Universal Robots kommer til Grimstad hvor norske produsenter kan se fordelene ved brukervennlig og fleksibel automasjon

Universal Robots og Cobotnor kommer til Grimstad 21. mai på sin suksessfulle UR+ Workshop 2019-turné i Norge. Besøkende får praktisk opplæring med samarbeidende roboter og gode råd fra industrieksperter om produksjonseffektivisering med samarbeidende roboter og automasjon.

Danske Universal Robots er verdens ledende leverandør av samarbeidende roboter (cobots) etter antall solgte enheter. Under arrangementene får deltagerne selv mulighet til å programmere de fleksible og brukervennlige cobotene. Et bredt utvalg av UR+-partnere, deriblant Cobotnor, Rocketfarm, Fronius, Onrobot, Sick og Schunk, vil også vise frem deres automasjonsløsninger. Dette gir deltagerne en perfekt mulighet til å se og prøve et bredt spekter av robotverktøy og andre verktøy.

Lars Julius Skulstad, sjef for den norske salgsavdelingen, sa: «Vi gleder oss veldig til å ta med oss cobotene på norgesturné i år. Turnéen er svært interaktiv. Deltagerne vil kunne gå opp til de utstilte cobotene, ta fatt i en touchskjerm og utføre deres aller første bevegelse med roboten innen to minutter».

«Målet vårt er å vise at automasjon er noe for alle – ikke bare for store organisasjoner med ingeniører som er eksperter på roboter», sa Skulstad. «De som deltar på turnéen vil både kunne se og oppleve hvor enkelt automasjon kan innføres i eksisterende systemer, og hvor enkelt slike systemer kan håndteres av eksisterende ansatte med minimalt av opplæring».

Klikk her for å sikre deg en plass på arrangementet i Grimstad (Campus Grimstad).

Christina Hinze Jørgensen
Universal Robots
E-post: chjo@universal-robots.com

Malene Grouleff
Grouleff Communications for Universal Robots
E-post: malene@grouleff.it

Bilder

Lars Julius Skulstad, sjef for Universal Robots norske salgsavdelingen.

Om Grouleff Communications

Ny Banegårdsgade 55, 4 sal.

+45 70 27 08 72http://www.grouleff.it/

Om Universal Robots
Universal Robots ble etablert i 2005. De ønsket å gjøre robotteknologi tilgjengelig for alle ved å utvikle små, brukervennlige, prisvennlige, fleksible roboter som er trygge å arbeide med. Selskapet har opplevd en betraktelig vekst siden den første samarbeidende roboten (cobot) ble lansert i 2008, og den brukervennlige coboten selges nå over hele verden. Selskapet, som er en del av Teradyne Inc., har hovedkontor i Odense, Danmark, og har datterselskap samt regionskontor i USA, Tyskland, Frankrike, Spania, Italia, Tsjekkia, Polen,Tyrkia, Kina, India, Singapore, Japan, Sør-Korea, Taiwan og Mexico. Universal Robots hadde en omsetning på 234 millioner dollar i 2018. For mer informasjon, besøk oss gjerne på www.universal-robots.com eller les bloggen vår på blog.universal-robots.com.

Følg saker fra Grouleff Communications

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Grouleff Communications på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Grouleff Communications

OnRobot præsenterer lillebror til prisbelønnet gekkogriber20.2.2020 11:39:48 CETAktuelt

​OnRobot, en globalt førende virksomhed indenfor værktøj til robotarme, har lanceret en kompakt enkeltpude-version af sin innovative gripper Gecko, der i modsætning til alle andre typer grippere med sine klæbende egenskaber kan opsamle emner den at efterlade mærker. Det eliminerer den behovet for et ekstra rengøringstrin i fremstillingsprocessen, hvilket sparer tid og giver forbedret kapacitet. Og ligesom dens større søskende kan Gecko Single Pad uden problemer håndtere selv perforerede arbejdsemner såsom printplader, aluminiumsnet eller toppakninger. Her kommer almindelige trykluftsløsninger til kort.

Nu køber Kina robotter fra Danmark til at bekæmpe coronavirus 19.2.2020 12:41:41 CETNyhed

Som et nyt og kraftfuldt våben mod spredningen af corona-virussen vælger kinesiske hospitaler nu unik dansk robotteknologi fra UVD Robots. Ved en ceremoni i Odense tidligere i dag underskrev Sunay Healthcare Supply en aftale om leverance af den prisbelønnede danske robot til hospitaler i Kina. Med ultraviolet lys kan den danske robot ubemandet desinficere og dræbe virus og bakterier. Dermed kan den danske opfindelse bidrage effektivt til at begrænse spredningen af coronavirus, uden at udsætte hospitalspersonale for smittefare.

Blue Ocean Robotics kåret som vækstkomet i Europas tech-industri19.2.2020 06:00:00 CETAktuelt

Tre succesfulde danske teknologivirksomheder stikker op i mængden blandt Europas tusindvis af teknologivirksomheder. Det er Blue Ocean Robotics i Odense samt Peakon og Pleo. De udmærker sig ved at have præsteret en stejl vækst og ved at være ”super-skalerbare”, så potentialet for meget mere vækst i den grad er til stede. Topvirksomhederne er udvalgt på baggrund af objektive vækstparametre, hvorefter en dommerkomite bestående af 25 topledere fra internationale investeringsfonde har vurderet hvert selskab nøje.

Arbejdsmiljøløft: Mobile robotter gør arbejdspladsen mere sikker17.2.2020 05:30:00 CETNyhed

På mange arbejdspladser i industrien færdes medarbejdere blandt trucks og anden tung trafik, der kører rundt på fabriksarealerne. 72 procent af lederne i industrien betegner risikoen for sammenstød og påkørsler som en stor udfordring og bekymring i hverdagen. Et flertal af arbejdsgiverne ser nu selvkørende mobile robotter som en middel til at højne sikkerheden for industriens medarbejdere. Det viser en ny analyse foretaget blandt 117 virksomhedsledere inden for industri, grossist- og logistikvirksomheder.

ICM effektiviserer lagerlogistikken med mobile robotter7.2.2020 13:56:01 CETAktuelt

Det rette værktøj til opgaven. Det er filosofien bag den måde, grossistvirksomheden ICM har designet hele sit logistikflow på. På højlageret i Odense kører bemandede trucks sig nu mellem 12 meter høje og smalle reoler med paller, som mobile MiR-robotter leverer i en lind strøm. I varemodtagelsenløser erfarne logistikmedarbejdere de komplekse opgaver, altimens de holder robotterne beskæftigede med transportopgaver. Den automatiserede palletransport har frigjort 40 timer om ugen, som de ansatte kan bruge på mere komplekse og værdiskabende opgaver. ICM er det første logistikcenter i Danmark, der har automatiseret med mobile robotter.