Visma

Visma LogBuy afleverer flot regnskab: hjemmearbejde under corona har øget efterspørgslen på medarbejdergoder

Del

Tendensen er tydelig, når man kigger nærmere på det netop offentliggjorte 2020-regnskab fra virksomheden, der står bag Danmarks mest benyttede personalerabatordning. Hos Visma LogBuy har hjemmearbejde nemlig skabt rekordhøj brugeraktivitet på platformen, og det kan aflæses på resultatet.

Efter et år med corona, har Visma-virksomheden, Visma LogBuy, oplevet en kraftigt stigende efterspørgsel på personalegoder fra landets største virksomheder. Brugeraktiviteten på platformen er steget med intet mindre end 50% i forhold til 2019, og det afspejler sig i selskabets regnskab for 2020, der lander med en omsætning på 17,4 mio kr. og et resultat før skat på 6,1 mio kr. En del af forklaringen på det flotte resultat skal findes hos de danske virksomheders omstillingsparathed og øgede fokus på medarbejderpleje under pandemien, forklarer Visma LogBuys adm. direktør, Daniel de Visme: 

“Når en krise af coronas kaliber rammer, kræver det et øget fokus på medarbejderpleje for at sikre personalets ve og vel og engagement på arbejdspladsen. Det er positivt at se, at så mange danske virksomheder har taget ansvaret på sig og ydet god medarbejderpleje under krisen ved hjælp af blandt andet stærke rabataftaler hos Visma LogBuy. Det øgede fokus på medarbejdergoder i en svær tid for mange afspejles i vores flotte 2020-resultat,” udtaler adm. direktør, Daniel de Visme.

Og netop regnskabets resultat er ifølge Daniel de Visme ganske overraskende, da det på ingen måde var givet på forhånd, at det skulle gå Visma LogBuy så godt, som det er gået, da corona lukkede landet ned i begyndelsen af 2020:

“Mange virksomheder har haft et særdeles omskifteligt år med fokus på omkostningsreduktioner. Store dele af de partnere, der leverer rabatter til platformen, har haft en svær periode - herunder rejse-, hotel-, detail- og restaurationsbranchen - og det har ramt os hårdt på vores leverandøraftaler. Det er til gengæld lykkedes os relativt hurtigt at tilpasse os de nye omstændigheder og skifte leverandørfokus til både større og mindre webshops, der i stedet har leveret kvalitetsaftaler til Visma LogBuys brugere, som har gjort mere end op for det tabte”, slutter Daniel de Visme.

Hjemmearbejde øger efterspørgslen på rabataftaler 

En stor del af forklaringen på det flotte resultat skal også findes i, at en rigtig stor del af de ansatte i mange virksomheder i længerere perioder af 2020 har arbejdet hjemmefra. Det har blandt andet betydet en stigning i brugeraktiviteten på Visma LogBuy-platformen med lidt mere end 50% i løbet af året som følge af, at de ansatte ude i de danske virksomheder både har haft flere penge mellem hænderne og har handlet mere online fra hjemmekontoret. Det viser tal fra Dansk Erhvervs netop udgivne E-handelsanalyse fra 2020.

Rabataftaler med webshops har da også på grund af corona stået for klart den største stigning i Visma LogBuys omsætning, da store dele af detailhandlen har været lukket ned. Én af de større partnere, der har haft glæde af Visma LogBuy-brugernes shoppelyst, er Europas førende platform for mode og livsstil, Zalando. Aftalen startede op i efteråret, og Zalando er hurtigt blevet én af de mest attraktive partnere blandt platformens brugere.

Bedre brugeroplevelse afspejles i regnskabet

Endnu et område, der har bidraget til et imponerende 2020-resultat for Visma LogBuy, er udviklingen af nye måder, hvorpå partnerne kan kommunikere deres aftaler til brugerne. For partnerne er Visma LogBuy-platformen et attraktivt, lukket univers af købestærke brugere, som partnerne kan målrette deres annoncer til baseret på interesser. Med en væsentligt mere individuelt tilpasset oplevelse af de mangeartede rabataftaler, som platformen tilbyder, drager den enkelte bruger altså fordel heraf i langt højere grad end tidligere.

Udover væksten i 2020-resultatet før skat på 27%, svarende til 6,1 mio kr. før skat, blev væksten på virksomhedens toplinje målt til 5%. Toplinjevæksten forventes at blive øget betydeligt i 2021, når både rejse- og detailmarkedet åbner op igen.

Visma LogBuy er en del af Visma Danmark-koncernen, der i Danmark består af 19 selskaber. 

Nøgleord

Kontakter

Adm. direktør: Daniel de Visme
Email: ddv@logbuy.dk

Billeder

Information om Visma

Om Visma LogBuy:

  • LogBuy har 350.000 brugere på platformen
  • 75% af alle brugere benytter LogBuys mobilapp
  • LogBuy har 300.000 log-ins på platformen hver måned
  • 700 partnere leverer mere end 2.000 fordelsaftaler til brugerne
  • 2020-omsætningen lander på 17,4 mio. kr.
  • 2020-resultatet lander på 6,1 mio. Kr før skat
  • Visma LogBuy har 12 ansatte 
  • Daniel de Visme er adm. direktør

Om Visma:

Visma tilbyder software og services, der forenkler og digitaliserer administrative forretningsprocesser i den private og offentlige sektor. Koncernen opererer på tværs af Norden, Benelux, Centraleuropa og Østeuropa. Med 12 500 ansatte, 1.000.000 kunder og en omsætning på EUR 1,741 millioner i 2020, er Visma en af Europas førende softwarevirksomheder. Besøg Visma.dk

Følg pressemeddelelser fra Visma

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Visma

Ny FinTech teknologi fra Visma e-conomic demokratiserer virksomhedernes bankdata og udfordrer pengeinstitutterne5.5.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

150.000 små og mellemstore virksomheder, ca. halvdelen af alle danske CVR nr., har nu mulighed for at revolutionere den måde, hvorpå de hidtil har tilgået deres egne bankdata. Tidligere har pengeinstitutterne siddet på alle oplysningerne, men introduktionen af EU’s PSD2 direktiv om open banking gør det nu muligt for de 150.000 brugere af Danmarks mest benyttede regnskabssystem, e-conomic, at integrere deres regnskab og bank. Løsningen, som Visma e-conomic kalder Smart Bank, sparer virksomhederne for både tid, ressourcer og penge.

Ny FinTech teknologi demokratiserer virksomhedernes bankdata og udfordrer pengeinstitutterne4.5.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Virksomheden bag Danmarks mest benyttede regnskabssystem e-conomic er i gang med at revolutionere den måde hvorpå små og mellemstore virksomheder i dag tilgår deres egne bankdata. Ca. 23.000 af Visma e-conomics i alt 150.000 kunder, ca. halvdelen af alle danske CVR nr., har allerede nu adgang til Visma e-conomics Smart Bank løsning, som giver virksomhedens kunder mulighed for at integrere deres regnskab og bank. Dette har hidtil ikke været muligt pga. lovgivning.

Digitalisering: et afgørende konkurrenceparameter i håndværkerbranchen26.4.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Håndværkerbranchen oplever kronede dage under corona, men særligt én gruppe af håndværksvirksomhederne høster lige nu de største gevinster. Nye tal og indsigter i branchen viser, at de håndværkere, som har digitaliseret deres forretning, omsætter for op mod 60% mere per medarbejder, end håndværkere som ikke har digitaliseret sig. Tallene kommer fra Visma e-conomic, der står bag Danmarks førende regnskabsprogram og leverer regnskabsservice til ca. 40% af alle danske håndværksvirksomheder.

Innovativ teknologi fra Visma e-conomic sætter turbo på regeringens digitaliseringsagenda25.3.2021 07:30:00 CET | Pressemeddelelse

Regeringens nye initiativ, et digitalt partnerskab med fokus på anbefalinger til øget digitalisering af erhvervslivet og det offentlige, er vand på virksomheden Visma e-conomics mølle. Manglende digitalisering koster nemlig danske virksomheder milliarder. Derfor har virksomheden bag Danmarks mest benyttede regnskabsprogram, Visma e-conomic, nu, som de første, introduceret en innovativ teknologi, så virksomheder kan sende og modtage elektroniske fakturaer direkte i deres regnskabsprogram.

Visma opkøber dansk softwarevirksomhed med forretningskritisk SaaS-løsning16.3.2021 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

Softwaregiganten Visma tager endnu et strategisk vigtigt skridt og køber softwarevirksomheden Temponizer, en førende udbyder af alt-i-én SaaS-løsning til vikarbureauer på det danske private og offentlige marked. Opkøbet er ifølge Visma Enterprise A/S administrerende direktør, Monika Juul Henriksen, en del af en klar strategi, som understøtter Vismas mål om at styrke positionen som markedsleder inden for HRM-løsninger og -services til det danske marked.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum