Universal Robots kommer til Bergen hvor norske produsenter kan se fordelene ved brukervennlig og fleksibel automasjon

Universal Robots og Cobotnor kommer til Bergen 10. september på sin suksessfulle UR+ Workshop 2019-turné i Norge. Besøkende får praktisk opplæring med samarbeidende roboter og gode råd fra industrieksperter om produksjonseffektivisering med samarbeidende roboter og automasjon.

Danske Universal Robots er verdens ledende leverandør av samarbeidende roboter (cobots) etter antall solgte enheter. Under arrangementene får deltagerne selv mulighet til å programmere de fleksible og brukervennlige cobotene. Et bredt utvalg av UR+-partnere vil også vise frem deres automasjonsløsninger. Dette gir deltagerne en perfekt mulighet til å se og prøve et bredt spekter av robotverktøy og andre verktøy.

Lars Julius Skulstad, sjef for den norske salgsavdelingen, sa: «Vi gleder oss veldig til å ta med oss cobotene på norgesturné i år. Turnéen er svært interaktiv. Deltagerne vil kunne gå opp til de utstilte cobotene, ta fatt i en touchskjerm og utføre deres aller første bevegelse med roboten innen to minutter».

«Målet vårt er å vise at automasjon er noe for alle – ikke bare for store organisasjoner med ingeniører som er eksperter på roboter», sa Skulstad. «De som deltar på turnéen vil både kunne se og oppleve hvor enkelt automasjon kan innføres i eksisterende systemer, og hvor enkelt slike systemer kan håndteres av eksisterende ansatte med minimalt av opplæring».

Det bli i Bergen mulighet til å treffe følgende partnere:

• UR Norge
• Cobotnor
• Rocketfarm
• Schunk
• Robotiq
• Pally (Rocketfarm)
• SmartShift (Buind)
• SKF Motion Technology
• S.I. Imperietek AS
• Guest speaker: Harald Jørgensen – Adjunkt, Fagskolen i Hordaland

Klikk her for å sikre deg en plass på arrangementet på Fagskolen i Hordaland i Bergen 10. september.

Christina Hinze Jørgensen
Universal Robots
E-post: chjo@universal-robots.com

Malene Grouleff
Grouleff Communications for Universal Robots
E-post: malene@grouleff.it

Om Grouleff Communications

Ny Banegårdsgade 55, 4 sal.

+45 70 27 08 72http://www.grouleff.it/

Om Universal Robots
Universal Robots ble etablert i 2005. De ønsket å gjøre robotteknologi tilgjengelig for alle ved å utvikle små, brukervennlige, prisvennlige, fleksible roboter som er trygge å arbeide med. Selskapet har opplevd en betraktelig vekst siden den første samarbeidende roboten (cobot) ble lansert i 2008, og den brukervennlige coboten selges nå over hele verden. Selskapet, som er en del av Teradyne Inc., har hovedkontor i Odense, Danmark, og har datterselskap samt regionskontor i USA, Tyskland, Frankrike, Spania, Italia, Tsjekkia, Polen,Tyrkia, Kina, India, Singapore, Japan, Sør-Korea, Taiwan og Mexico. Universal Robots hadde en omsetning på 234 millioner dollar i 2018. For mer informasjon, besøk oss gjerne på www.universal-robots.com eller les bloggen vår på blog.universal-robots.com.

Følg saker fra Grouleff Communications

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Grouleff Communications på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Grouleff Communications

Disruption: Industrien kan nu automatisere sine gaffeltrucks uden lang ventetid15.1.2020 06:00:00 CETNyhed

BILA vil automatisere gaffeltrucks i hele verden. Skandinaviens største automationshus, BILA, fjerner nu de tre største barrierer for, at industrien let kan komme i gang med at automatisere manuel palletransport med gammeldags gaffeltrucks. Løsningen hedder Global AGV. Det sker samtidig med, at BILA lancerer en helt ny division i sin forretning med fokus udelukkende på logistikautomation. I BILA Logistics samles både kompetencer og logistikprodukter ét sted. Der er tale om en global satsning fra BILAs side, og til at eksekvere den ambitiøse plan har BILA Logistics håndplukket en stor kapacitet fra den internationale logistikbranche, Ole Madsen, tidligere CEO i Schäfer, Nord- og Østeuropa gennem 12 år.

Stærk frontfigur til succesfuld global robot-frontløber13.1.2020 06:00:00 CETNyhed

Intelligent Marking henter ny CEO hjem til Danmark: Olav Bjørn Jørgensen tiltræder som ny stærk frontfigur for Hjørring-virksomheden Intelligent Marking, der er verdens første og største producent af robotter til opstregning af sportsanlæg. Som nøglefigur i International Bike Group i Holland har han på få år vist, at han kan mangedoble en forretning og udbrede innovativ teknologi på det internationale marked. Før da gjorde robotvirksomhedens nye CEO lynkarriere hos det globale managementkonsulentfirma McKinsey & Company.

Robotter vil gøre håndværkerens job sundere2.1.2020 06:30:00 CETNyhed

En karriere som håndværker er blevet meget andet end hammer og el-værktøjer. Robotter vil dag for dag forandre arbejdet på byggepladserne. Det er ikke fjern fremtidssnak. Allerede i 2020 får danske håndværkere blandt andet mulighed for at tage en mobil stemmestyret tilskæringsrobot med i kassevognen eller traileren. Den hedder Amigo og kan automatisere tilskæring af gips og andre plader, så håndværkeren kan få hænder fri til andre opgaver. Amigo-robotten er startskuddet til en automationsbølge i byggebranchen, hvor nye teknologier for alvor skal minimere nedslidning, skader, støv, støj og dårlige arbejdsstillinger.