Tork løfter hygiejne og trivsel på arbejdspladsen

Tork Kontorhygiejne Pakken™ er et skræddersyet udvalg af produkter, tjenester, værktøjer og anden support, som hjælper facility managers med at skabe et rent og hygiejnisk arbejdsmiljø samt sikre, at medarbejderne føler sig trygge på kontoret.

At forbedre kvaliteten af rengøring og hygiejne uden at gå på kompromis med drifteffektiviteten er vigtigere end nogensinde før for facility managers og virksomheder inden for facility service1. En undersøgelse viser, at 80% af befolkningen forventer, at der i højere grad nu end før COVID-19 er et sikkert og hygiejnisk miljø på offentlige toiletter (f.eks. på kontorer)2. Derudover gør hybride arbejdsmodeller og det øgede fokus på hygiejne på arbejdspladsen det endnu mere komplekst for facility managers at sikre et sikkert kontormiljø. Dette skyldes særligt, at rengørings- og hygiejnebehovet varierer meget alt afhængigt af, hvor mange medarbejdere der bruger kontoret på et givent tidspunkt.

For at imødekomme disse udfordringer tilbyder Tork Kontorhygiejne Pakken™produkter, tjenester, værktøjer og anden support, der gør det muligt for facility managers at sikre, at kontoret er klar til, at medarbejderne trygt kan gå på arbejde. Pakken imødekommer relevante temaer som:

• Hvordan fleksible kontorer og hybride arbejdsmodeller har skabt nye hygiejneudfordringer.
  • Hvordan facility managers kan understøtte ny håndhygiejneadfærd og tilpasse overfladerengøring i fællesrum.
  • Hvordan datadrevet rengøring kan være med til at give en ensartet og høj rengøringskvalitet samt forbedre effektiviteten.

Hygiejnepakken består blandt andet af Tork Vision Cleaning, som er verdens førende facility management-løsning. Ved at bruge data i realtid fra blandt andet besøgstrafikanalyser og automatiske dispensere fjerner Tork Vision Cleaning gætteriet fra rengøringsarbejdet og viser både facility managers og rengøringsteams, hvornår og hvor der er mest behov for rengøring.

”Datadrevet rengøring spiller en central rolle i forhold til de aktuelle udfordringer ved de hybride arbejdsmodeller. Vores løsning, Tork Vision Cleaning, kan bruges til at se hot spots og bestemme den rigtige rengøringsfrekvens samt sikre, at dispensere er fyldt op 99% af tiden3. De indbyggede indsigter i vores produkter forbedrer rengøringsproceduren, imens rapporteringsværktøjer viser, hvorvidt sikkerhedsbestemmelser overholdes og giver gennemsigtighed i forhold til at dokumentere et veludført stykke arbejde. 100% af vores eksisterende Tork Vision Cleaning-kunder siger, at systemet har hjulpet dem med at forbedre hygiejnen4”, fortæller Anna Königson Koopmans, Marketing Director Commercial for Essitys professionelle hygiegnevirksomhed

Tork Kontorhygiejne Pakken™ hjælper også facility managers med at løfte deres bæredygtighedspræstationer – uden at gå på kompromis med hygiejne og sikkerhed. Alle produkter og tjenester i pakken er baseret på miljørigtig og ressourceeffektiv indkøb og produktion. De bidrager til effektiv brug, reducerede kulstofemissioner og mindre spild gennem innovationer som f.eks. one-at-a-time dispensere og komprimerede genopfyldninger.

Tork Paper Circle®, der er verdens første genbrugstjeneste for papirhåndklæder, hjælper facility managers med blandt andet at reducere spild med op til 20%5 og kulstofemissioner for papirhåndklæder med mindst 40%6.

Tork-eksperter hjælper med at identificere muligheder for at forbedre hygiejnen

Som global leder inden for professionel hygiejne tilbyder Tork virksomheder en gratis hygiejnekonsultation afdedikerede og uddannede hygiejnerådgivere. Konsultationen hjælper facility managers med at identificere muligheder for at forbedre rengøringskvaliteten og hygiejnen samt driftseffektivitet og bæredygtighed.

”Folk vurderer ikke længere kun deres arbejdsplads på klassiske personalegoder og værdier, men også i forhold til sundhed og trivsel på arbejdspladsen. Derfor tilbyder Tork kunderne en professionel hygiejnekonsultation. Under konsultationen gennemgår vores erfarne hygiejnerådgivere de nuværende hygiejneordninger sammen med kunden for at indetificere, hvor der er forbedringsmuligheder”, forklarer Anna Königson Koopmans.

Baseret på den fælles gennemgang giver Torks hygiejnerådgivere klare anbefalinger og forslår løsninger, som både opfylder kundens behov og samtidig sikrer tårnhøje hygiejnestandarder. Konsultationen kan foregå både fysisk og virtuelt.

Læs mere her.

Fodnoter:

1. Bringing the Office Customer to Life, 2020, en kvantitativ undersøgelse udført for Essity.

2.Undersøgelse udført i marts 2021 af United Minds i samarbejde med CINT. Undersøgelsen dækkede 7 markeder: Kina, Frankrig, Tyskland, Spanien, Sverige, Storbritannien og USA, med i alt 7063 respondenter.

3.Målt på næsten 13.000 connected dispensers mellem juni - december 2019. Baseret på tid pr. måned, hvor en dispenser er i tom status i forhold til den samlede tid pr. måned.

4.Baseret på undersøgelsesresultater fra marts 2021 med 34 Tork Vision Rengøring-kunder i Europa og Nordamerika.

5.Baseret på resultater fra Tork PaperCircle® pilotkunder i Tyskland og Holland.

6. Baseret på en livscyklusanalyse for Europa, hvor også de undgåede processer er taget i betragtning. Analysen er udført af Essity og verificeret af IVL, Swedish Environmental Research Institute Ltd, 2017.

Charlotte Høholt, Key Account Manager
Mail: Charlotte.Hoholt@essity.com

SSI Diagnostica continues strong growth journey by merging with Virginia-based TechLab22.8.2022 09:00:00 CEST | Press release

SSI Diagnostica Group (SSID), a global in-vitro diagnostics company backed by Adelis Equity Partners, has experienced significant growth in recent years based on its ability for new product innovation, expansion into international markets and strategic acquisitions. SSID’s latest transformational acquisition, announced today, is the Virginia-based firm TechLab, Inc., a leading developer and manufacturer of rapid infectious disease tests for gastrointestinal and enteric diseases. By joining forces with TechLab, SSID is broadening its infectious disease product offering and laying the foundation for accelerated growth in the US.

Fortsætter vækst i Norden: Adyen offentliggør finansielle resultater for første halvår (H1) 202218.8.2022 09:09:59 CEST | Pressemeddelelse

Nøgletal Januar - juni 2022 sammenlignet med januar - juni 2021 Processed volume var €345.8 milliarder, en stigning på 60% år-til-år. Point-of-sale processed volume ligger på €44.9 milliarder, en stigning på 97% år-til-år Omsætning er på €608.5,mio., en stigning på 37% år-til-år EBITDA på €356.3 mio., en stigning på 31% år-til-år, EBITDA-marginal på 59% Free cash flow conversion ratio var 87% og med en CapEx på 6.6% af nettoomsætningen. Fuld redegørelse for periodens finansielle resultater kan læses her. Nordisk vækst I løbet af årets (2022) første seks måneder har Adyen fortsat med at opbygge en arbejdsstyrke, der understøtter virksomhedens langsigtede mål. På globalt plan er Adyens arbejdsstyrke steget med 18% og har i dag 2.575 ansatte. Adyen i Norden har øget sin arbejdsstyrke med 30% i rapporteringsperioden i forhold til den tilsvarende periode. Med målet om at kunne hjælpe kunder med at vokse ved at modernisere butiksoplevelsen, har Adyen accelereret innovationen i feltet ved at

NASAs marsrobot Curiosity fylder 10 år og får endelig den fejring, den fortjener – takket være robotter på Jorden21.7.2022 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Kærligheden til teknik er stor hos Husqvarna, der er markedsleder inden for robotplæneklippere, og virksomheden har derfor besluttet at give den sekshjulede marsrobot med navnet Curiosity den fødselsdagsfejring, den fortjener. I anledningen af Curiositys 10-års fødselsdag på Mars har Husqvarna opdateret over 100.000 robotplæneklippere til den 5. august at synge Happy Birthday. Fra et kor af robotter på Jorden lyder det til den mest ensomme robot i universet: Tillykke med fødselsdagen!