Topdanmark i top i ny kundetilfredshedsundersøgelse
Topdanmark Livsforsikring er det pensionsselskab, der har de mest tilfredse kunder blandt mindre og mellemstore virksomheder.
Det viser den nye Firmapensionsbarometer-undersøgelse fra Aalund, som er foretaget blandt de større, kommercielle pensionsselskaber i Danmark.
”I Topdanmark har vi et mål om at være tæt på kunderne og hjælpe dem bedst muligt. Derfor er vi stolte over resultatet, som er rigtig godt for kunderne – og det i et år, hvor vi har set ind i en del forandringer med et nyt administrationssystem. De indsatser, vi har gjort i år, har resulteret i, at vi fastholder vores førsteplads blandt de kunder, som vi har allerflest af, og det er vi glade for på kundernes vegne,” siger Vivian Weis Byrholt, der er adm. direktør i Topdanmark Livsforsikring.
Blandt de mindre og mellemstore virksomheder har Topdanmark i Aalunds undersøgelse en kundetilfredshed på indeks 80,2 ud af 100, hvilket altså er det højeste i undersøgelsen. Samtidig er Topdanmark det pensionsselskab, hvor den højeste andel af kunderne blandt de mindre og mellemstore virksomheder angiver, at de er ’særdeles tilfredse’.
Selskabet har oplevet en lille fremgang i forhold til sidste år, hvor Topdanmark også var i top i undersøgelsen med en tilfredshedsscore på 79 – også blandt de mindre og mellemstore virksomheder. Størstedelen af Topdanmarks pensionskunder er ansat i mindre og mellemstore virksomheder.
Høj og stigende anbefalingslyst
I undersøgelsens samlede resultat blandt ansatte i virksomheder i alle størrelser kommer Topdanmark ind på en 2. plads. med en tilfredshedsindeksscore på 78,9. Undersøgelsen er lavet på baggrund af i alt 1153 besvarelser fra beslutningstagere hos virksomhederne.
Udover at Topdanmarks kunder altså er glade for fx kundebetjening, rådgivning og de digitale løsninger, så har selskabets kunders anbefalingslyst blandt de mindre og mellemstore virksomheder været støt stigende de seneste fire år, og 68 pct. af Topdanmarks kunder i den gruppe anbefaler deres eget pensionsselskab.
”Undersøgelsen viser, at vores kunder kvitterer for en kundeservice på et stabilt højt niveau, hvor rådgiverne smiler i røret og har fokus på at gøre det let og enkelt for kunderne. I 2019 har vi givet kunderne en helt ny digital selvbetjeningsbrugerflade, og det kvitterer de for i undersøgelsen, hvor vi går markant frem på digitale- og selvbetjeningsløsninger. Ikke mindst har vi nogle relevante og effektive forebyggelses- og behandlingstilbud tilknyttet vores sundheds- og tab af erhvervsevneforsikringer,” siger Vivian Weis Byrholt.
Hun tilføjer, at Topdanmark desuden gør meget ud af at klæde medarbejdere og virksomheder på til at agere i en stadig mere kompleks verden. For eksempel har Topdanmark i 2019 på baggrund af en stor undersøgelse af behovene hos små og mellemstore virksomheder inviteret til en række webinarer og seminarer om emner, som udover pension fx omfatter ting som social selling, cyber-sikkerhed, sundhedspolitik, innovation og fremtidens arbejdsmarked.
Fakta:
- Topdanmark Livsforsikring A/S har lidt over 200.000 kunder.
- Gennem deres pensionsordning har kunderne også adgang til forsikrings-ordninger, der kan hjælpe med forebyggelse og behandling af sygdom.
- Topdanmark Livsforsikring har et veluddannet team på 114 ansatte, der beskæftiger sig med kundeservice og skadebehandling. Dertil kommer diverse selvbetjeningsløsninger.
- Topdanmark-koncernen omfatter både pension, livsforsikring og skadesfor-sikring samlet i samme hus. Topdanmark er landets næststørste forsikringsselskab.
Nøgleord
Kontakter
Martin OlsenPresseansvarlig
Tlf:+45 24 34 67 47vto@topdanmark.dkBilleder
Information om Topdanmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Topdanmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Topdanmark A/S
Topdanmark sælger ejerandel i Bornholms Brandforsikring29.11.2024 09:03:32 CET | Pressemeddelelse
Topdanmark sælger sin ejerandel af Bornholms Brandforsikring pr. 29. november 2024. Distributionssamarbejdet fortsætter, så Topdanmark fortsat tilbyder produkter til private kunder og mindre virksomheder på Bornholm.
Topdanmark fortsætter stærk vækst og investering i digitale løsninger6.11.2024 08:49:36 CET | Pressemeddelelse
Topdanmark oplever fortsat positiv vækst, viser regnskabstal for årets første ni måneder. Kundernes tilfredshed med digitale services er samtidig steget.
Forsikringsselskab sender advarsel: Få det gjort, før sne og is pludseligt rammer31.10.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
De seneste tre år har november været garant for sæsonens første sne. Derfor sender Topdanmark nu en opfordring til sine kunder.
Topdanmark lancerer ny graviditetsforsikring i samarbejde med BabySam – skal hjælpe kommende forældre16.9.2024 08:17:02 CEST | Pressemeddelelse
Et nyt partnerskab mellem Topdanmark og BabySam betyder, at alle kommende forældre nu tilbydes en helt ny graviditetsforsikring hos Topdanmark. Forsikringen dækker fra 21. graviditetsuge til seks måneder efter fødslen, og formålet med forsikringen er at give kommende og nye forældre større tryghed i forløbet. Det sker blandt andet ved at tilbyde et online graviditetsunivers og psykologhjælp. "Vi ved, at det er en spændende tid, men graviditeten kan også være forbundet med usikkerhed, og der kan desværre opstå uforudsete situationer, som kan give anledning til bekymring. Med vores graviditetsforsikring giver vi kommende forældre en ekstra støtte, hvis de får brug for det," siger Carsten Elmose, koncerndirektør for privat i Topdanmark. Samarbejdet mellem Topdanmark og BabySam betyder, at alle medlemmer af Klub BabySam får tilbudt basisudgaven af graviditetsforsikringen sammen med en række andre fordele i en baby-startpakke. "For os er det et naturligt supplement til den brede palette af
Topdanmark leverer stærk vækst i kvartal præget af bilskader og større brande12.7.2024 08:00:22 CEST | Pressemeddelelse
Topdanmark tiltrækker flere kunder i et halvår, som har været præget af bilskader, større brande og flere vejrskader. Samtidig stiger kundernes tilfredshed med digitale services.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum