Vi sælger ikke kun projekter, vi skaber relationer og udbygger samarbejdet

Ny salgschef hos anlægsgartner OKNygaard. For at styrke salgsindsatsen i deres afdeling for anlægsprojekter i Jylland og på Fyn, har anlægsgartner OKNygaard valgt at ansætte en ny salgschef, hvis primære fokus bliver at styrke samarbejdsrelationerne med nuværende og fremtidige kunder

”Salg handler ikke kun om at afslutte aftalen, det handler og om de første skridt i en relation, der skal blive til et godt færdigt projekt. Og gerne flere projekter,” udtaler områdedirektør for Anlæg, Lars Bering Sonne om den nye rolle stillingen som salgschef har fået.

For OKNygaard er det helt afgørende at deres salgsarbejde bliver gennemført i tråd med virksomhedens overordnede strategi, hvor samarbejde er i fokus.

”Salg skal være en del af et fremtidigt samarbejde, det skal ikke kun være en underskrift på en kontrakt. Det er den helt store udfordring for OKNygaards salgsteam og derfor er det en gennemtænkt del af den fortsatte strategi, at der er ansat en ny salgschef for Jylland og Fyn,” forklarer områdedirektør for Anlæg, Lars Bering Sonne.

Henrik Kjær kommer fra en stilling som salgsleder hos Aarsleff Rørteknik, hvor han med succes har haft ansvaret for salg af No-Dig projekter i Jylland og på Fyn. Et salgsarbejde båret frem af faglig rådgivning og relationer til kunderne, og det bliver hans opgave at videreføre den vækst som OKNygaard i øjeblikket oplever.

Internt samarbejde

Når samarbejde er i fokus for anlægsgartner OKNygaard handler det ikke kun om det eksterne samarbejde. Det handler i lige så høj grad om det interne samarbejde.

”Det interne samarbejde med afdelingscheferne og projektlederne skal også være på plads, så kunderne får et produkt der fagligt og strukturelt er i topklasse. Vores salg- og tilbudsafdeling er i lige så høj grad en rådgivende funktion, der skal være med til at vejlede kunderne. Og det gøres bedst i samarbejde med den udførende del af organisationen,” fortæller områdedirektør for Anlæg, Lars Bering Sonne.

”Betingelserne for et godt internt samarbejde handler for mig om at skabe et godt og trygt arbejdsmiljø, hvor der er frihed under ansvar. I kunderelationen er det evnen til at indgå i konstruktiv og forpligtigende dialog omkring projekterne samt lytte det de aktuelle behov, der har mit fokus,” uddyber Henrik Kjær

Lars Bering Sonne
Områdedirektør for Anlæg, OKNygaard A/S