TryghedsGruppen

TryghedsGruppen fik et positivt resultat på 47 mio. kr. i første kvartal 2023

Med udgangspunkt i et stærkt kvartalsresultat for Tryg med både et positivt forsik-ringsserviceresultat og investeringsresultat opnåede TryghedsGruppen et positivt resultat på 47 mio. DKK i årets første kvartal. Det er en forbedring i forhold til sidste år, hvor første kvartal gav et negativt resultat på 20 mio. DKK.

Ejerskabsandel øges
TryghedsGruppen har et mål om at øge ejerandelen af Tryg til over 50 procent. Da Tryg i øjeblikket har et aktietilbagekøbsprogram, hvor TryghedsGruppen ikke deltager i aktietilbagekøbet, øges TryghedsGruppens ejerandel i Tryg løbende. Ved udgangen af kvartalet var ejerandelen steget til 46,8 procent.

TrygFonden øger uddelingsniveau
TrygFondens uddelinger udgjorde 48 mio. DKK i årets første kvartal. De seneste tre år har rammen for TrygFondens aktiviteter været op til 650 mio. kr. om året. Det vil også være den generelle ramme i 2023. I tillæg hertil har TryghedsGruppens repræsentantskab besluttet at afsætte en supplerende ramme på op til 30 mio. kr. til strategiske regionale initiativer. Midlerne fordeles ligeligt mellem TryghedsGruppens fem regionale råd, som får mulighed for at prioritere et eller flere emner inden for TrygFondens strategi, som de vil sætte særligt fokus på over en flerårig periode.

Med en ramme på op til 680 mio. DKK fastholder TrygFonden dermed et stabilt og højt uddelingsniveau med mulighed for flere tryghedsskabende aktiviteter i 2023.

Kontakt

Robert Neimanas, pressechef, telefon 93 94 02 05 eller e-mail rob@tryghedsgruppen.dk

Information om TryghedsGruppen

TryghedsGruppen
Hummeltoftevej 49
2830 Virum

45 26 08 26https://www.tryghed.dk/

Om TryghedsGruppen

TryghedsGruppen er den største aktionær i forsikringsselskabet Tryg og står bag TrygFonden. TryghedsGruppen udbetaler i år bonus til sine 1,4 mio. medlemmer på i alt ca. 950 mio. kr. og har almennyttige uddelinger for op til 680 mio. kroner.

Følg pressemeddelelser fra TryghedsGruppen

Flere pressemeddelelser fra TryghedsGruppen

TryghedsGruppen fik et resultat på 491 mio. DKK i årets første tre kvartaler1.12.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

TryghedsGruppen opnåede et resultat på 491 mio. DKK i årets første tre kvartaler primært som følge af et positivt forsikringsserviceresultat og investeringsresultat i Tryg. Resultatet er væsentligt over sidste års resultat på 9 mio. DKK efter tredje kvartal. Ejerskabsandel øges fortsat TryghedsGruppens ejerandel af Tryg udgjorde 47,2 procent efter tredje kvartal, hvilket er en stigning fra 45,8 procent efter tredje kvartal sidste år. Tryg annoncerede i oktober 2023 et aktietilbagekøbsprogram på 1 mia. DKK. TryghedsGruppen har fortsat et mål om på sigt at øge ejerandelen af Tryg til over 50 procent og deltager derfor ikke i aktietilbagekøbsprogrammet. Det er forventningen, at TryghedsGruppens ejerandel vil stige ca. 0,5 procentpoint som følge heraf. TrygFonden fastholder uddelingsniveau TrygFonden har uddelt 390 mio. DKK i årets første tre kvartaler. Der er afsat en samlet pulje på op til 680 mio. DKK for hele året. TrygFonden fastholder dermed et stabilt og højt uddelingsniveau med mul