Nu kan Bella får dyrlægehjælp via mobilen hjemme i hundekurven

De fleste hundeejere kender til tilfælde, hvor man er i tvivl om hvorvidt man bør kontakte en dyrlæge. Med en ny digital dyrlægekonsultation kan hundeejeren hurtigt og enkelt få afklaret om en ændret adfærd hos hunden eller en uheldig episode kræver behandling, uden at skulle begive sig hen til dyrlægeklinikken. Er hunden forsikret for sygdom og ulykke hos If, dækker de ydelsen.
Kunderne bestiller tid via en app og klarer konsultationen over mobil eller iPad. I videoopkaldet kan man vise dyrlægen, hvad der er galt med hunden.
- Næsten 90 pct. af danskerne har en smartphone i dag. Den giver overblik og adgang til det meste og vi behøver ikke være et bestemt sted på et bestemt tidspunkt. Den digitale dyrlæge kan bookes fra kl. 9 til kl. 24 og holder åbent alle ugens dage. Det giver stor fleksibilitet for vores kunder, forklarer kommunikationschef Birgitte Ringbæk, fra If Skadeforsikring. Hun fortsætter:
- Ligesom med mennesker sker skader og ulykker med hunde hvor som helst, og når som helst. Der kan være langt til nærmeste dyrlæge. I mange tilfælde kan et godt råd fra en online dyrlæge hjælpe situationen. Samtidig tager dyrlægen stilling til, om der er behov for reel behandling og henviser i så fald til dyrlægeklinik.
Det er firmaet FirstVet med tilsvarende ydelser i Sverige, Norge, Finland og Storbritannien, der står bag den digitale dyrlægetjeneste i Danmark. Siden etableringen i Sverige i 2016 er antallet af brugere fordoblet, og virksomheden har hjulpet over 110.000 dyr med over 10.000 digitale konsultationer om måneden.
- Digitale konsultationer er blevet en vigtig del af sundhedstjenesterne for mennesker. Vi synes, at dyrene bør få samme tilbud. Vi ser ofte, at mange venter længere end de burde, inden hunden får hjælp. Vi tilbyder kvalificeret konsultationer med uddannede dyrlæger, der kan rådgive i løbet af få minutter, når det passer dig og dit kæledyr i trygge omgivelser, siger direktør i FirstVet David Prien.
Opgørelser fra FirstVet viser, at de i gennemsnit løser 65% af alle konsultationer på stedet. Til sammenligning bliver 85% af kunderne i almindelige dyrlæge-praksisser henvist til personligt fremmøde, når man ringer.
- FirstVet giver hurtig eksperthjælp og sparer vores kunder for tid. Det er et supplement, vi er rigtig glade for at tilbyde hundeejere. Mange bekymringer kan løses gennem en videosamtale, men er der behov for en fysisk dyrlæge, er den mulighed altid til stede, siger Birgitte Ringbæk.
Nøgleord
Kontakter
Birgitte RingbækKommunikationschef
Tlf:3687 4183 / 6120 5009birgitte.ringbaek@if.dkBilleder
Links
Information om If Forsikring
If er Nordens største forsikringsselskab, og hver fjerde husstand i Norden er forsikret i If. Mere end 7.000 medarbejdere tager sig af vores 3,8 millioner kunder, der spænder fra privatpersoner til globale virksomheder. Vores ambition er at være det mest omsorgsfulde forsikringsselskab. If har været klimaneutral siden 2011 og valgte i 2021 at tilslutte sig organisationen Science Based Targets (SBTi). Vi vil være i front, når det gælder om at opfylde ambitiøse klimamål på vegne af os selv og vores kunder. Vi er et full-service forsikringsselskab med en stærk og omsorgsfuld medarbejderkultur og høj kundetilfredshed. If er ejet af den nordiske forsikringskoncern Sampo.
Følg pressemeddelelser fra If Forsikring
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra If Forsikring
Danskere stresser i stilhed: Husker dårligere og sover ringere15.5.2025 13:09:15 CEST | Pressemeddelelse
Selvom Danmark er det land i Norden, hvor færrest oplever hyppig stress, viser en ny, omfattende rapport fra Nordens største forsikringsselskab, If, at mange danskere lever med skjulte symptomer på mental belastning.
Syv ud af ti danskere oplever negativ stress – disse aldersgrupper stikker ud6.5.2025 06:35:00 CEST | Pressemeddelelse
En stor del af danskerne døjer med negativ stress. Det viser en ny, nordisk helbredsrapport, som Verian har foretaget for If, Nordens største forsikringsselskab.
Virksomheder udpeger cyberangreb som største trussel – men halvdelen har ikke styrket sikkerheden30.4.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Mens danske virksomheder ser cyberangreb som den største trussel, har overraskende mange ikke styrket IT-sikkerheden.
If oplever boom i udvidet vanddækning8.4.2025 08:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Frygt for oversvømmelser: Forsikringsselskabet If har oplevet en stigning på 60 procent blandt kunder, der over de senere år har tilkøbt dækning af udvidet vandskade. De stigende antal hændelser med omfattende vandskader efter ekstrem nedbør har gjort klimaforandringerne mere konkrete for boligejerne.
Hul i beredskabet: Danskerne frygter for boliger og infrastruktur18.3.2025 14:31:29 CET | Pressemeddelelse
Halvdelen af danskerne har lav eller ingen tillid til, at myndighederne kan beskytte boliger og infrastruktur ved alvorlige vejrhændelser. Trods en aftale på over 600 millioner mener beredskabsekspert, at der er brug for over en milliard for at kunne følge med klimaforandringerne.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum