Digitalt bureau går på strandhugst hos konkurrenterne og skaber massiv vækst
Slut med at bruge tid og energi på at skole og forme morgendagens talenter. Sådan besluttede det digitale bureau Outsource dk for godt halvandet år siden og satsede i stedet på erfaren og højt specialiseret arbejdskraft. Nye medarbejdere skal kunne bidrage med idéer og viden fra dag ét. Og erfaringen må meget gerne være opbygget hos konkurrenter, der ligner Outsource dk.
Det radikale HR-skifte har dannet grundlag for en vækst, der efter ti fornuftige år sendte virksomheden på raketfart i de første seks måneder af 2017, hvor omsætningen var den samme som hele 2016. Samtidig er antallet af medarbejdere fordoblet fra ti til 20, og virksomheden fortsætter med at ansætte en om måneden i 2018.
– Det kan virke kontroversielt, at vi ikke længere vil tage ansvar for at uddanne folk til branchen, men vi har gennem en årrække haft behov for at få ny ekspertise ind i virksomheden for at følge med den digitale udvikling. Og selvom fastansættelser af kvalificerede medarbejdere er en større omkostning end elever, har strategien været den helt rigtige og øget vores vækst markant. Kvalitetsmedarbejdere udfører kvalitetsarbejde, hvilket gør det nemmere for mig at beholde eksisterende og skaffe nye kunder, fortæller Michael Madsen, stifter og direktør i Outsource dk.
Udviklingen har blandt andet medført, at Michael Madsen har sat ekstra kræfter i virksomheden ind på det tidskrævende arbejde med at lokalisere og engagere relevante kandidater.
Masser af kaffesamtaler
Outsource dk begyndte i 2006 som et traditionelt reklamebureau, men har ændret fokus i takt med kundernes ønsker. Hvor virksomheden hovedsageligt løste printopgaver, er 90 procent af bureauets arbejde i dag inden for den digitale sfære af SEO og adWords. Ansvarlig for rekrutteringen af de nye typer af medarbejdere er digital udviklingschef Anders Andersen, og strategien er klar.
– Vi skal have fat i de hardcore specialister – dem der er eksperter inden for et smalt felt. Der er en håndfuld bureauer, der klarer sig godt, og som vi gerne vil håndplukke medarbejdere fra. Vi indbyder derfor til en masse kaffesamtaler, og dem, vi ser et potentiale i, forsøger vi at gøre varme. Vi tilbyder gode forhold, men vores stærkeste kort er egentlig den frihed, vi kan stille dem i udsigt. I Outsource dk har vi ingen timeregistrering, ingen forkromede management-strategier, men en flad struktur og mulighed for at præge sit eget job, og det synes mange er fedt, forklarer Anders Andersen.
Han pointerer, at egnede kandidater skal kunne navigere i kaos, da et så løst hierarki sætter krav til selvstændigheden. Michael Madsen har opstillet nogle kriterier, som Anders Andersen er særligt opmærksom på ved ansættelser:
– Kandidater skal besidde en oprigtig sult, som skinner igennem alt, hvad de siger og gør. Sult efter at blive bedre, dygtigere, større og stærkere og hele tiden være bevidst om, hvilken vej markedet bevæger sig, fastslår Michael Madsen.
Nøgleord
Kontakter
Michael Madsen
Direktør, Outsource dk
(+45) 22 10 20 70
mvm@outsource-dk.com
Billeder
Links
Information om Outsource dk
Outsource dk er et digitalt bureau, der blev grundlagt i 2006. Som et af de få bureauer spænder virksomheden både over et bredt felt af produkter indenfor online markedsføring og det mere traditionelle reklameområde. Udover bureauet Outsource dk, ejer Michael Madsen også webbureauet I2I Web A/S sammen med Esben Mols og Anders Grønborg fra Lasertryk.dk. Outsource-dk.com
Følg pressemeddelelser fra Outsource dk
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Outsource dk
Digitalt bureau knytter tætte bånd til velgørende organisationer27.8.2019 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
CSR-arbejde er meget mere end pengedonationer for det digitale bureau Outsource. Hver måned donerer de deres arbejdskraft i den gode sags tjeneste – det styrker arbejdsmiljøet og skaber arbejdsglæde.
Nethandel breder sig kun langsomt19.8.2019 07:56:00 CEST | Pressemeddelelse
Andelen af danske virksomheder, der modtager webordrer, har stort set ikke udviklet sig siden 2011. Eksperter kalder tilgangen ekstremt kortsigtet.
Danske virksomheder glemmer kunderne på de sociale medier21.3.2019 07:56:00 CET | Pressemeddelelse
Dansk erhvervsliv er blandt de dårligste i Europa til at prioritere dialogen med kunderne på de sociale medier. Det er i værste fald gift for innovationen og kundernes tillid til brandet, lyder det fra SoMe-ekspert.
Fodbold for udviklingshæmmede nedbryder tabuer og spreder arbejdsglæde6.11.2018 07:56:00 CET | Pressemeddelelse
Fodboldklubben F.C. Bøgeskov og det digitale bureau Outsource dk er gået sammen om at udbrede et nyt fodboldkoncept for udviklingshæmmede til hele landet.
Branchebombe: Outsource dk trodser traditionerne og lægger sine priser frit frem15.10.2018 15:13:28 CEST | Pressemeddelelse
Priskortene holdes tæt til kroppen i reklamebranchen, men nu går det digitale bureau Outsource dk nye veje med synlige, faste priser på hjemmesiden. Kunderne skal vide, hvad de betaler for, og målet er 50 nye kunder om måneden.