Ny regulering påvirker Telias fastnetpriser

Det er Erhvervsstyrelsen, der er regulerende myndighed på teleområdet. I forbindelse med den ændrede regulering udsendte styrelsen denne pressemeddelelse Link
”Reguleringen er temmelig kompleks og rammer forskelligt afhængigt af, hvilken type bredbåndsabonnement den enkelte kunde har, og hvornår det er oprettet. Derfor er det heller ikke alle kunder, der bliver påvirket af de nye priser. I forbindelse med prisjusteringerne har vi dog tilstræbt at ensrette priserne mest muligt for at skabe størst mulig overskuelighed for kunderne,” forklarer Telias adm. direktør Morten Bentzen.
Kun kobber-kunder bliver berørt
Indtil august 2017 solgte Telia kun private bredbåndsforbindelser, der leveres via kobber-kabler. Det er derfor kun kunder med fastnettelefon eller internetforbindelse, der leveres via kobber, der risikerer at blive berørt af den nye regulering. De fleste privatkunder vil blive varslet en prisstigning på 20 kr. pr. måned, mens en mindre gruppe på knap tusind kunder bliver varslet en stigning på 30 kr. Endelig vil der også en tredje gruppe af disse kunder, der slet ikke påvirkes af den nye regulering.
Telia Home kunder bliver ikke berørt
I august lancerede Telia et helt nyt bredbåndsprodukt;Telia Home. Det er et bredbåndsprodukt, hvor man som kunde altid får leveret internet med den bedste teknologi, der er tilgængelig på ens adresse. Kunder, der allerede i dag har Telia Home, undgår prisændringer. Det er kun bredbåndskunder med ældre abonnementer, der bliver berørt. Dog vil nyprisen - det vil sige prisen for nye kunder - stige med 20 kr. fra og d. 13. december.
Alle berørte kunder vil blive varslet inden ændringerne træder i kraft.
Yderligere info om reguleringen: Link
Billeder
Information om Telia Danmark
I Telia er vi begejstrede for digitaliseringens mange muligheder. Vi transformerer ny teknologi til konkrete produkter, der gør vores kunders hverdag mere farverig, virksomhederne mere effektive og samfundet endnu smartere.
Vi er ikke bare et teleselskab. Vi er en verden af digitale oplevelser og kommunikationen til dine venner, din familie, dine kolleger og dine kunder. Vi er mere end 700 nysgerrige medarbejdere, der forstår vores kunders ønsker og behov og igennem intelligente løsninger, bringer dem tættere på alt det, der betyder noget.
Vores netværk udgør grundstammen i digitaliseringen af Danmark. Det giver os både et ansvar og en mulighed for aktivt at gøre en positiv forskel ved at bidrage til den grønne omstilling, forbinde mennesker og gøre det trygt at færdes online. Det gør vi gennem udnyttelse og udforskning af digitaliseringens mange muligheder – til glæde for os alle.
Læs mere om os på telia.dk
Følg pressemeddelelser fra Telia Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Telia Danmark
Skolestart og skærmtid: Mobiltelefonen støtter dit skolebarns voksende selvstændighed – men sunde skærmvaner er nødvendige for dit barns trivsel19.8.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Mange forældre vælger at introducere den første mobiltelefon til deres barn omkring skolestart.
Nu bliver de første Telia-kunder en del af Norlys16.7.2024 09:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Telias tv-forretning integreres nu i Norlys, og kunderne får dermed adgang til Norlys' tv-pakker med et bredere udvalg af kanaler og streamingtjenester. For de fleste af Telias tv-kunder betyder overgangen til Norlys samtidig, at prisen falder.
To stærke, interne profiler indtræder i Telia Danmarks direktion7.6.2024 09:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Telia Danmark byder to interne profiler velkommen i topledelsen. Jakob Steen indtræder som privatkundedirektør mens Eva Lundgren indtræder i en nyoprettet rolle i direktionen som Director of Brand, Marketing & E-Commerce. Begge tiltræder dags dato.
Telia Danmark knækker kurven og reducerer CO2-udledningen med næsten 12%17.5.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Telia Danmark har for femte år i træk kortlagt sin CO2-udledning, og har i 2023 opnået en markant reduktion på 11,5%. Klimabesparelserne er hentet i alle dele af driften.
Ny mobilnetværksmåling: Telia leverer på ambitionen om at tilbyde det bedste netværk til flest danskere26.4.2024 08:30:02 CEST | Pressemeddelelse
I en ny netværksundersøgelse fra den uafhængige benchmarking-analysevirksomhed umlaut scorer Telias mobilnetværk med 979 ud af 1000 mulige samlet set det højeste antal point blandt alle danske teleselskaber. Resultatet skal ses i lyset af de seneste års omfattende opgradering af Telias netværk med ny, kraftfuld og mere energieffektiv 5G-mobilteknologi.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum