Universal Robots kommer til Grimstad hvor norske produsenter kan se fordelene ved brukervennlig og fleksibel automasjon

Universal Robots og Cobotnor kommer til Grimstad 21. mai på sin suksessfulle UR+ Workshop 2019-turné i Norge. Besøkende får praktisk opplæring med samarbeidende roboter og gode råd fra industrieksperter om produksjonseffektivisering med samarbeidende roboter og automasjon.

Danske Universal Robots er verdens ledende leverandør av samarbeidende roboter (cobots) etter antall solgte enheter. Under arrangementene får deltagerne selv mulighet til å programmere de fleksible og brukervennlige cobotene. Et bredt utvalg av UR+-partnere, deriblant Cobotnor, Rocketfarm, Fronius, Onrobot, Sick og Schunk, vil også vise frem deres automasjonsløsninger. Dette gir deltagerne en perfekt mulighet til å se og prøve et bredt spekter av robotverktøy og andre verktøy.

Lars Julius Skulstad, sjef for den norske salgsavdelingen, sa: «Vi gleder oss veldig til å ta med oss cobotene på norgesturné i år. Turnéen er svært interaktiv. Deltagerne vil kunne gå opp til de utstilte cobotene, ta fatt i en touchskjerm og utføre deres aller første bevegelse med roboten innen to minutter».

«Målet vårt er å vise at automasjon er noe for alle – ikke bare for store organisasjoner med ingeniører som er eksperter på roboter», sa Skulstad. «De som deltar på turnéen vil både kunne se og oppleve hvor enkelt automasjon kan innføres i eksisterende systemer, og hvor enkelt slike systemer kan håndteres av eksisterende ansatte med minimalt av opplæring».

Klikk her for å sikre deg en plass på arrangementet i Grimstad (Campus Grimstad).

Christina Hinze Jørgensen
Universal Robots
E-post: chjo@universal-robots.com

Malene Grouleff
Grouleff Communications for Universal Robots
E-post: malene@grouleff.it

Bilder

Lars Julius Skulstad, sjef for Universal Robots norske salgsavdelingen.

Om Grouleff Communications

Ny Banegårdsgade 55, 4 sal.

+45 70 27 08 72http://www.grouleff.it/

Om Universal Robots
Universal Robots ble etablert i 2005. De ønsket å gjøre robotteknologi tilgjengelig for alle ved å utvikle små, brukervennlige, prisvennlige, fleksible roboter som er trygge å arbeide med. Selskapet har opplevd en betraktelig vekst siden den første samarbeidende roboten (cobot) ble lansert i 2008, og den brukervennlige coboten selges nå over hele verden. Selskapet, som er en del av Teradyne Inc., har hovedkontor i Odense, Danmark, og har datterselskap samt regionskontor i USA, Tyskland, Frankrike, Spania, Italia, Tsjekkia, Polen,Tyrkia, Kina, India, Singapore, Japan, Sør-Korea, Taiwan og Mexico. Universal Robots hadde en omsetning på 234 millioner dollar i 2018. For mer informasjon, besøk oss gjerne på www.universal-robots.com eller les bloggen vår på blog.universal-robots.com.

Følg saker fra Grouleff Communications

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Grouleff Communications på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Grouleff Communications

Nytt rekordsalg av samarbeidende roboter avslører økende etterspørsel etter gripeverktøy1.10.2019 12:23:07 CESTNyhed

Med en vekst på 23 prosent i årlige installeringer av samarbeidende roboter (collaborative robots = «cobots») fra 2017 til 2018 viser den nye World Robotics Report, utgitt av International Federation of Robotics, en enorm etterspørsel etter gripeverktøy (EoAT). I 2018 ble nesten 14000 nye cobot-armer installert. Hvis denne økningen fortsetter, vil dette tallet doble seg på omtrent tre år, som vil bli en enestående markedsmulighet OnRobot står klar til å gripe. I rapporten er Norge langt nede på verdensbasis når det gjelder robottetthet.

Ny rekordförsäljning av samarbetande robotar avslöjar ökad efterfrågan på robotverktyg – Sverige är fortfarande nummer fem i världen1.10.2019 12:22:20 CESTNyhed

Med en årlig tillväxt på 23 procent för installationer av samarbetande robotar (s.k. cobots) från 2017 till 2018 visar den nya World Robotics-rapporten, som publiceras av International Federation of Robotics (internationella robotsamfundet), en enorm efterfrågan på robotverktyg (EoAT). Under 2018 installerades nästan 14 000 nya cobot-armar. Om denna ökning fortsätter kommer den siffran att fördubblas på uppskattningsvis tre år, vilket ger ett aldrig tidigare skådat tillfälle på EoAT-marknaden, som OnRobot är redo att möta. I rapporten behåller Sverige sin plats som nummer fem i världen beträffande robottäthet.

Hospital i Aalborg vinder robot-pris for unik blodprøveautomation1.10.2019 09:32:45 CESTNyhed

Aalborg Universitetshospital kan nu bryste sig af at have den suverænt bedste robot- og automatiseringsløsning. DIRA Automatiseringsprisen 2019 går i år til Klinisk Biokemisk Afdeling på Aalborg Universitetshospital for en opfindelse, hospitalet har udviklet i tæt parløb med teknologivirksomhederne Intelligent Systems og LT Automation. De største vindere er faktisk patienter og medarbejdere, der med robotløsningen har fået en løsning, som højner patientsikkerheden og forbedrer arbejdsmiljøet.

ROEQ lancerer verdens mest præcise docking-station på Pack Expo 20191.10.2019 08:00:00 CESTPressemeddelelse

Den nye docking-stations gentagelsesnøjagtighed på ± 1 mm sikrer præcis levering af produkter og paller. Emnerne transporteres af de autonome mobile robotter fra Mobile Industrial Robots, som er udstyret med ROEQs vognløsning. Pack Expo er også den første chance for at se ROEQs nye TR1000 Top Roller live - et unikt nyt transport-topmodul til MiR1000, den største model fra Mobile Industrial Robots med op til 1000 kilo nyttelast.