Dansk designbureau lancerer nyt modemagasin
Dansk design bureau bag nyt internationalt magasin
København 2008 - Et af Skandinaviens mest anerkendte designbureauer, Dyhr.Hagen, introducerer FAT Magazine i august 2008. FAT står for Fashion, Art og Type og er Dyhr. Hagens bud på et innovativt og fremsynet medie med global horisont. Magasinets kodeord er kreativ frihed og er baseret på bidrag fra en nøje udvalgt skare af internationalt fremtrædende kunstnere, fotografer og stylister.
”FAT er en unik mulighed for at skabe et tværgående kreativt frirum uden kommercielle begrænsninger. Det er vores måde at bryde grænserne på og formidle det, vi bedst kan lide fra den verden, vi bevæger os inden for”, siger den ene af Dyhr. Hagens to ejere og kreative direktører, Lars Dyhr.
Lars Dyhr påpeger videre, at FAT er skabt som et fælles projekt for alle bureauets medarbejdere til at udfordre hinanden og tænke ud af boksen. Magasinet skal dermed fungere som bureauets katalysator for kontinuerlig kreativ nytænkning og udvikling.
Ambitiøs vision
Dyhr.Hagen. har tidligere stået bag det internationale modemagasin DANSK men sætter nu en ny dagsorden med FAT. Bidragsyderne har frie tøjler til at præsentere deres visioner og fortolkninger og målet er, at FAT skal inspirere og præsentere en ukonventionel refleksion af de nyeste tendenser.
”Vi vil sætte en ny standard for danske magasiner og rykke det op i en højere liga. Det kan vi kun ved at præsentere det ypperligste og hele tiden udfordre os selv. Dansk mode- og designverden har lige nu stor international bevågenhed og det er på tide, at budskabet spredes endnu mere ud”, udtaler partner og kreativ direktør Peter Hagen.
Nye standarder
FAT Magazine gør op med den gængse måde at producere medier på ved ikke at have annoncer i den første udgave og dermed lade det visuelle budskab være altdominerende. Magasinets profil er intellektuel og vil videre præsentere artikler af høj kvalitet. Bidragsyderne er fremtrædende personligheder inden for den internationale mode-, kunst- og designverden, der sammen med Dyhr.Hagen har et fælles mål i at rykke grænser og skabe dynamik.
FAT Magazine viser kort sagt vejen for en ny æra i den danske magasinbranche og er drevet af mod, nysgerrighed og en legesyg ironisk distance til modeverdenen.
FAT offentligøres ved FAT launch party d. 6-8-2008.
For yderligere information kontakt venligst Stine Holte Jensen, PRD Agency på:
shj@prdagency.com eller på tlf. nr. 33 89 20 20
FAT info:
Publisher:
Dyhr.Hagen A/S
Editor-in-Chief
Mette Krogsgaard Andersen
Art Direction & Design:
Lars Dyhr
Peter Hagen
Victor Lieberath
Thomas Pedersen
Simon Rachwan
Fashion & Photography Editor
Louise Thestrup
Art Editor and Distribution Manager
Morten Bartho
Feature Fashion Editor
Ane Lynge-Jorlén
Feature Art Editor
Anne Kielgast
Production Manager:
Rasmus Olesen
Contributors:
Albert Folch Studio
Beau Grealy
Christy Bush
Craig Tilford
Douglas Gordon
Finsta
Frederik Lieberath
GVA Studio
Helena Christensen
Karen Phillips
Magnus Unnar
Maria Kjær Themsen
Nikolina Olsen-Rule
Paul maffi
Pernille Fonnesbech
Renate Stauss
Ricky Swallow
Sanderson Bob Studio
Stiletto Nyc
Studio Von Birken
S. Rachwan
Designbureauet Dyhr. Hagen blev grundlagt i 2002 af partnere Lars Dyhr og Peter Hagen med fokus på mode og livstil. Bureauets specialeområder er grafisk design, markedsføring og publikationer og samarbejder blandt andet med Stine Goya, Designers Remix, Illum, ONLY og Elle Magazine
Billeder
Information om PRD Agency ApS
Følg pressemeddelelser fra PRD Agency ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra PRD Agency ApS
Vinklerne tilbage på Vestegnen27.3.2012 16:33:09 CEST | Pressemeddelelse
Efter tidligere at have høstet store nationale og internationale triumfer sammen er hummel og Brøndby IF nu parat til nye eventyr. Den traditionsrige klub fra 1964 og det danske sportfashion brand med rødder helt tilbage fra 1923 indleder således fra sommeren 2012 et samarbejde, som betyder, at hummels vinkler foreløbig vil pryde Brøndby IF’s trøjer frem til sommeren 2017.
IC Companys satser på succesfuldt butikskoncept18.5.2010 16:07:48 CEST | Pressemeddelelse
Effektivisering af forretningsprocesser samt af virksomheden som et hele fortsætter hos den danske modekoncern IC Companys, der i løbet af 2010 planlægger en betydelig ekspansion i antallet af franchise butikker. Med en optimering af ”Companys” butikskonceptet, sættes der nu fokus på at indgå partnerskaber med stærke og målrettede franchisetagere samtidig med at virksomhedens helt store styrke udnyttes - en helstøbt palet af alsidige og stærke koncepter som bl.a. består af InWear, Part Two, Saint Tropez, Soaked in Luxury, Designers Remix Collection og Tiger of Sweden.
Eva Danmark A/S satser på fremtiden16.3.2010 17:00:13 CET | Pressemeddelelse
Med afsæt i et ændret marked samt i ønsket om optimal udnyttelse af de stærkeste kompetencer, præsenterer Eva Danmark A/S nu en fornyet virksomhedsstrategi. Første skridt er en styrkelse af direktionen med tilføjelsen af to nye profiler, der nu kommer til at bestå af tre direktører, der vil arbejde tæt sammen om at styrke virksomheden og nå nye mål. Dernæst kommer en omstrukturering af markederne England, Norge og Sverige, og slutteligt offentliggøres et meget ambitiøst vækstmål - Eva Danmark A/S skal vokse til dobbelt størrelse i løbet af de næste fire år.
Støt kampen18.3.2009 18:47:44 CET | Pressemeddelelse
Samsung fortsætter kampen mod brystkræft gennem et tiltag på Facebook, hvor de sammen med Kræftens Bekæmpelse indleder et samarbejde med Julie Berthelsen, Camilla Gohs Miehe-Renard, Rikkemai Nielsen, Saseline Sørensen og Julie Steincke, der alle støtter den gode sag. Samsung har sideløbende startet en Facebook gruppe, hvor hver enkelt, inviteret person med et enkelt klik, sikrer en donation til Kræftens Bekæmpelse på fem kroner.
Eva Danmark A/S vinder prestigefyldt europæisk pris14.10.2008 17:11:03 CEST | Pressemeddelelse
Eva Danmark A/S har vundet Design Management Europe Award 2008 for udviklingen af sine innovative produkter til hjemmet og køkkenet.