Vær med når boligministeren får overrakt byggeriets bud på et bedre klima

En rapport fyldt med anbefalinger til, hvordan bygge- og anlægsbranchen kan bidrage til at reducere udledningen af CO2 - og en tur i en af fremtidens store eldrevne maskiner på byggepladsen. Det er hvad Boligminister Kaare Dybvad Bek kan se frem til på torsdag den 11. juni, når Klimapartnerskabet for bygge- og anlægssektoren overrækker ministeren sin rapport med anbefalinger, der kan spare klimaet for op mod 5,8 mio. ton CO2.

Stedet er byggepladsen ved Rødovre Port, Agerkær 1 i Rødovre kl. 10.15 – 11.30 på torsdag. Her vil Kaare Dybvad Bek få lejlighed til både at se og debattere fremtidens fossilfrie byggeplads og derefter få overrakt de mange anbefalinger af Klimapartnerskabets næstformand, Vice President i Velux, Ingrid Reumert.

Ingrid Reumert står til rådighed for interview, lige som det vil være muligt at interviewe entreprenør på byggeriet adm. direktør i CG Jensen, Michael S. Larsen. CEO i GSV, Dan Vorsholt, der står for de eldrevne maskiner og repræsentanter fra Dansk Byggeri.

Pressen er velkommen og må meget gerne tilmelde sig på forhånd. Billeder fra arrangementet kan rekvireres.

Pressechef Helen Jensen, Dansk Byggeri, hje@danskbyggeri.dk, telefon 21 24 47 02

Corona har ikke fået udenlandske håndværkere til at blive hjemme26.8.2020 09:00:00 CESTPressemeddelelse

Coronakrisen har ikke fået de udenlandske medarbejdere i bygge- og anlægsvirksomhederne til at rejse hjem i større antal. Efter en nedgang på godt 1.600 fra marts til april steg tallet hurtigt igen. Og i juni var antallet af udenlandske medarbejdere oppe på niveau med juni sidste år, viser en analyse fra Dansk Byggeri, der er lavet på baggrund af tal fra Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering.