Topdanmark i top i ny kundetilfredshedsundersøgelse
Topdanmark Livsforsikring er det pensionsselskab, der har de mest tilfredse kunder blandt mindre og mellemstore virksomheder.
Det viser den nye Firmapensionsbarometer-undersøgelse fra Aalund, som er foretaget blandt de større, kommercielle pensionsselskaber i Danmark.
”I Topdanmark har vi et mål om at være tæt på kunderne og hjælpe dem bedst muligt. Derfor er vi stolte over resultatet, som er rigtig godt for kunderne – og det i et år, hvor vi har set ind i en del forandringer med et nyt administrationssystem. De indsatser, vi har gjort i år, har resulteret i, at vi fastholder vores førsteplads blandt de kunder, som vi har allerflest af, og det er vi glade for på kundernes vegne,” siger Vivian Weis Byrholt, der er adm. direktør i Topdanmark Livsforsikring.
Blandt de mindre og mellemstore virksomheder har Topdanmark i Aalunds undersøgelse en kundetilfredshed på indeks 80,2 ud af 100, hvilket altså er det højeste i undersøgelsen. Samtidig er Topdanmark det pensionsselskab, hvor den højeste andel af kunderne blandt de mindre og mellemstore virksomheder angiver, at de er ’særdeles tilfredse’.
Selskabet har oplevet en lille fremgang i forhold til sidste år, hvor Topdanmark også var i top i undersøgelsen med en tilfredshedsscore på 79 – også blandt de mindre og mellemstore virksomheder. Størstedelen af Topdanmarks pensionskunder er ansat i mindre og mellemstore virksomheder.
Høj og stigende anbefalingslyst
I undersøgelsens samlede resultat blandt ansatte i virksomheder i alle størrelser kommer Topdanmark ind på en 2. plads. med en tilfredshedsindeksscore på 78,9. Undersøgelsen er lavet på baggrund af i alt 1153 besvarelser fra beslutningstagere hos virksomhederne.
Udover at Topdanmarks kunder altså er glade for fx kundebetjening, rådgivning og de digitale løsninger, så har selskabets kunders anbefalingslyst blandt de mindre og mellemstore virksomheder været støt stigende de seneste fire år, og 68 pct. af Topdanmarks kunder i den gruppe anbefaler deres eget pensionsselskab.
”Undersøgelsen viser, at vores kunder kvitterer for en kundeservice på et stabilt højt niveau, hvor rådgiverne smiler i røret og har fokus på at gøre det let og enkelt for kunderne. I 2019 har vi givet kunderne en helt ny digital selvbetjeningsbrugerflade, og det kvitterer de for i undersøgelsen, hvor vi går markant frem på digitale- og selvbetjeningsløsninger. Ikke mindst har vi nogle relevante og effektive forebyggelses- og behandlingstilbud tilknyttet vores sundheds- og tab af erhvervsevneforsikringer,” siger Vivian Weis Byrholt.
Hun tilføjer, at Topdanmark desuden gør meget ud af at klæde medarbejdere og virksomheder på til at agere i en stadig mere kompleks verden. For eksempel har Topdanmark i 2019 på baggrund af en stor undersøgelse af behovene hos små og mellemstore virksomheder inviteret til en række webinarer og seminarer om emner, som udover pension fx omfatter ting som social selling, cyber-sikkerhed, sundhedspolitik, innovation og fremtidens arbejdsmarked.
Fakta:
- Topdanmark Livsforsikring A/S har lidt over 200.000 kunder.
- Gennem deres pensionsordning har kunderne også adgang til forsikrings-ordninger, der kan hjælpe med forebyggelse og behandling af sygdom.
- Topdanmark Livsforsikring har et veluddannet team på 114 ansatte, der beskæftiger sig med kundeservice og skadebehandling. Dertil kommer diverse selvbetjeningsløsninger.
- Topdanmark-koncernen omfatter både pension, livsforsikring og skadesfor-sikring samlet i samme hus. Topdanmark er landets næststørste forsikringsselskab.
Nøgleord
Kontakter
Martin OlsenPresseansvarlig
Tlf:+45 24 34 67 47vto@topdanmark.dkBilleder
Information om Topdanmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Topdanmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Topdanmark A/S
Topdanmark advarer bilister før kraftige snebyger: Vær særligt opmærksom på denne type skade9.2.2024 05:00:00 CET | Pressemeddelelse
Kraftige snebyger har kurs mod Danmark. Derfor bør bilister være ekstra opmærksomme i trafikken i dag, lyder det fra forsikringsselskabet Topdanmark, der giver en række råd til bilisterne.
Begivenhedsrigt 2023 har givet flest vejrskader i ti år23.1.2024 08:00:29 CET | Pressemeddelelse
Topdanmarks regnskab for 2023 viser et resultat, som er ekstraordinært påvirket af en højere skadesfrekvens. Ekstreme vejrfænomener medvirker til flest vejrskader siden 2013.
Topdanmark gennemfører køb af Oona Health1.12.2023 11:50:24 CET | Pressemeddelelse
Som oplyst i selskabsmeddelelse nr. 15/2023 fra d. 27. oktober 2023 er Topdanmarks køb af Oona Health A/S med datterselskaber, inklusive Dansk Sundhedssikring der er det største og mest kendte selskab, som forventet endelig gennemført 1. december 2023.
Topdanmark får godkendt køb af Dansk Sundhedssikring27.10.2023 09:25:17 CEST | Pressemeddelelse
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har uden betingelser godkendt Topdanmarks køb af Oona Health A/S med datterselskaber, inklusive Dansk Sundhedssikring der er det største og mest kendte selskab. Dermed er den sidste af tre myndighedsgodkendelser på plads, og Topdanmark forventer, at handlen bliver endeligt gennemført den 1. december 2023. ”Vi er nu klar til at gennemføre købet og indfri ambitionen om at skabe en markedsledende position inden for sundhedsløsninger til danskere og danske virksomheder. Det er en position, der flugter med Topdanmarks strategi om at være et fokuseret skadesforsikringsselskab, der skaber lønsom vækst i kerneforretningen,” siger Peter Hermann, adm. direktør i Topdanmark. Som en naturlig konsekvens af ejerskabet vil Topdanmarks regnskaber fremover omfatte selskabernes samlede finansielle resultater. Forventningerne til præmievæksten i Topdanmark-koncernen for 2023 opjusteres derfor til over 2,5 procent i forlængelse af købet af Oona Health A/S, og Topdanmarks
Topdanmark fastholder stærk kerneforretning i kvartal med ekstremt vejr24.10.2023 08:00:27 CEST | Pressemeddelelse
Kunder i Topdanmark har i tredje kvartal 2023 anmeldt 51 procent flere vejrskader sammenlignet med gennemsnittet for de seneste fem år. Kvartalet har også budt på en positiv udvikling i selskabets underliggende forretning, og Topdanmark foretager nu en mindre opjustering.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum