To nye medlemmer i Dansk Byggeris bestyrelse

På Dansk Byggeris repræsentantskabsmøde i Tivoli Congress Center blev to nye medlemmer, Morten Lindholt, CG Group A/S i Kjellerup, og Erik Nimb, A/S Botica Entreprise i Ballerup, valgt til bestyrelsen.

Det er to kendte ansigter i Dansk Byggeri, der blev valgt ind som nye medlemmer i Dansk Byggeris bestyrelse på det årlige repræsentantskabsmøde i Dansk Byggeri den 24. april.

Morten Lindholt er koncernchef i den familiedrevne virksomhed CG Group A/S i Kjellerup ved Viborg. Han har i syv år bestridt tillidshverv i Dansk Byggeri både som formand og bestyrelsesmedlem i Industrilakerernes Landsforening, som aktiv i bestyrelsen for Industrisektionen og siden 2014 også i bestyrelsen for branchefællesskabet Dansk Byggeindustri, der tidligere hed Danske Byggematerialer.

- Jeg glæder mig til at bidrage til det vigtige arbejde i bestyrelsen med at udvikle en sund, relevant og veldrevet forening, hvor hele byggebranchen kan føle sig hjemme. Jeg repræsenterer byggeindustrien men arbejder meget gerne for, at vi fremstår som en samlet stærk branche, der kan tale med god gennemslagskraft over for omverdenen, siger Morten Lindholt, der er uddannet cand.merc. og har en HD fra Aalborg Universitet. Ny i Dansk Byggeris bestyrelse er også Erik Nimb, adm. direktør i A/S Botica Entreprise. Han har siddet i Dansk Byggeris repræsentantskab siden 2010. Sidste år blev han næstformand for Træsektionen efter otte år i sektionens bestyrelse.

- Selv om tiderne er blevet bedre, og økonomien generelt er god, har vi udfordringer med at få tilstrækkelig mange lærlinge og kvalificerede medarbejdere. Det glæder jeg mig til at diskutere med alle bestyrelser i sektioner, interessegrupper, branchefællesskaber og regioner i Dansk Byggeri og finde gode løsninger på, siger Erik Nimb, der er uddannet tømrer og bygningskonstruktør.

Repræsentantskabet genvalgte murermester Christian Dahl Pedersen, Murermester J. Ole Pedersen A/S og direktør Jette Rohde, Sten & Grus Prøvestenen A/S.

Helen Jensen, pressechef, hje@danskbyggeri.dk, telefon: 21 24 47 02
Erik Nimb, adm. direktør, A/S Botica Entreprise, telefon: 23 40 24 74
Morten Lindholt, koncernchef, CG Group A/S, telefon: 40 82 12 21

Erik Nimb
Morten Lindholt

Dansk Byggeri: Politikerne svigter de små virksomheder14.8.2018 07:45pressemeddelelse

Danmarks erhvervsliv er domineret af helt små virksomheder med under 10 ansatte. De udgør 93 procent af samtlige danske virksomheder. Men når politikerne tager initiativer, der skal lette hverdagen for erhvervslivet, bliver de små overset. Det skal der gøres noget ved, mener Dansk Byggeri, der er klar med 12 helt konkrete forslag, som med små midler vil gavne ikke bare mikrovirksomhederne men hele samfundsøkonomien.

SF og Dansk Byggeri: Millioninvesteringer i skolernes indeklima nødvendige13.8.2018 09:28pressemeddelelse

Når en del af skoleeleverne starter på et nyt skoleår efter sommerferien på mandag, bliver det i klasseværelser med ulovlig ventilation, for høje temperaturer og skimmelsvamp i hjørnerne. På hver femte af de skoler, Arbejdstilsynet kontrollerede sidste år, var den gal med indeklimaet. Det er under al kritik, mener SF og Dansk Byggeri, der er klar med et fælles forslag til at rette op på situationen.