Telia og Google Cloud samarbejder om at levere bedre kundeservice via kunstig intelligens

Telia ACE gør det muligt for virksomheder og organisationer at møde kunderne på en smart, fleksibel og effektiv måde uanset tid, sted eller kanal. Kundeinteraktionen finder sted via opkald, chat, sociale medier og e-mail, og kundedialogen håndteres i stigende grad af sikre tekst- og stemmebaserede bots; de såkaldte ’virtuelle agenter’. Den teknologiske udvikling er gået stærkt og er nået langt på få år, men der er fortsat forbedringspotentiale eksempelvis indenfor servicekvalitet og tilgængelighed. Og her kan de seneste fremskridt inden for AI-teknologi hjælpe.
Intelligente virtuelle agenter
Googles Contact Center Artificial Intelligence (CCAI) er en AI-løsning til kundeservice, der består af intelligente, virtuelle agentfunktioner, der kan handle uafhængigt eller assistere kundeservicemedarbejderen i realtid. Hvis medarbejderen er optaget i en chat eller samtale med en kunde, kan Googles CCAI-løsning hente databaseoplysninger, guide gennem processer, søge supportsystemer eller analysere interaktionen i realtid og fuldt integreret med funktionerne i Telia ACE.
”Partnerskabet med Google Cloud giver vores kunder en af verdens mest avancerede AI-løsninger på Nordens førende kundeserviceplatform. Det forbedrer Telia ACE og gør den digitale interaktion til en endnu bedre oplevelse for vores kunders kunder,” siger Mathias Johansson, ansvarlig for AI & Automation i Telia.
"Telia ACEs software og tjenester i Norden koblet med Google Clouds AI-innovation er en effektiv teknologi til transformation af call centre, der møder kundernes behov for AI- og Machine Learning-teknologier i deres virksomheder," siger Eva Fors, Administrerende direktør Google Cloud Nordic Region.
Økosystem af tjenester
Med partnerskabet kan Telia også tilbyde kundeservice i Googles økosystem af tjenester og produkter, såsom Google Home og Google Assistant.
”Det er udgangspunktet for fremtidige kundemøder, og vi ser mange spændende muligheder fremover, eksempelvis inden for løsninger til det smarte hjem”, slutter Mathias Johansson.
Nøgleord
Kontakter
Mads HouePressechef
Tlf:28 27 01 71mads.houe@teliacompany.comBilleder

Links
Information om Telia Danmark
I Telia er vi begejstrede for digitaliseringens mange muligheder. Vi transformerer ny teknologi til konkrete produkter, der gør vores kunders hverdag mere farverig, virksomhederne mere effektive og samfundet endnu smartere.
Vi er ikke bare et teleselskab. Vi er en verden af digitale oplevelser og kommunikationen til dine venner, din familie, dine kolleger og dine kunder. Vi er mere end 700 nysgerrige medarbejdere, der forstår vores kunders ønsker og behov og igennem intelligente løsninger, bringer dem tættere på alt det, der betyder noget.
Vores netværk udgør grundstammen i digitaliseringen af Danmark. Det giver os både et ansvar og en mulighed for aktivt at gøre en positiv forskel ved at bidrage til den grønne omstilling, forbinde mennesker og gøre det trygt at færdes online. Det gør vi gennem udnyttelse og udforskning af digitaliseringens mange muligheder – til glæde for os alle.
Læs mere om os på telia.dk
Følg pressemeddelelser fra Telia Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Telia Danmark
Skolestart og skærmtid: Mobiltelefonen støtter dit skolebarns voksende selvstændighed – men sunde skærmvaner er nødvendige for dit barns trivsel19.8.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Mange forældre vælger at introducere den første mobiltelefon til deres barn omkring skolestart.
Nu bliver de første Telia-kunder en del af Norlys16.7.2024 09:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Telias tv-forretning integreres nu i Norlys, og kunderne får dermed adgang til Norlys' tv-pakker med et bredere udvalg af kanaler og streamingtjenester. For de fleste af Telias tv-kunder betyder overgangen til Norlys samtidig, at prisen falder.
To stærke, interne profiler indtræder i Telia Danmarks direktion7.6.2024 09:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Telia Danmark byder to interne profiler velkommen i topledelsen. Jakob Steen indtræder som privatkundedirektør mens Eva Lundgren indtræder i en nyoprettet rolle i direktionen som Director of Brand, Marketing & E-Commerce. Begge tiltræder dags dato.
Telia Danmark knækker kurven og reducerer CO2-udledningen med næsten 12%17.5.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Telia Danmark har for femte år i træk kortlagt sin CO2-udledning, og har i 2023 opnået en markant reduktion på 11,5%. Klimabesparelserne er hentet i alle dele af driften.
Ny mobilnetværksmåling: Telia leverer på ambitionen om at tilbyde det bedste netværk til flest danskere26.4.2024 08:30:02 CEST | Pressemeddelelse
I en ny netværksundersøgelse fra den uafhængige benchmarking-analysevirksomhed umlaut scorer Telias mobilnetværk med 979 ud af 1000 mulige samlet set det højeste antal point blandt alle danske teleselskaber. Resultatet skal ses i lyset af de seneste års omfattende opgradering af Telias netværk med ny, kraftfuld og mere energieffektiv 5G-mobilteknologi.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum