Unikt arbejdsmiljø og udpræget fokus på talenter: Ejerleder fra digitalt konsulenthus vinder Temaprisen 2022

Det blev ejerleder Per Kirchner fra Novicell i Aarhus, der vandt over de øvrige seks regionale temaprisvindere og modtog Temaprisen ved Landskåringen af Årets Ejerleder 2022. Temaprisen gives i år til den ejerleder, som har udmærket sig særligt positivt inden for årets tema, som er tillid og talent.

Per Kirchner, Novicell, er vinder af Årets Temapris 2022

Per Kirchner fra det digitale konsulenthus Novicell har netop vundet Årets Temapris 2022 ved Landskåringen af Årets Ejerleder 2022 for et udpræget fokus på talent og tillid. Novicell er et digitalt konsulenthus, der bl.a. beskæftiger sig med softwareudvikling og rådgiver om teknologi, marketing og forretningsudvikling.

Per er en yderst fortjent vinder af Årets Temapris. Han har skabt et helt unikt socialt miljø i Novicell, der går igen i alle virksomhedens kontorer lige fra Aarhus til Barcelona. Derudover har Per et særpræget fokus på virksomhedens unge talenter. Han formår både at tiltrække og fastholde talenter i en udfordrende tid, hvor der er efterspørgsel efter kvalificeret arbejdskraft,” siger Ulrik Ræbild, markedsleder for Middle Market og partner i PwC, og fortsætter:

Per er ikke bange for at give ansvar fra sig og vise specielt de yngre medarbejdere tillid. For Per handler det nemlig om at skabe de mest optimale rammer for videre udvikling. Medarbejderne har en stor betydning for Per, og det er altafgørende, at de føler sig tilpasse i Novicell og ikke mindst har tillid til Per.

Til frokost med ejerlederen
Alle nyansatte i Novicell bliver inviteret til frokost med Per Kirchner. Det gør ejerlederen både for at fortælle om Novicell og give et indblik i kulturen, men også for at vise at virksomheden har en flad organisationsstruktur, og at medarbejderen uanset rolle altid kan komme til ham.

Per Kirchner har skabt en kultur og et arbejdsmiljø, som uden tvivl har gjort Novicell til et fantastisk sted at være for talenterne, og hans evne til at sætte mennesket i fokus er også værdier, som vi i Nykredit vægter højt. Som foreningsejet virksomhed tror vi nemlig på, at vi kan mere, hvis vi løfter i flok. Derfor er vi glade for, at Årets Temapris går til Per, da han med sin omtanke over for sine medarbejdere er en rollemodel for andre ledere,” siger Henrik Rasmussen, bankdirektør i Nykredit.

Også hos Dansk Erhverv ser man stor grund til at fejre den nykårede vinder af Årets Temapris 2022.

Som ejerleder er Per Kirchner med inde over alle HR-processer; lige fra rekruttering til skabelse af unikt socialt miljø for de knap 400 ansatte i seks lande. Han er god til at anerkende og lytte.  Han har også en helt særlig evne til at fastholde sine medarbejdere og tiltrække nye, dygtige talenter. Han er en fuldt fortjent vinder af Årets Temapris,” siger Gitte Lillelund Bech, direktør for markeder i Dansk Erhverv.

Kontakt
For yderligere information kontakt PR Manager Malene Billund fra PwC på mobil 5133 2378 eller pressekonsulent Peter Klaaborg fra Nykredit på mobil 2056 0706 eller pressekonsulent Jesper Ingemann fra Dansk Erhverv på 2265 0941.

Fakta om Årets Ejerleder 2022
Det er PwC, Nykredit, Dansk Erhverv og Finans, der står bag Årets Ejerleder, som afholdes for 19. gang. Årets tema er talent og tillid.

De syv regionale vindere går videre til landskåringen, som finder sted den 17. november 2022 hos PwC, Strandvejen 44, 2900 Hellerup.

Juryen til Landskåringen består af Årets Ejerleder vinder fra 2021 samt repræsentanter fra Dansk Erhverv, Nykredit og PwC.

Per Kirchner, Novicell, er vinder af Årets Temapris 2022

Ny dom begrænser muligheden for remote working26.1.2023 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

Østre Landsret sår i en ny, principiel dom tvivl om danskernes mulighed for at bosætte sig i udlandet for at arbejde, uden at man samtidig er tvunget til at sælge eller udleje sin bolig for at undgå at betale dansk skat af løn modtaget under udlandsopholdet. Med dommen begrænser Landsretten dermed danskernes muligheder for på eget initiativ at vælge at arbejde uden for Danmarks grænser, lyder vurderingen fra PwC.

Flere står til at ramme topskattegrænsen: Spar mere op og reducer dine topskattebetalinger5.12.2022 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

Antallet af forventede topskatteydere stiger både i 2022 og 2023, og fra næste år står en halv million danskere står til at betale topskat. Hvis du ligger tæt på topskattegrænsen, kan du mindske dit topskattegrundlag eller endda komme under topskattegrænsen ved at spare mere op i pension, og det kan være en god idé, hvis du gerne vil sikre dig ekstra økonomisk tryghed som pensionist, lyder rådet fra PwC.