
Hvad prioriterer vi ved en kæreste?

De fleste peger på den gode personlighed, når de skal prioritere deres personlige præferencer ved en kæreste. Der er dog også forskelle på mænd og kvinders prioriteringer.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Andelen som prioriterer personlighed over udseende er markant større hos kvinder end mænd. 93% af de danske kvinder prioriterer personlighed over udseende mod 77% af mændene.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
En appellerende personlighed er topprioritet for 69% af de danske kvinder. Derudover er en sans for humor den næstvigtigste præference ved en kæreste - 14% af kvinderne har dette som deres førsteprioritet og 45% som andenprioritet. Intelligens kommer ind på tredjepladsen. 7% har dette som førsteprioritet og 19% som andenprioritet.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
De danske mænd prioriterer også personlighed højt. 68% af mændene har en personlighed, de kan lide som førsteprioritet. Humor er som hos kvinderne den næstvigtigste præference, men de vægter det ikke helt så højt som kvinderne - 8% har det som førsteprioritet og 37% som andenprioritet.
Danske mænd lægger i højere grad vægt på udseendet ved en kæreste i forhold danske kvinder. 11% har det som deres førsteprioritet mod 5% af kvinderne, og 16% tildeler udseendet andenpladsen mod 6% af kvinderne.
At en kæreste har/tjener temmelig mange penge er nederst på prioriteringslisten hos både mænd og kvinder. Flere mænd end kvinder har dog givet det en bundplacering. 81% mod 72% af kvinderne.
Se også YouGov global partner preferences
Om undersøgelsen
Undersøgelsen er baseret på 1007 interview med repræsentativt udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 21. – 24. juli 2017.
Photo: GettyImages
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder
Vedhæftede filer
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 5 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.
Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.
Med 30 kontorer i 20 lande og panelmedlemmer i 38 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.