Visma opkøber mySupply og styrker erhvervslivets muligheder for elektronisk fakturering i Danmark

Den nordjyske virksomhed mySupply er blevet opkøbt af Visma. Dermed styrker Visma sit ejerskab og position i Danmark inden for den digitale infrastruktur for faktura- og dokumenthåndtering. Ifølge Visma åbner opkøbet op for flere markeder og muligheden for at servicere endnu større kunder.

Kalenderen er først lige vendt til 2022, men allerede fra starten af det nye år fortsætter Visma sin ambitiøse opkøbsstrategi i Danmark. Med opkøbet af mySupply tilføjer Visma en af landets førende leverandører af løsninger til elektronisk handel og systemintegrationer til familien. mySupply fortsætter som selvstændig virksomhed.

Opkøbet udbygger Vismas ejerskab og position i den digitale infrastruktur for end-to-end e-faktura- og dokumenthåndtering, som kommer til gavn for de danske virksomheder.

“Med opkøbet af mySupply får vi en unik mulighed for at benytte og udvikle den digitale infrastruktur for elektronisk fakturering, der i sidste ende vil få stor værdi for det danske erhvervsliv,” siger Lars Engbork, adm. direktør i Visma e-conomic.

Tilbage i 2016 opkøbte Visma virksomheden Sproom, som gør det muligt at sende og modtage elektroniske fakturaer mellem leverandører og kunder. Men hvor Sproom hovedsageligt håndterer små og mellemstore virksomheder, kan mySupply servicere endnu større selskaber og offentlige kunder.

“mySupply har opbygget en platform, der kan håndtere elektroniske dokumenter i en meget stor skala, som eksempelvis i dag gavner regioner og statslige institutioner. Dermed kan Visma servicere endnu større kunder og samtidig understøtte en endnu stærkere digitaliseringen af det danske erhvervsliv. Med mySupply ombord understreger vi igen vores engagement og vilje til at lede denne nødvendige digitalisering - på vegne af og til gavn for de danske virksomheder.” siger Lars Engbork.

Videreudvikling af mySupply under Visma

mySupply blev stiftet i 2000 og er beliggende ved Aabybro tæt ved Aalborg. I dag går ca. en tredjedel af alle fakturaer i Danmark gennem et af deres systemer, og på virksomhedens kundeliste tæller blandt andet flere regioner, statslige styrelser og store private virksomheder. Stifter og ejerleder af mySupply Flemming Beltoft ser frem til samarbejdet med Visma.

“Visma har kompetencer inden for udvikling af processer og digitale løsninger, som kan supplere mySupplys stærke fundament. Elektronisk fakturering er ikke nyt i Danmark, men det næste store skridt er at blive endnu bedre til at udnytte den tilgængelige data fra digitale dokumenter, og her kan vi hos mySupply og Visma i samarbejde udrette store ting,” siger Flemming Beltoft.

mySupply har igennem de sidste 20 år opbygget en unik erfaring med udveksling af elektroniske dokumenter og systemintegrationer indenfor NemHandel, Peppol, VANS m.v. mySupply har udviklet VAX 360 systemet, der ikke findes tilsvarende på markedet, for løsning og håndtering af digitale dokumenter. Det er et system, som Flemming Beltoft er helt tryg ved at fortsætte udviklingen af i Vismas regi.

“Det har været essentielt, at vi kan se vores kunder i øjnene og sikre en fortsat udvikling af VAX-løsningen og en god fremtidig leverandør under et nyt ejerskab. Vi har set, at Visma kan tilføre yderligere kompetencer og markedsmæssige muligheder indenfor vores forretningsområde. Jeg mener derfor, at vi har fundet den helt rigtige ejer,” siger Flemming Beltoft.

Flemming Beltoft vil i forbindelse med opkøbet desuden planlægge sin udtræden af arbejdsmarkedet, men vil bistå med at finde den nye adm. direktør af mySupply.

Opkøbet trådte officielt i kraft fra 11 januar 2022. mySupply fortsætter sit virke fra det nordjyske og beholder sit navn.

Information om e-conomic A/S

e-conomic A/S
Gærtorvet 1-5

+45 88 20 48 40https://www.e-conomic.dk/

Om mySupply

mySupply er én af landets førende konsulentvirksomheder og leverandør af løsninger til elektronisk handel og systemintegrationer. mySupply er stiftet af Flemming Beltoft og har eksisteret siden 2000. Virksomheden er beliggende i Aabybro tæt ved Aalborg, og beskæftiger i dag et hold af dygtige og kvalificerede medarbejdere. Vores team er et godt mix af veluddannede akademikere, både nyuddannede teoretikere og erfarne praktikere, softwareudviklere og konsulenter.

Om Visma

Visma er en af Europas førende leverandører af forretningskritisk software og services. Ved at automatisere og digitalisere processer for private og offentlige virksomheder og organisationer af alle størrelser forenkler vi menneskers arbejdsdag og skaber et mere effektivt og bæredygtigt samfund. Med 14.000 medarbejdere, 1.135.000 private og offentlige kunder i Norden, Benelux, Central- og Østeuropa og Latinamerika og en omsætning på 1.741 millioner euro i 2020 er vi dedikeret til at gøre i morgen bedre end i dag. Besøg os på visma.dk.

Følg pressemeddelelser fra e-conomic A/S

Flere pressemeddelelser fra e-conomic A/S

e-conomic forbereder SMV'erne på den nye bogføringslov8.11.2023 08:30:00 CET | Pressemeddelelse

e-conomic tager et skridt for at sikre, at danske virksomheder er fuldt forberedte på den kommende bogføringslov, der træder i kraft den 1. juli 2024. Efter måneders ihærdigt udviklingsarbejde og nært samarbejde med nøgleeksperter inden for regnskab og økonomi, præsenterer e-conomic nu en række nye funktioner. Funktionerne er skræddersyet til at opfylde de krav, som den nye bogføringslov stiller og mere til, for at gøre det lettere at drive virksomhed i Danmark.

Merc IT bliver en del af Visma-koncernen17.8.2023 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse

Den odenseanske softwarevirksomhed, Merc IT, bliver fremover en del af Visma-koncernen efter et opkøb. Merc IT levererer budgeterings- og rapporteringssoftware, heriblandt report123, budget123 og budget123+, der bruges af over 3000 kunder i Danmark. Opkøbet skal bl.a. styrke Merc ITs produkters positionering i markedet overfor nye kunder, samt styrke Vismas største danske virksomhed, regnskabsprogrammet e-conomic, og give programmets kunder flere muligheder indenfor finansrapportering.

e-conomics administrerende direktør indtræder i Erhvervslivets EU- og Regelforum5.7.2023 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Erhvervsminister Morten Bødskov har anmodet administrerende direktør for e-conomic, Lars Engbork, om at indtræde i Erhvervslivets EU- og Regelforum. Forummet har frem mod 2027 til formål at fungere som et uafhængigt rådgivende organ for regeringens arbejde med at gøre det lettere at drive virksomhed i Danmark. Lars Engbork glæder sig over anmodningen og ser frem til at være med til at gøre livet lettere for danske SMV'er.