To nye bestyrelsesmedlemmer i Dansk Byggeri Hovedstaden

Adm. direktør Søren Hansen fra A/S Julius Nielsen & Søn i Rødovre og adm. direktør Søren Tscherning fra G. Tscherning A/S i Hedehusene blev valgt ind i bestyrelsen for Dansk Byggeri Hovedstaden på regionens generalforsamling torsdag den 7. november.

Her blev Dansk Byggeri Hovedstadens formand, snedkermester Mads Raaschou fra Raaschou Inventarsnedkeri A/S i Skovlunde, samtidig genvalgt for endnu en toårig periode.

Det samme gjorde produktionschef Jens Jacob Paludan fra Øens Murerfirma A/S i København, direktør Erik Hemmingsen, NCC Danmark A/S i Søborg og adm. direktør Michael S. Larsen fra CG Jensen A/S i Glostrup.

Dansk Byggeri Hovedstaden er Dansk Byggeris regionale forening i København og de omkringliggende kommuner og har mere end 1.000 bygge- og anlægsvirksomheder som medlemmer.

Formand Dansk Byggeri Hovedstaden, Mads Raaschou mads@raaschou.as, telefon 70 23 20 89
Pressechef Helen Jensen, hje@danskbyggeri.dk, telefon 21 24 47 02

Dansk Byggeri og Skanderborg vil samarbejde om undervisningsforløb9.12.2019 05:00:00 CETPressemeddelelse

De lokale virksomheder og folkeskoler i Skanderborg kan få meget ud af at samarbejde om undervisningsforløb, så flere unge bliver inspireret til at tage en erhvervsuddannelse. Det var et af emnerne på dagsordenen, da Dansk Byggeri Østjylland, Skanderborg og Omegns Byggelaug og Skanderborg Kommune holdte sit årlige dialogmøde. På mødet blev der også talt om kommunens anlægsbudget og sagsbehandlingstiden på byggesager.

Ny undersøgelse: Vi vil mindes vores kære på et gravsted5.12.2019 05:00:00 CETPressemeddelelse

Under hver femte dansker (19,3 procent) har besluttet, at deres sidste rejse skal ende ved et kendt gravsted på en kirkegård. Det viser en undersøgelse, som A&B Analyse har fortaget for Stenhuggerlauget Danmark i Dansk Byggeri. Mange danskere fravælger et kendt gravsted, fordi de fejlagtigt tror, at de så ikke er til besvær. Men faktisk overser vi de pårørendes behov for at have et sted, hvor de kan bearbejde sorgen og mindes deres kære.