
EM i Holland har skabt øget interesse for kvindefodbold

Kun 17% af befolkningen havde forud for EM i Holland set kvindernes fodboldlandshold. Men de danske fodboldkvinder formåede at begejstre danskerne og skabte seerrekorder under EM i Holland.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
59% af befolkningen så de danske fodboldkvinder kæmpe sig frem til en sølvmedalje. Heraf så 15% af befolkningen de fleste af kampene, mens 44% så en eller flere af kampene. Halvdelen (49%) af dem, der aldrig tidligere havde set kvindefodbold på klub eller landsholdsniveau, så med under EM.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Efter EM i Holland er 2 ud af 5 (43%) blevet mere interesserede i kvindefodbold. Og interessen for kvindefodbold er bestemt ikke forbeholdt kvinderne. 47% af mændene er blevet mere interesserede i kvindefodbold mod 40% af kvinderne.
Den øgede interesse for kvindefodbold hænger ikke overraskende sammen med, at en stor del af interessen stammer fra den del af befolkningen, som i forvejen ser/følger fodbold, hvor mænd er overrepræsenterede. 64% af de danskere, der ser/følger fodbold er blevet mere interesserede i kvindefodbold efter EM i Holland.
EM i Holland har dog også formået at skabe interesse for kvindefodbold blandt grupper, der normalt følger andre sportsgrene. For eksempel er 66% af dem, der ser/følger håndbold og 69% af dem, der ser/følger badminton blevet mere interesserede i kvindefodbold.
Om undersøgelsen
Undersøgelsen er baseret på 1011 interview med repræsentativt udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 11. – 14. august 2017.
Foto: DBU
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
Lige fra start har vi været drevet af en enkel tanke: Jo bedre mulighed folk har for at påvirke de beslutninger, som påvirker dem, desto bedre vil disse beslutninger blive.
Kernen i vores virksomhed er vores globale panel, hvor millioner af mennesker og tusindvis af politiske, kulturelle og kommercielle organisationer hele tiden udveksler meninger om og holdninger til adfærd og varemærker.
Vi kombinerer denne konstante strøm af data med vores analytiske indsigt og branchekendskab til at udvikle de redskaber og metoder, som muliggør de gode beslutninger.
Og leverer samtidigt et mere præcist, mere håndgribeligt billede af, hvad verden tænker.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.