Universal Robots kommer til Grimstad hvor norske produsenter kan se fordelene ved brukervennlig og fleksibel automasjon

Universal Robots og Cobotnor kommer til Grimstad 21. mai på sin suksessfulle UR+ Workshop 2019-turné i Norge. Besøkende får praktisk opplæring med samarbeidende roboter og gode råd fra industrieksperter om produksjonseffektivisering med samarbeidende roboter og automasjon.

Danske Universal Robots er verdens ledende leverandør av samarbeidende roboter (cobots) etter antall solgte enheter. Under arrangementene får deltagerne selv mulighet til å programmere de fleksible og brukervennlige cobotene. Et bredt utvalg av UR+-partnere, deriblant Cobotnor, Rocketfarm, Fronius, Onrobot, Sick og Schunk, vil også vise frem deres automasjonsløsninger. Dette gir deltagerne en perfekt mulighet til å se og prøve et bredt spekter av robotverktøy og andre verktøy.

Lars Julius Skulstad, sjef for den norske salgsavdelingen, sa: «Vi gleder oss veldig til å ta med oss cobotene på norgesturné i år. Turnéen er svært interaktiv. Deltagerne vil kunne gå opp til de utstilte cobotene, ta fatt i en touchskjerm og utføre deres aller første bevegelse med roboten innen to minutter».

«Målet vårt er å vise at automasjon er noe for alle – ikke bare for store organisasjoner med ingeniører som er eksperter på roboter», sa Skulstad. «De som deltar på turnéen vil både kunne se og oppleve hvor enkelt automasjon kan innføres i eksisterende systemer, og hvor enkelt slike systemer kan håndteres av eksisterende ansatte med minimalt av opplæring».

Klikk her for å sikre deg en plass på arrangementet i Grimstad (Campus Grimstad).

Christina Hinze Jørgensen
Universal Robots
E-post: chjo@universal-robots.com

Malene Grouleff
Grouleff Communications for Universal Robots
E-post: malene@grouleff.it

Bilder

Lars Julius Skulstad, sjef for Universal Robots norske salgsavdelingen.

Om Grouleff Communications

Om Universal Robots
Universal Robots ble etablert i 2005. De ønsket å gjøre robotteknologi tilgjengelig for alle ved å utvikle små, brukervennlige, prisvennlige, fleksible roboter som er trygge å arbeide med. Selskapet har opplevd en betraktelig vekst siden den første samarbeidende roboten (cobot) ble lansert i 2008, og den brukervennlige coboten selges nå over hele verden. Selskapet, som er en del av Teradyne Inc., har hovedkontor i Odense, Danmark, og har datterselskap samt regionskontor i USA, Tyskland, Frankrike, Spania, Italia, Tsjekkia, Polen,Tyrkia, Kina, India, Singapore, Japan, Sør-Korea, Taiwan og Mexico. Universal Robots hadde en omsetning på 234 millioner dollar i 2018. For mer informasjon, besøk oss gjerne på www.universal-robots.com eller les bloggen vår på blog.universal-robots.com.

Følg saker fra Grouleff Communications

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Grouleff Communications på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Grouleff Communications

Kina-klog amerikaner håndplukket il OnRobots ambitiøse satsning i Asien17.7.2019 07:00:00 CESTNyhed

Den danske eksportvirksomhed OnRobot har rekrutteret en unik hybrid-profil til at sikre succes på det asiatiske marked. Han har allerede én gang etableret en dansk robotvirksomhed i den region, og nu skal succesen gentages. James Taylor er født, opvokset og uddannet i USA, mens han primært har gjort karriere i lederstillinger inden for forretningsudvikling og marketing i teknologivirksomheder i Shanghai.

Navnenyt: Blue Ocean Robotics styrkes med garvet robotekspert2.7.2019 07:30:00 CESTNyhed

Blue Ocean Robotics, der udvikler, producerer og sælger servicerobotter indenfor sundhed, hospitality, byggeri og landbrug, har netop ansat Carl Erik Skjølstrup som Vice President of Production på baggrund af hans erfaring fra blandt andet Vestas, LEGO, Newtec og senest Blue Workforce. Dermed sluttes ringen for Carl Erik Skjølstrup, som i 80’erne under sit studium i Japan blev hyret af Lindøværftet til at introducere japanske robotter til miljøet, som siden udviklede sig til den internationalt anerkendte robotklynge i Odense.

Robot-sammenhold i Odense skaber millionværdi28.6.2019 07:30:00 CESTNyhed

Der lå mange milliarder i tegnebøgerne på spring efter en god investering hos de 150 investorer, der gæstede Odense Investor Summit i denne uge. Så de potentielle guldkalve skinnede i rampelyset, da 32 udvalgte danske og internationale virksomheder præsenterede sine visioner på det største arrangement for direkte investeringer i den verdensberømte danske robotklynge. Med en anslået vækst på op til 300 procent inden 2025 udgør den danske robotindustri en unik mulighed for at investere, så interessen var større end nogensinde før.

Virksomheder og ansatte går glip af teknologi-gevinster24.6.2019 07:30:00 CESTNyhed

I den danske industri er der stadig mange tunge løft og opslidende håndtering af paller, selvom fuldautomatiske pallemagasiner og førerløse trucks, AGV’er, kan automatisere hele pallehåndteringen og derved aflaste medarbejderne. Men mange virksomheder tøver desværre med indføre automatiserede teknologier og gør i stedet bare, som de plejer. Også selvom mangel på arbejdskraft banker på døren i hele industrien.