PRD Agency ApS

Danske topssportsfolk støtter børn i Ghana

Del
800-meter-løber Rikke Rønholt og vindsurfer Jesper Vesterstrøm er frontfigurer i en T-shirt kampagne for det danske tøjfirma Cottonfield i august 2008
 

Danske topsportsfolk i kampagne til fordel for ”School for Life” børneprojekt i Ghana

København juli 2008 – Den danske 800-meter-løber Rikke Rønholt og vindsurfer Jesper Vesterstrøm er frontfigurer i en T-shirt kampagne for det danske tøjfirma Cottonfield, der støtter uddannelsesprojektet ”School for Life”, som bekæmper analfabetisme blandt børn i Ghana. Kampagnen går i gang fra august 2008 med salg af to velgørenheds T-shirts i Cottonfields butikker landet over, hvoraf en del af overskuddet går direkte til projektet i Ghana.

Der er gået sport i uddannelse hos Cottonfield – i hele august måned og sammenløbende med OL i Beijing kan man i Cottonfields butikker købe T-shirts med sloganet ’Because Education Matters’.

”Jeg er stolt af mit samarbejde med Cottonfield omkring ”School for Life”-projektet. Det er en meget vigtig sag, og det er en stor motivationsfaktor at bidrage til at hjælpe børn, som ellers har ringe muligheder for at komme i skole, med at lære at skrive og læse”, siger Rikke Rønholt om projektet.

”School for Life” er et undervisningsprogram for børn i Ghana, hvis primære mål er en service delivery til børn mellem 8-14 år, som har forpasset muligheden for at komme i den offentlige skole. Programmet har givet børnene en ny mulighed, hvor de går i skole om eftermiddagen, så de også kan hjælpe deres forældre med resten dagens gøremål.De lærer at læse, skrive og regne på deres modersmål, og resultater har vist, at 80% af børnene fortsætter i den offentlige skole i 2. 3. eller 4. klasse.

Unik velgørenhed

Udover T-shirt kampagnen er Rikke Rønholt og Jesper Vesterstrøm også involveret i Cottonfield Heroes – et nytænkende velgørenhedsprojekt skabt af Cottonfield, hvor 12 europæiske sportstalenter har fastlagt tre personlige målsætninger, der hvis nået, vil udløse en samlet donation fra Cottonfield, der kan sende omkring 750 drenge og piger i alderen 8-12 år i skole i Ghana i ni måneder. Målene inkluderer sejre, placeringer på verdensranglister, tider og medaljer i større internationale turneringer og events i 2008.

For en række af de medvirkende Heroes-programmet er det især det kommende OL i Beijing, der bliver en spændende udfordring. For atleterne er det en ekstra motivationsfaktor, at den energi de bruger på at nå deres personlige sportsmålsætninger også har et velgørende formål.

” Kampagnen og Cottonfield Heroes handler om målrettethed og oplysning – Rikke Rønholt og de andre Heroes lever deres drømme ud og søger samtidig at hjælpe andre med at gøre det samme. Vi er stolte af at støtte disse dygtige sportsfolk og dette unikke projekt”, siger Ed Renner, Cottonfield Managing Director.

De to T-shirts i velgørenhedskampagnen bliver lanceret i en herre- og damemodel og vil koste 199,- kr. For hver solgt eksemplar doneres 35 kr. til ”School for Life” i Ghana. T-shirtsene kommer i handlen fra 1. august 2008 og kan købes i alle Cottonfields butikker rundt om i landet.

For yderligere information, kontakt venligst Stine Holte Jensen, PRD Agency på tlf. 3389 2020 eller mail shje@pr-division.com

Billeder

Jesper Vesterstrøm
Jesper Vesterstrøm
Download
Rikke Rønholt
Rikke Rønholt
Download

Information om PRD Agency ApS

PRD Agency ApS
PRD Agency ApS
Vimmelskaftet 41a, 2.
1161 København K

33 89 20 20http://www.prdagency.com

Følg pressemeddelelser fra PRD Agency ApS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra PRD Agency ApS

IC Companys satser på succesfuldt butikskoncept18.5.2010 16:07:48 CEST | Pressemeddelelse

Effektivisering af forretningsprocesser samt af virksomheden som et hele fortsætter hos den danske modekoncern IC Companys, der i løbet af 2010 planlægger en betydelig ekspansion i antallet af franchise butikker. Med en optimering af ”Companys” butikskonceptet, sættes der nu fokus på at indgå partnerskaber med stærke og målrettede franchisetagere samtidig med at virksomhedens helt store styrke udnyttes - en helstøbt palet af alsidige og stærke koncepter som bl.a. består af InWear, Part Two, Saint Tropez, Soaked in Luxury, Designers Remix Collection og Tiger of Sweden.

Eva Danmark A/S satser på fremtiden16.3.2010 17:00:13 CET | Pressemeddelelse

Med afsæt i et ændret marked samt i ønsket om optimal udnyttelse af de stærkeste kompetencer, præsenterer Eva Danmark A/S nu en fornyet virksomhedsstrategi. Første skridt er en styrkelse af direktionen med tilføjelsen af to nye profiler, der nu kommer til at bestå af tre direktører, der vil arbejde tæt sammen om at styrke virksomheden og nå nye mål. Dernæst kommer en omstrukturering af markederne England, Norge og Sverige, og slutteligt offentliggøres et meget ambitiøst vækstmål - Eva Danmark A/S skal vokse til dobbelt størrelse i løbet af de næste fire år.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye