Dansk designbureau lancerer nyt modemagasin

Del
Et af Skandinaviens mest anerkendte designbureauer, Dyhr.Hagen, introducerer det nye internationale magasin FAT Magazine d. 6. august 2008.
 

Dansk design bureau bag nyt internationalt magasin

København 2008 - Et af Skandinaviens mest anerkendte designbureauer, Dyhr.Hagen, introducerer FAT Magazine i august 2008. FAT står for Fashion, Art og Type og er Dyhr. Hagens bud på et innovativt og fremsynet medie med global horisont. Magasinets kodeord er kreativ frihed og er baseret på bidrag fra en nøje udvalgt skare af internationalt fremtrædende kunstnere, fotografer og stylister.

”FAT er en unik mulighed for at skabe et tværgående kreativt frirum uden kommercielle begrænsninger. Det er vores måde at bryde grænserne på og formidle det, vi bedst kan lide fra den verden, vi bevæger os inden for”, siger den ene af Dyhr. Hagens to ejere og kreative direktører, Lars Dyhr.

Lars Dyhr påpeger videre, at FAT er skabt som et fælles projekt for alle bureauets medarbejdere til at udfordre hinanden og tænke ud af boksen. Magasinet skal dermed fungere som bureauets katalysator for kontinuerlig kreativ nytænkning og udvikling.

Ambitiøs vision

Dyhr.Hagen. har tidligere stået bag det internationale modemagasin DANSK men sætter nu en ny dagsorden med FAT. Bidragsyderne har frie tøjler til at præsentere deres visioner og fortolkninger og målet er, at FAT skal inspirere og præsentere en ukonventionel refleksion af de nyeste tendenser.

”Vi vil sætte en ny standard for danske magasiner og rykke det op i en højere liga. Det kan vi kun ved at præsentere det ypperligste og hele tiden udfordre os selv. Dansk mode- og designverden har lige nu stor international bevågenhed og det er på tide, at budskabet spredes endnu mere ud”, udtaler partner og kreativ direktør Peter Hagen.

Nye standarder

FAT Magazine gør op med den gængse måde at producere medier på ved ikke at have annoncer i den første udgave og dermed lade det visuelle budskab være altdominerende. Magasinets profil er intellektuel og vil videre præsentere artikler af høj kvalitet. Bidragsyderne er fremtrædende personligheder inden for den internationale mode-, kunst- og designverden, der sammen med Dyhr.Hagen har et fælles mål i at rykke grænser og skabe dynamik.

FAT Magazine viser kort sagt vejen for en ny æra i den danske magasinbranche og er drevet af mod, nysgerrighed og en legesyg ironisk distance til modeverdenen.

FAT offentligøres ved FAT launch party d. 6-8-2008.

For yderligere information kontakt venligst Stine Holte Jensen, PRD Agency på:

shj@prdagency.com eller på tlf. nr. 33 89 20 20

FAT info:

Publisher:

Dyhr.Hagen A/S

Editor-in-Chief

Mette Krogsgaard Andersen

Art Direction & Design:

Lars Dyhr

Peter Hagen

Victor Lieberath

Thomas Pedersen

Simon Rachwan

Fashion & Photography Editor

Louise Thestrup

Art Editor and Distribution Manager

Morten Bartho

Feature Fashion Editor

Ane Lynge-Jorlén

Feature Art Editor

Anne Kielgast

Production Manager:

Rasmus Olesen

Contributors:

Albert Folch Studio

Beau Grealy 

Christy Bush

Craig Tilford

Douglas Gordon

Finsta

Frederik Lieberath

GVA Studio

Helena Christensen

Karen Phillips

Magnus Unnar

Maria Kjær Themsen

Nikolina Olsen-Rule

Paul maffi

Pernille Fonnesbech

Renate Stauss

Ricky Swallow

Sanderson Bob Studio

Stiletto Nyc

Studio Von Birken

S. Rachwan

Designbureauet Dyhr. Hagen blev grundlagt i 2002 af partnere Lars Dyhr og Peter Hagen med fokus på mode og livstil. Bureauets specialeområder er grafisk design, markedsføring og publikationer og samarbejder blandt andet med Stine Goya, Designers Remix, Illum, ONLY  og Elle Magazine

 

Billeder

fat logo
fat logo
Download
fat fashion
fat fashion
Download
Fat cover
Fat cover
Download
fat art
fat art
Download

Information om PRD Agency ApS

PRD Agency ApS
PRD Agency ApS
Vimmelskaftet 41a, 2.
1161 København K

33 89 20 20http://www.prdagency.com

Følg pressemeddelelser fra PRD Agency ApS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra PRD Agency ApS

IC Companys satser på succesfuldt butikskoncept18.5.2010 16:07:48 CEST | Pressemeddelelse

Effektivisering af forretningsprocesser samt af virksomheden som et hele fortsætter hos den danske modekoncern IC Companys, der i løbet af 2010 planlægger en betydelig ekspansion i antallet af franchise butikker. Med en optimering af ”Companys” butikskonceptet, sættes der nu fokus på at indgå partnerskaber med stærke og målrettede franchisetagere samtidig med at virksomhedens helt store styrke udnyttes - en helstøbt palet af alsidige og stærke koncepter som bl.a. består af InWear, Part Two, Saint Tropez, Soaked in Luxury, Designers Remix Collection og Tiger of Sweden.

Eva Danmark A/S satser på fremtiden16.3.2010 17:00:13 CET | Pressemeddelelse

Med afsæt i et ændret marked samt i ønsket om optimal udnyttelse af de stærkeste kompetencer, præsenterer Eva Danmark A/S nu en fornyet virksomhedsstrategi. Første skridt er en styrkelse af direktionen med tilføjelsen af to nye profiler, der nu kommer til at bestå af tre direktører, der vil arbejde tæt sammen om at styrke virksomheden og nå nye mål. Dernæst kommer en omstrukturering af markederne England, Norge og Sverige, og slutteligt offentliggøres et meget ambitiøst vækstmål - Eva Danmark A/S skal vokse til dobbelt størrelse i løbet af de næste fire år.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye