IC Companys sælger PR Division fra
PR Division skifter navn til PRD og fortsætter som selvstændig virksomhed.
PRD udvider til reklame, design og livsstil og stifter datterselskabet PRD Production.
KØBENHAVN (25. juni 2008). PR Division er den interne PR- og kommunikationsafdeling i IC Companys - én af Nordeuropas største modevirksomheder. Pr. 1. juli 2008 omdannes afdelingen til PRD, der bliver et selvstændigt og fuldt integreret multimediebureau.
Henrik Juhl er leder af PR Division og bliver administrerende direktør, eneejer og grundlægger af det nyetablerede PRD. PRD vil i endnu højere grad arbejde med livsstil og designmærker med fokus på PR, kommunikation, branding og marketing. Derudover lanceres PRD Production som et datterselskab, der ejes i fællesskab med Jacob Ørnstrand - denne afdeling vil fokusere på afholdelse af modeshows, VIP-programmer og events.
PRD vil fortsat arbejde med seks IC Companys-mærker som en del af deres selvstændige kundeportefølje: InWear, Matinique, Jackpot, Cottonfield, Part Two og Soaked in Luxury. I denne nye og selvstændige organisation kan PRD anvende et bredere spektrum af strategisk og kreativ ekspertise til andre mode- og skønhedsmærker samt high-end image-brands i andre brancheområder.
Det bedste fra to verdener
Det var et logisk skridt for Juhl og hans innovative team at blive selvstændige. "Vi har opbygget et internationalt netværk af bureauer, som vi fortsat vil samarbejde med i forbindelse med kunder med globale kommunikationsambitioner," siger Juhl.
"Ved at give PR Division en separat og selvstændig identitet forener vi det bedste fra to verdener," siger Mikkel Vendelin Olesen, der er koncerndirektør hos IC Companys. "Det er et spændende skridt, der giver os mulighed for at fokusere endnu mere på vores kernemission: At tilbyde en stærk platform til fremtrædende modemærker. Det vil vi gøre, mens vi fortsætter vores tætte samarbejde med PRD."
Internationalt netværk
Siden Juhl og hans team sluttede sig til IC Companys i 2005, har de udviklet sig til at blive den eneste interne PR-organisation i Danmark for modeindustrien, der samler et netværk af bureauer i Europa, herunder centrale markeder som Storbritannien, Tyskland, Holland og Sverige. PRD's tilgang har vist sig yderst effektiv og har opbygget nye profiler for vigtige IC-mærker med strategisk skarpsindighed - og har samtidig givet IC Companys en pressedækning i 2007 svarende til et imponerende afkast på € 21 millioner (DKK 153 millioner).
Kontakt Henrik Juhl på hju@pr-division.com eller +45 29 99 01 01 for at få yderligere oplysninger.
Information om PRD Agency ApS
Følg pressemeddelelser fra PRD Agency ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra PRD Agency ApS
Vinklerne tilbage på Vestegnen27.3.2012 16:33:09 CEST | Pressemeddelelse
Efter tidligere at have høstet store nationale og internationale triumfer sammen er hummel og Brøndby IF nu parat til nye eventyr. Den traditionsrige klub fra 1964 og det danske sportfashion brand med rødder helt tilbage fra 1923 indleder således fra sommeren 2012 et samarbejde, som betyder, at hummels vinkler foreløbig vil pryde Brøndby IF’s trøjer frem til sommeren 2017.
IC Companys satser på succesfuldt butikskoncept18.5.2010 16:07:48 CEST | Pressemeddelelse
Effektivisering af forretningsprocesser samt af virksomheden som et hele fortsætter hos den danske modekoncern IC Companys, der i løbet af 2010 planlægger en betydelig ekspansion i antallet af franchise butikker. Med en optimering af ”Companys” butikskonceptet, sættes der nu fokus på at indgå partnerskaber med stærke og målrettede franchisetagere samtidig med at virksomhedens helt store styrke udnyttes - en helstøbt palet af alsidige og stærke koncepter som bl.a. består af InWear, Part Two, Saint Tropez, Soaked in Luxury, Designers Remix Collection og Tiger of Sweden.
Eva Danmark A/S satser på fremtiden16.3.2010 17:00:13 CET | Pressemeddelelse
Med afsæt i et ændret marked samt i ønsket om optimal udnyttelse af de stærkeste kompetencer, præsenterer Eva Danmark A/S nu en fornyet virksomhedsstrategi. Første skridt er en styrkelse af direktionen med tilføjelsen af to nye profiler, der nu kommer til at bestå af tre direktører, der vil arbejde tæt sammen om at styrke virksomheden og nå nye mål. Dernæst kommer en omstrukturering af markederne England, Norge og Sverige, og slutteligt offentliggøres et meget ambitiøst vækstmål - Eva Danmark A/S skal vokse til dobbelt størrelse i løbet af de næste fire år.
Støt kampen18.3.2009 18:47:44 CET | Pressemeddelelse
Samsung fortsætter kampen mod brystkræft gennem et tiltag på Facebook, hvor de sammen med Kræftens Bekæmpelse indleder et samarbejde med Julie Berthelsen, Camilla Gohs Miehe-Renard, Rikkemai Nielsen, Saseline Sørensen og Julie Steincke, der alle støtter den gode sag. Samsung har sideløbende startet en Facebook gruppe, hvor hver enkelt, inviteret person med et enkelt klik, sikrer en donation til Kræftens Bekæmpelse på fem kroner.
Eva Danmark A/S vinder prestigefyldt europæisk pris14.10.2008 17:11:03 CEST | Pressemeddelelse
Eva Danmark A/S har vundet Design Management Europe Award 2008 for udviklingen af sine innovative produkter til hjemmet og køkkenet.