
Huawei haler ind på Apple målt på værdi for pengene

Målt på det overordnede image ligger Huawei stadig langt fra Apple og Samsung, som har siddet tungt på det danske smartphone marked i mange år.
Index-score (image) fra 1. januar 2014 – 24. september 2017
Index er gennemsnittet af 6 forskellige imageparametre: Kvalitet, Generelt indtryk, Værdi for pengene, Anbefaling, Omdømme og Kundetilfredshed.
Huawei har dog forbedret sin image-score med 7,5 point fra -0,6 til 6,9 i slutningen af september 2017, mens både Apple og Samsung har haft en svagt nedafgående image-score. Apple havde således en image-score på 32,9 og Samsung 36,0 ved begyndelsen af 2014 og ved udgangen af september 2017 havde Apple havde en image-score på 27,8 og Samsung 33,3.
Huaweis forbedrede image skyldes især, at danskerne oplever, at de får god værdi for pengene, når de køber produkter fra Huawei.
Værdi for pengene 1. januar 2014 – 24. september 2017
Værdi for pengene findes ved, at man spørger respondenter, hvilke mærker, de vil sige tilbyder en ydelse, som er god i forhold til, hvad den koster, og hvilke som er dårlige i forhold til, hvad de koster. NetScoren beregnes som positive minus negative tilkendegivelser.
Huawei har forbedret sin værdi for pengene-score med 8,8 point fra 0,3 i begyndelsen af 2014 til 9,1 ved udgangen af september 2017, hvor Huawei bliver vurderet højere end Apple, som har haft en faldende score siden 2014. Apples værdi for pengene-score er faldet fra 13,6 ved begyndelsen af 2014 til 6,3 point ved udgangen af september 2017.
Sammenlignet med konkurrenten Samsung er der dog stadig et stykke vej igen for Huawei. Samsung har en værdi for pengene-score på 29,7 ved udgangen af september 2017 - 20,6 point foran Huawei.
Om undersøgelsen
YouGov BrandIndex, målgruppe: 18+, periode: 1. januar 2014 – 24. september 2017. Gns. dagligt antal interview ved 8 ugers rullende gennemsnit: Ca. 850
Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.
Photo: GettyImages
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comAnne Dannisboe IversenNordic Product Manager, BrandIndex
Tlf:+45 2516 1991AnneDannisboe.Iversen@yougov.comBilleder
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
Lige fra start har vi været drevet af en enkel tanke: Jo bedre mulighed folk har for at påvirke de beslutninger, som påvirker dem, desto bedre vil disse beslutninger blive.
Kernen i vores virksomhed er vores globale panel, hvor millioner af mennesker og tusindvis af politiske, kulturelle og kommercielle organisationer hele tiden udveksler meninger om og holdninger til adfærd og varemærker.
Vi kombinerer denne konstante strøm af data med vores analytiske indsigt og branchekendskab til at udvikle de redskaber og metoder, som muliggør de gode beslutninger.
Og leverer samtidigt et mere præcist, mere håndgribeligt billede af, hvad verden tænker.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.