Universal Robots kommer til Bergen hvor norske produsenter kan se fordelene ved brukervennlig og fleksibel automasjon

Universal Robots og Cobotnor kommer til Bergen 10. september på sin suksessfulle UR+ Workshop 2019-turné i Norge. Besøkende får praktisk opplæring med samarbeidende roboter og gode råd fra industrieksperter om produksjonseffektivisering med samarbeidende roboter og automasjon.

Danske Universal Robots er verdens ledende leverandør av samarbeidende roboter (cobots) etter antall solgte enheter. Under arrangementene får deltagerne selv mulighet til å programmere de fleksible og brukervennlige cobotene. Et bredt utvalg av UR+-partnere vil også vise frem deres automasjonsløsninger. Dette gir deltagerne en perfekt mulighet til å se og prøve et bredt spekter av robotverktøy og andre verktøy.

Lars Julius Skulstad, sjef for den norske salgsavdelingen, sa: «Vi gleder oss veldig til å ta med oss cobotene på norgesturné i år. Turnéen er svært interaktiv. Deltagerne vil kunne gå opp til de utstilte cobotene, ta fatt i en touchskjerm og utføre deres aller første bevegelse med roboten innen to minutter».

«Målet vårt er å vise at automasjon er noe for alle – ikke bare for store organisasjoner med ingeniører som er eksperter på roboter», sa Skulstad. «De som deltar på turnéen vil både kunne se og oppleve hvor enkelt automasjon kan innføres i eksisterende systemer, og hvor enkelt slike systemer kan håndteres av eksisterende ansatte med minimalt av opplæring».

Det bli i Bergen mulighet til å treffe følgende partnere:

• UR Norge
• Cobotnor
• Rocketfarm
• Schunk
• Robotiq
• Pally (Rocketfarm)
• SmartShift (Buind)
• SKF Motion Technology
• S.I. Imperietek AS
• Guest speaker: Harald Jørgensen – Adjunkt, Fagskolen i Hordaland

Klikk her for å sikre deg en plass på arrangementet på Fagskolen i Hordaland i Bergen 10. september.

Christina Hinze Jørgensen
Universal Robots
E-post: chjo@universal-robots.com

Malene Grouleff
Grouleff Communications for Universal Robots
E-post: malene@grouleff.it

Om Grouleff Communications

Om Universal Robots
Universal Robots ble etablert i 2005. De ønsket å gjøre robotteknologi tilgjengelig for alle ved å utvikle små, brukervennlige, prisvennlige, fleksible roboter som er trygge å arbeide med. Selskapet har opplevd en betraktelig vekst siden den første samarbeidende roboten (cobot) ble lansert i 2008, og den brukervennlige coboten selges nå over hele verden. Selskapet, som er en del av Teradyne Inc., har hovedkontor i Odense, Danmark, og har datterselskap samt regionskontor i USA, Tyskland, Frankrike, Spania, Italia, Tsjekkia, Polen,Tyrkia, Kina, India, Singapore, Japan, Sør-Korea, Taiwan og Mexico. Universal Robots hadde en omsetning på 234 millioner dollar i 2018. For mer informasjon, besøk oss gjerne på www.universal-robots.com eller les bloggen vår på blog.universal-robots.com.

Følg saker fra Grouleff Communications

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Grouleff Communications på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Grouleff Communications

Fynsk stemmestyret byggerobot belønnet af EU-fonde12.9.2019 07:00:00 CESTNyhed

Den danske, stemmestyrede skærerobot fra Kobots – Voice Responsive Robotics er med topkarakter blevet tildelt 4,5 millioner kroner fra to EU-fonde, nemlig SME Instrument og Eurostars. De to fonde støtter små virksomheder på vej frem, på dels udviklings- og dels salgssiden. EU har dermed fået øjnene op for det store potentiale indenfor stemmestyrede robotter, der på en gang effektiviserer, mindsker spild og forbedrer sikkerhed og arbejdsmiljø.