Rosendahl Design Group

Udtalelse fra Rosendahl Design Group om afgørelse fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

I forbindelse med en netop offentliggjort afgørelse fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen om konkurrencemæssige uregelmæssigheder i en afgrænset tidsperiode har Rosendahl Design Group accepteret den forelagte bøde og dermed afsluttet sagen.

Det er et helt grundlæggende princip for Rosendahl Design Group at værne om og støtte den frie konkurrence, og virksomheden bestræber sig til enhver tid på at overholde gældende regler. Rosendahl Design Group tager derfor kraftig afstand fra de overtrædelser, som Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen i enkeltstående tilfælde vurderer at have påvist.

Designgruppen har ikke haft til hensigt at begrænse den frie konkurrence eller bryde eksisterende regler og beklager derfor uregelmæssighederne.

CFO Lisbeth Dau siger om afgørelsen:

- De beskrevne uregelmæssigheder strider klart imod Rosendahl Design Groups værdier og den måde, vi ønsker at drive virksomhed på. Selv om der er tale om enkeltstående overtrædelser, der beror på fejl og manglende forståelse af gældende lovgivning samt mangelfuld rådgivning fra tredjepart, vedkender virksomheden sig sit ansvar. Vi har derfor i 2021 og 2022 iværksat en række robuste foranstaltninger for at sikre, at noget lignende ikke vil kunne gentage sig.

Rosendahl Design Group er generelt særdeles opmærksom på, at virksomhedens medarbejdere kender og forstår eksisterende regler og gennemfører derfor løbende indføring og træning i gældende lovgivning. I den forbindelse fremhæves det eksplicit, at medarbejdere i Rosendahl Design Group ikke på nogen måde må påvirke forhandleres priser, herunder via fastsættelse af bindende videresalgspriser.

Som opfølgning på dialogen med Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens har Rosendahl Design Group udvidet sit interne compliance undervisningsprogram samt taget et eksternt understøttet whistleblower-værktøj i brug.

- I Rosendahl Design Group stræber vi efter, at vores handel baserer sig på stærke relationer til vores samarbejdspartnere og skaber gensidig værdi. Det er derfor klart den forventning, alle vores samarbejdspartnere skal kunne have til os. Vi beklager de fejl, der er sket og ser frem til at fortsætte det loyale samarbejde med vores dygtige, mangeårige partnere, siger Lisbeth Dau.

Rosendahl Design Group har samarbejdet fuldt ud med myndighederne og sikret Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen fri og uhindret adgang til al efterspurgt og relevant materiale.
Rosendahl Design Group har ikke tidligere haft sager hos konkurrencemyndighederne.

Yderligere information:
presse@rdg.dk

Information om Rosendahl Design Group

Rosendahl Design Group
Slotsmarken 1
2970 Hørsholm

Innovation, kreativ glæde og respekt for dansk designtradition – disse er pejlemærkerne for Rosendahl Design Group. Vores ambition er at fremvise og beskytte danske designskatte ved at genopdage klassikere – og skabe nye i overensstemmelse med dansk designtradition. Fælles for produkterne er, at de gør hver dag smukkere og tilfører værdi for vores kunder.

Vi er stolte af at repræsentere en brandportefølje, der omfatter elskede klassikere indenfor dansk design såvel som innovative livsstilsprodukter til hjemmet, til bordet og til køkkenet.

Følg pressemeddelelser fra Rosendahl Design Group

Flere pressemeddelelser fra Rosendahl Design Group

Rosendahl Design Group skifter CEO6.6.2023 11:01:12 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks førende designgruppe skifter CEO, efter at Mette Maix har besluttet sig for at sige op. Som følge heraf skifter ejer Henrik Rosendahl posten som bestyrelsesformand ud med CEO-rollen, og han takker Mette Maix for hendes betydelige indsats for at bringe designhuset styrket gennem Corona-pandemi, højinflation og stærkt omskiftelige markedsvilkår. I stedet sætter hun nu sine kompetencer i spil i nye sammenhænge inden for bæredygtig transformation, grøn omstilling og commercial excellence.

Årsregnskab 2022: Rosendahl Design Group holdt skarpt fokus på langsigtet vækst i turbulent 202217.5.2023 12:01:38 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks førende designgruppe investerede sidste år i en række strategiske initiativer, der styrkede virksomhedens langsigtede udvikling. Ikke mindst foretog Rosendahl Design Group et gearskifte i den internationale ekspansion gennem et joint venture på det amerikanske marked. Ligeledes boostede designgruppen med en helt ny online-platform markant sit tilbud til slutkunder, mens ansøgningen om B Corp-certificering markerede et betydeligt skridt mod en endnu mere ansvarlig virksomhed.

Rosendahl Design Group føjer stærk forandringsprofil til bestyrelsen25.5.2022 08:05:44 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks førende designgruppe er i gang med en omfattende transformation af virksomheden, og som led i heri opruster Rosendahl Design Group nu bestyrelsen med Nille Skalts. Igennem mere end 20 år har hun rådgivet både store virksomheder og en lang række familieejede SMV’er samt offentlige institutioner i ind-og udland i forhold til at indfri deres sociale og bæredygtige potentiale.