Vær med når boligministeren får overrakt byggeriets bud på et bedre klima

En rapport fyldt med anbefalinger til, hvordan bygge- og anlægsbranchen kan bidrage til at reducere udledningen af CO2 - og en tur i en af fremtidens store eldrevne maskiner på byggepladsen. Det er hvad Boligminister Kaare Dybvad Bek kan se frem til på torsdag den 11. juni, når Klimapartnerskabet for bygge- og anlægssektoren overrækker ministeren sin rapport med anbefalinger, der kan spare klimaet for op mod 5,8 mio. ton CO2.

Stedet er byggepladsen ved Rødovre Port, Agerkær 1 i Rødovre kl. 10.15 – 11.30 på torsdag. Her vil Kaare Dybvad Bek få lejlighed til både at se og debattere fremtidens fossilfrie byggeplads og derefter få overrakt de mange anbefalinger af Klimapartnerskabets næstformand, Vice President i Velux, Ingrid Reumert.

Ingrid Reumert står til rådighed for interview, lige som det vil være muligt at interviewe entreprenør på byggeriet adm. direktør i CG Jensen, Michael S. Larsen. CEO i GSV, Dan Vorsholt, der står for de eldrevne maskiner og direktør Michael H. Nielsen samt erhvervspolitisk direktør Toben Liborius fra Dansk Byggeri, der har fungeret som sekretariat for Klimapartnerskabet for bygge- og anlægssektoren.

Pressen er velkommen og må meget gerne tilmelde sig på forhånd. Billeder fra arrangementet kan rekvireres.

Pressechef Helen Jensen, Dansk Byggeri, hje@danskbyggeri.dk, telefon 21 24 47 02