt 67 forhandlere på Sjælland og Lolland bliver Lidl en af de største forhandlere af øl fra Nørrebro Bryghus i Danmark. Det ser Carsten Bülow som et stort skridt for Nørrebro Bryghus, som dermed kommer ud til nye kundegrupper.
”Styrken ved vores økologiske øl er, at de er karakterfulde og genkendelige samtidig med, at de også er gode at nyde til mad. Vores Bombay IPA er et eksempel på en all around-øl, alle kan lide. Derfor rammer den utroligt bredt og bliver nydt af danskere mellem 20 og 60 år,” udtaler Carsten Bülow.
Bombay IPA, Ravnsborg Rød, Elderflower Session IPA og New York Lager er tilgængelige i butikker på Sjælland og Lolland Falster fra uge 29.
Beskrivelse af de fire øl:
- Bombay IPA: En af de mest populære øl fra Nørrebro Bryghus, som mange danskere allerede har taget til sig. En kraftig øl med en dyb og intens maltkarakter. Masser er frugtige ale-aromaer og stor fylde på 6,5% alkohol. Pris 16,95 kr.
- Ravnsborg Rød: En variant af britiske amber eller red ale. Ravnsborg Rød er en rødbrun, blød, rund og fyldig øl. Smagen er præget af frugt og et krydret indslag af aromatisk humle. Blid bitterhed og en cremet fylde, en øl med 5,5 % alkohol. Pris 16,95 kr.
- Elderflower Session IPA: En let drikkelig IPA på 5,0% alkohol med en god portion amerikansk humle, lysere og lettere smag end traditionel IPA. Elderflower Session IPA er sødet med økologisk hyldeblomstsaft fra Bornholms Mosteri. Relativ høj bitterhed med en sødme fra hyldeblomsten. Pris 16,95 kr.
- New York Lager: En traditionel amerikansk undergæret øltype fra før forbudstiden. Kraftig, fyldig og mørkgylden øl på 5,2% alkohol. Intens maltkarakter med karamelnoter, markant bitterhed og en blomsteragtig duft af nordamerikansk Cascade-humle. New York Lager kalder på en tur til stranden, en madkurv i parken eller en kølig øl i haven og præsenteres derfor på dåse, som er lettere at have med på farten. Pris 9,70 kr.
For yderligere information, kontakt:
Morten Vestberg, Kommunikationschef i Lidl: morten.vestberg@lidl.dk eller tlf. 76 35 01 68
Nøgleord
Billeder

Information om Lidl Danmark
Om Lidl:
- 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 130 dagligvarebutikker og mere end 3.000 medarbejdere i Danmark.
- Lidl er repræsenteret i 32 lande rundt om i verden og driver i øjeblikket omkring 10.800 butikker og mere end 160 distributionscentre i 31 lande verden over.
- Du kan læse Lidls nyeste profilbrochure her.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
Lidl fortsætter sit engagement i cykelsporten: Bliver sponsor for Copenhagen Sprint og fornyer aftale med PostNord Danmark Rundt25.3.2025 06:01:00 CET | Pressemeddelelse
Til sommer bliver Lidl officiel sponsor for det nye World Tour-cykelløb Copenhagen Sprint, hvor blandt andre den danske sprinter Mads Pedersen fra Lidl-Trek stiller til start. Samtidig fornyer Lidl aftalen med Danmarks største etapeløb PostNord Danmark Rundt. Hos PostNord Danmark Rundt og Copenhagen Sprint ser man frem til samarbejdet med en fælles ambition om at styrke cykelsporten og fremme hverdagscyklisme.
Vigtig kundeinformation: Opdateret d. 28.03.2524.3.2025 15:11:07 CET | Pressemeddelelse
Flæskesvær med BBQ-smag af mærket Snack Day, 100g tilbagekaldes grundet risiko for salmonella.
Bornholmsk sennep fra Lidl vinder prestigefyldt europæisk pris24.3.2025 12:40:00 CET | Pressemeddelelse
Lidl Danmark kan igen i år fejre international hæder, efter at kædens klassiske sennep fra Bornholms Oliemølle, som er en del af den populære En Bid af Danmark-serie, har vundet European Private Label Awards 2025 i kategorien ‘Sauces and Condiments’.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum