e-conomics administrerende direktør indtræder i Erhvervslivets EU- og Regelforum

Adm. direktør for e-conomic Lars Engbork
Adm. direktør for e-conomic Lars Engbork e-conomic PR

Siden 2019 har Erhvervslivets EU- og Regelforum rådgivet skiftende regeringer med konkrete anbefalinger om forbedringer i dansk og europæisk regulering og implementering. De næste tre år skal den administrerende direktør for e-conomic sidde med ved bordet, når regeringen skal rådgive og komme med anbefalinger inden for en række områder, som alle har til formål at gøre det lettere at drive virksomhed i Danmark. Det stemmer godt overens med e-conomics formål:

"Vi er sat i verden for at gøre det nemmere at drive virksomhed, og jeg er meget beæret over, at erhvervsminister Morten Bødskov ønsker, at jeg skal deltage i Erhvervslivets EU- og Regelforum. Hos e-conomic har vi adgang til rigtig mange værdifulde data fra vores mange kunder i SMV-segmentet, som kan bidrage med at klæde politikerne på med værdifulde indsigter, der kan styrke dem i at træffe de bedste beslutninger for det danske erhvervsliv," fortæller Lars Engbork.

Værdifuld erfaring fra implementering af blandt andet bogføringsloven

I Erhvervsministeriets kommissorium for Erhvervslivets EU- og Regelforum fremgår det, at et af Erhvervslivets EU- og Regelforums formål er at komme med konkrete anbefalinger, der blandt andet skal reducere de administrative byrder i national og europæisk erhvervsregulering. Reduktion af administrative byrder stemmer ifølge Lars Engbork i høj grad overens med e-conomics værdisæt:

"Det handler i høj grad om at sørge for at få flest mulige virksomheder med på digitaliseringsbølgen, så de kan høste fordelene, der blandt andet mindsker administrative byrder. Vi har i de seneste år slået et slag for øget digitalisering af regnskab, som bidrager til det formål. Siden da er den nye bogføringslov kommet til, som på mange måder viderefører det, vi har kæmpet for. De erfaringer mener jeg er værdifulde at bringe til bordet," fortæller Lars Engbork.

Vi skal have alle med - særligt SMV'erne

e-conomics største kundebase er SMV'erne. De danske SMV’er genererede i 2022 halvdelen af de danske virksomheders årlige resultat og stod for 38 pct. af de fuldtidsansatte i Danmark. Derfor er det ifølge Lars Engbork særligt vigtigt for ham at skærpe fokus på dem i den fremtidige indsats:

"Danmark ligger helt i front, når det kommer til digitalisering, hvis man kigger på det offentlige Danmark og de helt store virksomheder. Hvis vi ikke øger fokus på at løfte alle virksomheder, risikerer vi, at det klinger hult, når vi skal belære andre nationer omkring digitalisering," afslutter Lars Engbork.

Medlemmerne af Erhvervslivets EU- og Regelforum udpeges for 3 år ad gangen, og e-conomics adm. direktør Lars Engbork er derfor medlem indtil sommeren 2026.

Om Erhvervslivets EU- og Regelforum:

Erhvervslivets EU- og Regelforum har 19 medlemmer, der på møder og i arbejdsgrupper arbejder for regelforenkling ud fra et virksomhedsperspektiv - både nationalt og med hensyn til EU-regler og deres implementering. Medlemmerne udpeges af Erhvervsministeren. Læs mere om Erhvervslivets EU- og Regelforum her: https://regelforum.dk/

Visma e-conomic

e-conomic fremlægger nyt rekordregnskab: en succes trods et år fyldt med usikkerhed og udfordringer8.5.2023 07:15:00 CEST | Pressemeddelelse

e-conomic runder over 600 mio. kr. i omsætning og udvider kundebasen med 15.000 i 2022. Selvom virksomheden præsenterer et rekordresultat, har det været et udfordrende år, lyder det fra adm. direktør Lars Engbork, der samtidig ser frem på muligheden for at udnytte AI endnu mere på tværs af e-conomic, som forberedelse til en fortsat stor kundetilvækst i 2023.