Vær med til at løbe for en god sag på Julemærkehjemmet i Skælskør

Julemærkehjemmet i Skælskør er 22. september værter for motionsløbet "Julemærkemaraton" - et motionsløb med både korte og lange distancer. Hele overskuddet går til Julemærkehjemmets arbejde for udsatte børn.
Billede til fri afbenyttelse af børn på Julemærkehjem.

Den 22. september arrangerer Julemærkehjemmet Skælskør Julemærkemaraton – et motionsløb åbent for alle. Indtægterne fra løbet går ubeskåret til Julemærkehjemmets hjælpearbejde for udsatte børn i Danmark.

Selvom løbet hedder et maraton, er der også mulighed for at løbe kortere distancer. Man bestemmer således selv, om man vil løbe 7, 14, 21,1, 28, 35 eller 42,2 km.

Forstander på Julemærkehjemmet Skælskør, Christine Conradsen, siger:

- Vi og børnene glæder os rigtig meget til at se en masse dejlige mennesker til en skøn dag med motion og fællesskab. Det er første gang, vi afholder løbet, men vi håber, at det kan udvikle sig til en fast tradition, hvor vi kombinerer glæden ved at løbe sammen med at samle en til en god, lokal sag.

Praktisk info:

Løbet starter fra kl. 9  på Julemærkehjemmet Skælskør, Møllebakken 5, 4230 Skælskør. Løbet er arrangeret i samarbejde med Midt-I-Marathon Sorø.

Tilmelding foregår via MobilePay: 90385. Skriv navn og distance (7, 14, 21,1, 28, 35 eller 42,2 km). Prisen er 150 kr., og det er inkl. medalje og depot.

Hvert år får omkring 250 børn et ophold på Julemærkehjemmet i Skælskør. Her får de hjælp til at skabe en hverdag med højere livskvalitet, mere tro på sig selv og mindre mobning. I alt får knap 1.000 børn hvert år ophold på Julemærkehjem i Danmark.

Journalister er meget velkommen til at være med på dagen! Vi kan hjælpe med kontakt til børn på Julemærkehjemmet, der kan udtale sig.

Se Victoria, der netop nu går Julemærkehjemmet, forklare mere om løbet her: https://www.facebook.com/jmhskaelskoer/videos/648985988943218

Kontakt gerne forstander Christine Conradsen for yderligere info: 51 72 10 60 / christine.conradsen@julemaerket.dk.

Billede til fri afbenyttelse af børn på Julemærkehjem.

Julemærkefonden driver fem Julemærkehjem rundt om i landet. Her hjælper vi 198 børn ad gangen. I 2018 hjalp vi i alt 950 børn

På Julemærkehjemmene lærer vi børn at indgå i fællesskaber, for det er forudsætningen for deres trivsel, læring og udvikling. Fælles for de børn, der i dag søger om hjælp på et af vores fem Julemærkehjem, er, at de har et lavt selvværd, er socialt isolerede og ofte har været udsat for mobning. Mange er også overvægtige.

Det får de hjælp til at ændre – og det virker:

• 36 % af vores børn vurderer før et ophold, at de har en god tro på sig selv. 12 måneder efter endt ophold er tallet hele 73 %.
  • 69 % af vores børn oplever mobning, når de starter. 12 måneder efter ophold er det kun 14 %.
  • 58 % af vores børn er svært overvægtige, når de starter. 12 måneder efter opholdet er tallet nede på 22 %.

Julemærkefonden modtager kun 3,7 % i offentligt tilskud, og er derfor helt afhængig af gaver og bidrag fra virksomheder, fonde og privatpersoner, for at kunne drive de fem Julemærkehjem i Danmark.