Branchebombe: Outsource dk trodser traditionerne og lægger sine priser frit frem
En regulær konkurrencebombe har ramt reklamebranchen. Det digitale bureau Outsource dk har nemlig meddelt, at de har lagt alle priser frem på deres hjemmeside. Bureauet har specialiseret sig i Adwords, SEO, webdesign og webshop samt Facebook, og fremover vil deres kunder kunne læse, hvad de nøjagtig kan forvente at få for prisen indenfor alle fire områder.
– Vi er trætte af at høre negative branchehistorier om virksomheder, der må betale i dyre domme, bare fordi de har et større marketingsbudget. Eller mindre organisationer, der er kommet til at forkøbe sig og i virkeligheden ikke ved, hvad de præcist kan forvente at få for deres penge udover en stor faktura en gang om året. Det skal være slut, så nu lægger vi alle priser og produktbeskrivelser frem på vores web, siger Michael Madsen, der er stifter af og direktør i Outsource dk.
Forventer massiv vækst
Outsource dk tæller 25 ansatte og har hyret 10 nye medarbejdere alene det seneste års tid. Med lanceringen af det nye fastpris-koncept, forventer direktør Michael Madsen, at væksten fortsætter med mindst 50 nye kunder om måneden.
– Kontrakterne bliver ikke så beløbstunge, som man ser andre steder i branchen, men vi tror på, at fuld gennemsigtighed omkring pris og produkt vil resultere i kundevækst. Samtidig skaber det troværdighed og medfører længerevarende aftaler, hvilket er en fordel for os, siger Michael Madsen, der dog medgiver, at konceptet næppe vil passe alle typer kunder:
– Vores nye koncept rammer 80 procent af kunderne. Det vil typisk være små og mellemstore virksomheder, der efterspørger skræddersyede løsninger indenfor vores fire produktfelter til markedets bedste sammenhæng mellem pris og kvalitet. Men der er naturligvis stadig plads hos os til kunder med ekstraordinære behov.
Inspiration fra trykkeri-branchen
Ideen til fastpris-konceptet stammer fra trykkeribranchen. I foråret købte koncerndirektør Anders Grønborg og bestyrelsesformand Esben Mols Kabell, fra LaserTryk.dk, 40 procent af Michael Madsens bureau. LaserTryk har netop rundet sit 19. år med vækst og 17. år med overskud. Omsætningen i 2017 lød på 400 millioner kroner. Vejen hertil er brolagt med synlige og konkurrencedygtige priser, uovertruffen kundeservice og et konstant fokus på en effektiv produktion indenfor deres kerneprodukter.
- Digital kommunikation er blevet et uundværligt redskab i næsten alle virksomheders vækststrategier, og det afspejler sig i bureaubranchens vækst. Men ligeså mange nye bureauer, der dukker op, ligeså uoverskueligt er det næsten også at gennemskue, hvad man får for sine penge. Det virker som om, bureauerne forsøger at overgå hinanden på nye og smarte termer, i stedet for at hjælpe kunderne hurtigt og effektivt til rimelige priser. Sammen med Michael har vi derfor vurderet, at markedet er modent til det nye koncept med fokus på klare priser, effektiv hjælp og god kundeservice, siger koncerndirektør Anders Grønborg, LaserTryk.dk og medejer af Outsource.dk.
Nøgleord
Kontakter
Michael Madsen
Direktør, Outsource dk
(+45) 22 10 20 70
mvm@outsource-dk.com
Anders Grønborg
Koncerndirektør LaserTryk.dk og medejer af Outsource dk
(+45) 28 11 51 10
ag@lasertryk.dk
Billeder
Vedhæftede filer
Links
Information om Outsource dk
Outsource dk A/S har 25 ansatte er et digitalt bureau, der blev grundlagt i 2006. Michael Madsen ejer bureauet Outsource dk sammen med Esben Mols og Anders Grønborg fra lasertryk.dk – outsource.dk
Følg pressemeddelelser fra Outsource dk
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Outsource dk
Digitalt bureau knytter tætte bånd til velgørende organisationer27.8.2019 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
CSR-arbejde er meget mere end pengedonationer for det digitale bureau Outsource. Hver måned donerer de deres arbejdskraft i den gode sags tjeneste – det styrker arbejdsmiljøet og skaber arbejdsglæde.
Nethandel breder sig kun langsomt19.8.2019 07:56:00 CEST | Pressemeddelelse
Andelen af danske virksomheder, der modtager webordrer, har stort set ikke udviklet sig siden 2011. Eksperter kalder tilgangen ekstremt kortsigtet.
Danske virksomheder glemmer kunderne på de sociale medier21.3.2019 07:56:00 CET | Pressemeddelelse
Dansk erhvervsliv er blandt de dårligste i Europa til at prioritere dialogen med kunderne på de sociale medier. Det er i værste fald gift for innovationen og kundernes tillid til brandet, lyder det fra SoMe-ekspert.
Fodbold for udviklingshæmmede nedbryder tabuer og spreder arbejdsglæde6.11.2018 07:56:00 CET | Pressemeddelelse
Fodboldklubben F.C. Bøgeskov og det digitale bureau Outsource dk er gået sammen om at udbrede et nyt fodboldkoncept for udviklingshæmmede til hele landet.
Digitalt bureau går på strandhugst hos konkurrenterne og skaber massiv vækst4.5.2018 07:16:47 CEST | Pressemeddelelse
Det digitale bureau Outsource dk har droppet elever og praktikanter og tiltrækker i stedet de største digitale talenter fra konkurrerende bureauer. Rekrutteringsstrategien har resulteret i eksplosiv vækst.