Vinderne af Kantineprisen 2022 er fundet

Dette års Kantinepris er blevet uddelt. I konkurrence med andre stærke kandidater var det i sidste ende Jespers Torvekøkken hos Kopenhagen Fur i Glostrup, der løb med prisen som bedste kantine i en virksomhed. Dermed kunne Køkkenchef Sofie Rosa Randall lade sige hylde på Fødevaredagen 2022.

Kantinen hos Kopenhagen Fur har været gennem nogle turbulente år. Men på trods af svære tider for minkbranchen, formår køkkenet at fastholde en normalitet på arbejdspladsen. Her skaber de ro omkring rammerne og sikre, at de ansatte kan få en snak med køkkenpersonalet mens de portionsanretter maden for gæsten, som daglig forkæles med særdeles veltilberedt mad, der er selv den bedst bistro værdig.

”Kantinen hos Kopenhagen Fur er særdeles veldrevet og har som mange andre tænkt i nye løsninger inden for bæredygtighed, lokale råvarer og madspild. Her er de nået utrolig langt med tekniske tiltag og målinger, men samtidig er holdet bag også bare nogle utrolig dygtige madhåndværkere, der har styr på forretningen. Det er simpelthen en super veldrevet kantine der serverer fantastisk velsmagende mad og dette års helt rigtige vinder”, siger jurymedlem Kristian Ploug Grut, seniorkonsulent fra Landbrug og Fødevarer.

Vinderhold med stort engagement
Bæredygtighedstiltag og smagfulde måltider var omdrejningspunktet hos alle de nominerede til Kantineprisen. Vinderen af Kantineprisen Sofie Rosa Randall, styrer kantinen i Kopenhagen Fur, som Jespers Torvekøkken forpagter. Og det gør hun med den største respekt for råvarerne og med en kokkefaglighed i top.

Den stolte vinder satte selv ord på hæderen:

”Det er helt vildt fedt. Jeg er så stolt af mit team og jeg selv. Jeg er stolt af Jespers Torvekøkken, og hvad vi har formået på så kort tid. Det er en kæmpe anerkendelse, og det er bare sindssygt fedt”, siger Sofie Rosa Randall fra Jespers Torvekøkken hos Kopenhagen Fur.

Find vinderfotos og logo til download på https://goderaavarer.dk/priser/kantineprisen under pressematerialer.

De norminerede til Kantineprisen var:
Kopenhagen Fur, køkkenchef Sofie Rosa Randall og Team, Jespers Torvekøkken

Bankdata Silkeborg, køkkenleder Mads Henriksen Birk og Team