Bonzer

Ung dansk tech startup lander millioninvestering

Del
Nu får den danske tech platform, Turis, som hjælper virksomheder ud af fortiden ved at fjerne papirfnidder, regneark og bureaukrati, økonomisk vind i sejlene.
Danske Turis gør det muligt for særligt små og mellemstore virksomheder at digitalisere ”wholesale” (tidligere kendt som engrossalg, red.) gennem procesoptimering og produktivitets features. Turis er på en mission for at løse ”pains”, som virksomheder oplever ikke kun i Danmark, men i hele verden. Foto: PR / Turis.
Danske Turis gør det muligt for særligt små og mellemstore virksomheder at digitalisere ”wholesale” (tidligere kendt som engrossalg, red.) gennem procesoptimering og produktivitets features. Turis er på en mission for at løse ”pains”, som virksomheder oplever ikke kun i Danmark, men i hele verden. Foto: PR / Turis.

Den unge danske startup Turis har netop rejst 6 millioner kroner i en opsigtsvækkende kapitalrunde.

Her indgår blandt Vækstfonden, Techhub Invest og en gruppe business angels, der uden overdrivelse må betegnes at besidde nogle af Danmarks stærkeste e-commerce kompetencer, herunder Jørgen Balle Olesen (Saxo.com) og Mike Nielsen (Coolshop). To stiftere af den internationale SaaS succes, Monsido, går også med i runden, og skal bidrage med deres erfaring med international skalering.

"I Vækstfonden vil vi gerne være med til at udvikle virksomheder, der er med til at drive innovation og skaber vækst og arbejdspladser. Turis adresserer en stor efterspørgsel i markedet for B2B e-commerce. Efterspørgslen på automatisering af workflows i wholesale og en god brugeroplevelse, som vi kender det fra B2C, kan tydeligt ses i selskabets vækstrater," siger Simon Frederik Øelund fra Vækstfondens afdeling for direkte investeringer om statens investering i Turis og fortsætter:

»Det har allerede givet mange kunder i et marked, der er mange gange større end business-to-consumer (B2C) e-commerce. Derfor synes vi også, at det er en interessant venturecase i Vækstfonden."

32-årige Casper Groot, der har stiftet Turis og har en kandidat i Informationsteknologi, siger om investeringsrunden:

"Turis har på få år sikret sig et internationalt kundegrundlag og hjulpet virksomheder med at automatisere processer, der hidtil har været domineret af manuelt arbejde. Faktisk har vi i dag brugere i 89 lande, så vi har påvist, at problemet med papirnusseri og overflødige regneark selvsagt langt fra er et dansk anliggende. Set i det lys er vi ekstra begejstrede for at have modtaget en kapitalindsprøjtning fra en investeringsgruppe, der ligesom os har internationale ambitioner og erfaringer, så vi i fællesskab kan nå ud til virksomheder verden over med vores digitale løsning."

Turis opruster på viden, netværk, erfaring og kompetencer
I tillæg til investeringen medfølger kompetencer og viden, der sikrer, at pengene bliver brugt på en smart måde.

"Selvom vi er glade for, at vi har sikret kapital til at fortsætte væksten af Turis, så er det blot en lille del af gevinsten," siger Casper Groot og fastslår:

"En anden og mindst lige så vigtig del i handlen er, at vi har tilføjet til teamet en række relevante kompetencer såsom Software as a Service (SaaS), e-commerce og professionelle investorer, som vi ikke havde i forvejen. Disse færdigheder og erfaringer er helt afgørende for, at vi når vores mål om at være en stor international spiller i nær fremtid."

Coronakrisen forstærkede digital tilstedeværelse
Turis er stiftet af Casper Groot (tidligere Head of IT, Saxo.com) og Dan Christoffersen på baggrund af deres egne erfaringer og ikke mindst frustrationer i mulighederne – eller nærmere manglen på – for digitalisering af nogle af de mest essentielle processer for virksomheder, der sælger fysiske produkter til et forhandlernetværk, hvad end det er fysiske forretninger, online butikker eller begge dele.

"Da coronakrisen ramte, fik mange consumer brands øjnene op for vigtigheden i et effektivt – og ikke mindst digitalt – ansigt udadtil. Det gjaldt ikke mindst for business-to-business (B2B), hvor mange virksomheder stadig er afhængige af medarbejdere, der manuelt udfører salgsopgaver på wholesale-området (tidligere kendt som engros, red.), på trods af at der meget ofte er tale om rutineopgaver, eller simple genbestillinger fra eksisterende kunder," siger Casper Groot.

Mange virksomheder, der har wholesale som deres primære forretningsgrundlag gennem årene har kompliceret deres interne processer i sådan en grad, at de manuelle processer ikke ses udfordret, fordi de ofte ikke kan defineres i en logik, men lever på antagelser og ikke mindst undtagelser (i form af rabatter, betingelser, mv.).

"Med færre hænder – og et behov for et stærkt digitalt setup – har tiden under coronakrisen givet anledning til, at virksomheder har kunnet stille spørgsmålstegn ved måden, de gør tingene på i praksis. Hvis det fysiske fremmøde i virksomhederne har kunnet erstattes af digitale alternativer, er det så nødvendigt at tage på salgsbesøg med et par croissanter under armen for at få en kunde til at lægge en simpel genbestilling?" spørger Casper Groot retorisk.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Danske Turis gør det muligt for særligt små og mellemstore virksomheder at digitalisere ”wholesale” (tidligere kendt som engrossalg, red.) gennem procesoptimering og produktivitets features. Turis er på en mission for at løse ”pains”, som virksomheder oplever ikke kun i Danmark, men i hele verden. Foto: PR / Turis.
Danske Turis gør det muligt for særligt små og mellemstore virksomheder at digitalisere ”wholesale” (tidligere kendt som engrossalg, red.) gennem procesoptimering og produktivitets features. Turis er på en mission for at løse ”pains”, som virksomheder oplever ikke kun i Danmark, men i hele verden. Foto: PR / Turis.
Download

Information om Bonzer

Bonzer



Om Turis:

Turis er en dansk tech startup stiftet af Casper Groot og Dan Christoffersen. Turis gik på markedet med sit produkt, en abonnementsbaseret software løsning (SaaS), i februar 2020. Turis gør det muligt for særligt små og mellemstore virksomheder at digitalisere wholesale gennem procesoptimering og produktivitets features. Turis er på en mission for at løse et verdensomspændende problem, der baserer sig på manuelle og tunge processer i wholesale-industrien.

Følg pressemeddelelser fra Bonzer

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Bonzer

Bonzer and PL & Partners Enter Strategic Partnership: Specialized Expertise with Full-Service Benefits17.3.2025 09:44:04 CET | Pressemeddelelse

Copenhagen, March 2025: Bonzer and PL & Partners are launching a strategic partnership that effectively solves a classic challenge for businesses: the choice between specialized agencies that work in isolation or full-service agencies with broad, but not always deep, expertise. With this collaboration, the two agencies are combining their specialized skills in SEO and performance marketing with a holistic approach, offering clients the best of both worlds. The agencies will continue to operate in their core areas, but will work together as a unified, integrated team around the client. A key benefit of the alliance is that clients will now only need to deal with one coordinated point of contact. Through joint status meetings and direct communication on platforms like Slack, overhead is minimized, ensuring a more efficient workflow. Clients will no longer face the frustration of juggling multiple specialized agencies, while also avoiding the typical compromise with full-service agencies

Bonzer og PL & Partners indgår strategisk samarbejde: Specialiseret ekspertise med fullservice-fordele17.3.2025 09:34:30 CET | Pressemeddelelse

København, marts 2025: Bonzer og PL & Partners lancerer et strategisk samarbejde, der effektivt løser en klassisk udfordring for virksomheder: valget mellem specialiserede bureauer, der arbejder isoleret, eller full-service-bureauer med bred, men ikke altid dyb, ekspertise. Med samarbejdet forener de to bureauer derfor deres specialiserede kompetencer inden for SEO og performance-marketing med en helhedsorienteret tilgang, hvor kunder får det bedste fra begge verdener. Bureauerne opererer fortsat hver især inden for sine kerneområder, men agerer samlet som ét integreret team omkring kunden. En konkret fordel ved alliancen er, at kunderne nu kun skal forholde sig til ét koordineret kontaktpunkt. Gennem fælles statusmøder og direkte kommunikation i systemer som Slack, minimeres overhead og sikres en mere effektiv arbejdsgang. Kunderne slipper dermed for frustrationer med at skulle jonglere flere specialiserede bureauer, samtidig med at de undgår det typiske kompromis ved full-service-bur

Joe & The Juice vælger Bonzer som global SEO-partner for at styrke international tilstedeværelse10.3.2025 12:34:28 CET | Pressemeddelelse

Den verdenskendte juice- og kaffekæde Joe & The Juice har i dag offentliggjort deres valg af det danske SEO-bureau Bonzer som deres globale SEO-partner. Samarbejdet har til formål at øge kendskabet til kædens signature-produkter og styrke den lokale synlighed i de byer, hvor Joe & The Juice er repræsenteret.​ Partnerskabet markerer således endnu et strategisk skridt i Joe & The Juice's fortsatte internationale ekspansion og digitale tilstedeværelse. "Vi er begejstrede for at samarbejde med Bonzer som vores globale SEO-partner. Deres ekspertise inden for søgemaskineoptimering vil være afgørende for at styrke vores digitale tilstedeværelse og nå ud til endnu flere kunder verden over. Vi ser frem til at se de resultater, dette samarbejde vil bringe", siger Miguel Martin, Digital Marketing Director for Joe & The Juice.​ Bonzer har allerede sat præg på partnerskabet ved at understøtte lanceringen af den nye premium sandwich 'The Steak' gennem målrettet, optimeret indhold, der danner grundla

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye