Outsource dk

Fodbold for udviklingshæmmede nedbryder tabuer og spreder arbejdsglæde

Fodboldklubben F.C. Bøgeskov og det digitale bureau Outsource dk er gået sammen om at udbrede et nyt fodboldkoncept for udviklingshæmmede til hele landet.
På godt et år har Unified tiltrukket 15 aktive spillere, der er udviklingshæmmede og 6-8 ikke-udviklingshæmmede, der  kaldes for partnere. Håbet er at kunne inspirere mange andre fodboldklubber til at starte eget hold for udviklingshæmmede og måske en dag kunne etablere små turneringer. Foto: PR.
På godt et år har Unified tiltrukket 15 aktive spillere, der er udviklingshæmmede og 6-8 ikke-udviklingshæmmede, der kaldes for partnere. Håbet er at kunne inspirere mange andre fodboldklubber til at starte eget hold for udviklingshæmmede og måske en dag kunne etablere små turneringer. Foto: PR.

Med 10 nye medarbejdere det seneste år og 25 ansatte i alt, er der travlt hos det digitale bureau Outsource dk. Virksomheden forventer at tiltrække 50 nye kunder om måneden resten af året og har for nyligt udvidet ejerkredsen med Anders Grønborg og Esben Mols Kabell fra Lasertryk.dk udover stifter og direktør Michael Madsen.

På trods af udsigt til travlhed, har Outsource dk efter medarbejdernes ønske senest investeret de ansattes tid i en aktivitet, der er alt andet end kommerciel. Et samarbejde med den aarhusianske fodboldklub F.C. Bøgeskov og deres hold for udviklingshæmmede. Fodboldholdet, som også går under navnet ”Unified”, har det særlige islæt, at udviklingshæmmede og ikke-udviklingshæmmede spiller på samme hold. Det har fået lokal succes, og nu vil frivillige fra F.C. Bøgeskov sammen med medarbejderne fra Outsource dk udbrede Unifieds koncept til hele landet.

– Jeg er drevet af at skabe noget nyt. Det giver mig energi, og jeg forsøger at variere mine opgaver herefter. Den samme mulighed vil vi gerne kunne tilbyde medarbejderne, når de foreslår projekter som dette, siger direktør Michael Madsen.

– Der bliver kamp om pladserne på opgaven. Det udvikler kreativiteten hos mange, når man for en stund kan sætte indtjeningen til side, siger Head of Web, Anders Pedersen, der først foreslog bureauet at samarbejde med FC. Bøgeskov.

Nedbryder tabuer

F.C. Bøgeskov vandt handicapprisen i Århus i 2017, og de har en rigtig god grund til, at de sammen med Outsource dk ønsker at udbrede deres koncept til resten af Danmark.

– Det nedbryder tabuer omkring de udviklingshæmmede. Der er mange, som aldrig har mødt en handicappet før, men når de spiller på samme hold, er alle lige, forklarer Nanna Sejr, der er medstifter af Unified og repræsentant for F.C. Bøgeskov.

Holdet klarer sig i dag udelukkende ved hjælp af frivillig arbejdskraft, sponsorater og mindre kontingenter, og både tid og ressourcer er kronisk knappe.

– Hvis vi skal lykkes med at sprede konceptet til resten af landet, er vi dybt afhængige af flere frivillige og nye spillere. Så det betyder meget, at en virksomhed som Outsource dk hjælper os med at sprede budskabet og tiltrække flere frivillige. Derudover bliver vi også mere synlige over for nye spillere, der har en lille Messi eller Ronaldo gemt i maven, fortæller Nanna Sejr.

Udover samarbejdet med FC Bøgeskov har Outsource dk for nyligt også indledt samarbejder med Red Barnet Ungdom og Aarhus Hjælper.

Michael Madsen
Direktør, Outsource dk
mvm@outsource-dk.com

Anders Pedersen
Head of Web, Outsource dk
ape@outsource-dk.com

Nanna Sejr
medstifter af Unified og repræsentant for F.C. Bøgeskov
nanna.unifiedfodbold@gmail.com

Billeder

Download
Stifterne og trænerne bag Unified tilbyder at hjælpe med at opstarte nye hold gennem vidensdeling, sparring og ved at være til stede til de første træningsgange. De lægger ikke skjul på, at det er et stort arbejde at holde holdet kørende, men de understreger, at arbejdet med de udviklingshæmmede giver masser af glæde. Foto: PR.
Download
Jeg er drevet af at skabe noget nyt. Det giver mig energi, og jeg forsøger at variere mine opgaver herefter. Den samme mulighed vil vi gerne kunne tilbyde medarbejderne, når de foreslår projekter som dette, siger direktør Michael Madsen. Foto: PR.

Information om Outsource dk

Outsource dk
Langenæs Allé 21, 1st floor

+45 22 10 20 30https://outsource-dk.com/