
Georg Jensen lancerer special edition Koppel kander
Henning Koppels sølvkande design 1392 blev lanceret i en version i blank poleret stål som en hyldest til mesterdesigneren i anledning af hans 90 års fødselsdag.
Stålkanden er den mest kendte i Georg Jensens MASTERPIECE kollektion og har vundet internationale designpriser i bl.a. Wall Paper som den bedste ”Reissue 2009”.
Georg Jensen udvider nu kollektionen med to nye versioner af kanden. En belagt med 24 karat guld og en belagt med kobber. Med disse to nye designs får den berømte kande et helt nyt udtryk, der får den til at fremstå endnu mere elegant og luksuriøst.
Med sin sanselige form og med det elegante forlængede håndtag vil Koppel Kanden i guld og kobber være en oplagt gaveidé til den, som du holder af. Som gave under juletræet eller på bordet med bryllupsgaver.
Med Koppels kander – i guld, kobber eller stål bliver borddækningen noget ud over det sædvanlige og på gæstebordet vil det være en elegant og ekstraordinært indslag til den gode middag.
Oprindeligt blev kanden designet i 1952 i sølv og er et godt eksempel på den organiske form, der kendetegner Henning Koppels designs i Georg Jensen.
Af alle designere, der har arbejdet med Georg Jensen gennem årene, var Henning Koppel blandt de mest anerkendte. Hans designs spillede en vigtig og indflydelsesrig rolle i Georg Jensens varemærke, især i anden halvdel af det 20. århundrede, hvor han har skabt nogle af dansk designs mest betydningsfulde smykker, korpusdele og bestik.
Både Koppel guld og kobber kande fås i Georg Jensens flagskibsbutikker og i online butikken www.georgjensen.com fra den 15. november 2010.
Billeder
Information om Georg Jensen
Følg pressemeddelelser fra Georg Jensen
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Georg Jensen
GEORG JENSEN AQUIRES DANISH SILVER1.5.2013 14:46:43 CEST | Press release
Expanding Antique Silver, Watch and Jewellery business
JOY OF GIVING 2012 GAV 145.594 KR. TIL RØDE KORS7.1.2013 13:02:27 CET | Pressemeddelelse
Med julekampagnen Joy of Giving opfordrede Georg Jensen igen i år danskerne til at kombinere deres julegavekøb med støtte til Røde Kors. Det samlede beløb, der går ubeskåret til Røde Kors’ uundværlige hjælpearbejde som resultat af Joy of Giving 2012, er 145.594 kr.
JOY OF GIVING 2012 GAV 145.594 KR. TIL RØDE KORS7.1.2013 13:02:11 CET | Pressemeddelelse
Med julekampagnen Joy of Giving opfordrede Georg Jensen igen i år danskerne til at kombinere deres julegavekøb med støtte til Røde Kors. Det samlede beløb, der går ubeskåret til Røde Kors’ uundværlige hjælpearbejde som resultat af Joy of Giving 2012, er 145.594 kr.
Arbejdende træværksted og pop-up-shop hos Georg Jensen i december5.12.2012 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Møbelsnedker Morten Høeg-Larsen og Claus Meyer åbner pop-up-shop hos Georg Jensen. Oplev de smukke organiske skærebrætter fra deres fælles projekt ”Sløjd” og få smagsprøver på julegodter fra Meyers Bageri tre weekender i december på 1. sal i Georg Jensens Flagship Store på Amagertorv på Strøget i København.
Joy of Giving kampagnen fortsætter4.12.2012 11:20:51 CET | Pressemeddelelse
Kendte danskere besøgte Georg Jensen i weekenden for at pakke gaver ind til fordel for Røde Kors. Du kan også være med til at støtte! Kombiner dit julegavekøb med støtte til Røde Kors.