Underdirektør Louise Pihl, Dansk Byggeri, fylder 50 år den 18. marts.

Louise Pihl er cand.scient.pol og kom til Dansk Byggeri i 2005 fra DA. De seneste fire år har hun været underdirektør med ansvar for Dansk Byggeris arbejdsmarkeds- og uddannelsespolitik samt analyseafdelingen og Dansk Byggeris ni regionale bestyrelser.

Louise Pihl har i mange år været med til at sætte erhvervsuddannelserne på dagsordenen, og står blandt andet bag initiativet Byggeriets Kvinderåd, der har arbejdet for at få flere kvinder til at søge uddannelse og karriere i bygge- og anlægsbranchen.

Fritiden tilbringer hun med familie og venner, og på posten som bestyrelsesformand for Fonden Motorfabrikken Marstal, der har til formål at genskabe livet på havnen i Marstal, hvor hun er født og opvokset.

Pressechef Helen Jensen, hje@danskbyggeri.dk, telefon 21 24 47 02

Billeder

Underdirektør Louise Pihl, Dansk Byggeri. 50 år den 18. marts. Foto: Ricky John Molloy

Lige stor mangel på opgaver og medarbejdere i byggeriet30.7.2020 10:47:49 CESTPressemeddelelse

Virksomhedernes forventninger til fremtiden bliver ganske langsomt mere positive ovenpå corona og det historiske dyk i april. Det fremgår af Danmarks Statistiks konjunkturbarometer for juli. Lidt overraskende er især industrivirksomhederne blevet mere optimistiske henover sommeren. I byggeriet er virksomhederne nu tilbage ved den samme situation som umiddelbart før coronakrisen, hvor der er lige stor mangel på efterspørgsel og arbejdskraft.

Brug penge fra EU’s genopretningsfond til energieffektiviseringer23.7.2020 06:00:00 CESTPressemeddelelse

Størstedelen af de 14 milliarder kroner, som Danmark står til at modtage fra EU’s nye fond til genopretning af økonomien oven på coronakrisen, bør bruges på isolering, nye vinduer, intelligent styring af energiforbruget og andre energieffektive tiltag. Det vil både skabe arbejdspladser, hjælpe den grønne omstilling i gang og skabe eksportmuligheder for danske virksomheder i EU, vurderer Dansk Byggeri.