Visma e-conomic gør status på 2018: Rekordhøj kundetilgang og mere end 300 millioner i omsætning

Dansk-stiftede Visma e-conomic fortsætter stærk kundetilgang, har rekordhøj medarbejdertilfredshed og runder 300 millioner kroner i omsætning

Største kundetilgang nogensinde

2018 blev året hvor e-conomic med mere end 28.000 nye kunder oplevede den største kundetilgang nogensinde, sådan at mere end 125.000 virksomheder ved årsskiftet lavede deres regnskab i e-conomic.

Det store antal nye kunder er drevet af høj kundetilfredshed, fortæller adm. direktør Mads Rebsdorf:

"Markedet er transparent, når virksomhederne vælger nye løsninger, og vi ved at glade kunder er hjørnestenen i vores succes. Det store antal af nye kunder er derfor kun muligt, fordi kunder anbefaler os til andre og kommer igen, når de har brug for en løsning. At sikre den gode kundeoplevelse er derfor dybt forankret i alt, hvad vi gør fra produktudvikling til kundeservice"

Omsætningen blev øget med 41,8 mio kr. til 311,9 mio kr., og resultatet før skat med 28,6 mio kr. til 161,9 mio kr..

Mads Rebsdorf peger også på selskabets medarbejdere som forklaring på Visma e-conomics medvind:

"Medarbejderne er kort og godt drivkraften bag vores succes, da det er dem, der viser engagement og leverer oplevelser til kunderne. Vi undersøger løbende medarbejdertilfredsheden blandt medarbejderne, og den er rekordhøj. Dette mærkes tydeligt i hverdagen og gør mig stolt. Vi ser derfor en klar sammenhæng mellem medarbejdertilfredshed, kundetilfredshed og økonomisk resultat"

Visma investerer massivt i e-conomic

e-conomic blev en del af Visma i 2015 og har siden præsteret en markant vækst i omsætningen. Selskabet, der er udbyder af cloud-software til virksomheders regnskab og forretning, agter at holde vækst-kadencen ved at udfordre status quo:

"Det ligger dybt i vores Visma-DNA konstant at udfordre os selv. Teknologien bevæger sig hurtigt og vi ser et kæmpe potentiale i at automatisere forretningsprocesser, der frigiver tid og skaber enorm værdi for vores kunder. Mange løsninger er allerede tilgængelige nu, og flere er i støbeskeen"

Samtidig ser Visma e-conomic også, at nye kundegrupper begynder at melde sig under fanerne, siger Mads Rebsdorf:

"e-conomic har historisk været kendt som regnskabsprogrammet for de mindste virksomheder. Dette er ikke kun sandt. e-conomic har dyb funktionalitet og høj grad af fleksibilitet, både på kernefunktionalitet og udvidelser med markedets største økosystem af tredjeparts løsninger. Vi oplever derfor, at mange lidt større virksomheder får en ‘aha-oplevelse', når de finder ud af at e-conomic også kan være løsningen for dem" afslutter Mads Rebsdorf.

Nøgletal - Årsregnskab 2018

2017 2018 Udvikling
Omsætning i DKK 270.111.765 311.978.071 15,5 %
Resultat før skat i DKK 133.273.917 161.895.196 21,5 %
Resultat efter skat i DKK 104.109.729 126.579.008 21,6 %

Om Visma

Visma tilbyder software og services, der forenkler og digitaliserer administrative forretningsprocesser i den private og offentlige sektor. Koncernen opererer på tværs af Norden, Benelux, Centraleuropa og Østeuropa. Med over 9.500 ansatte, flere end 900.000 kunder og en omsætning på NOK 11.389 millioner i 2018, er Visma en af Europas førende softwarevirksomheder. Besøg Visma.dk

Visma Enterprise investerer tocifret millionbeløb i sikkerhed13.6.2019 07:00:00 CESTPressemeddelelse

Som den første leverandør i HR- og lønbranchen har Visma Enterprise Danmark netop opnået den internationale anerkendte ISO/IEC-27001 certificering, som er den højeste sikkerhedsstandard på markedet. Ifølge administrerende direktør Monika Juul Henriksen er det resultatet af en bevidst strategisk beslutning om at indføre det bedste ledelsessystem for informationssikkerhed, og hun anser det som en nødvendig investering i fremtiden.

#allfemalepanel – en debat om Kvinder og Ledelse på folkemødet11.6.2019 14:20:26 CESTPresseinvitation

Kvinder sidder på kun 27% af de ledende positioner i Danmark. Det viser seneste tal fra Eurostat, som samtidig bekræfter, at diversiteten blandt mandlige og kvindelige ledere stadig halter langt bagud i Danmark. Sammenlignet med andre nordiske lande har Danmark den laveste andel af kvinder på lederposter. Det stiller HR- og Lønvirksomheden Visma Enterprise skarpt på under årets Folkemøde.