To ejerledere i hjælpemiddelbranchen vinder Temaprisen 2022 i Region Nordjylland

Peter Libak og Christian Gammelgaard Olesen fra Wolturnus A/S har netop modtaget prisen som Årets Regionale Temaprisvinder i Region Nordjylland ved Årets Ejerleder 2022. De to ejerledere får prisen for at have skabt en mangfoldig arbejdsplads med stærke værdier, og hvor der er plads til alle. Ejerlederne fik overrakt prisen af PwC, Nykredit og Dansk Erhverv ved kåringen i Musikkens Hus i Aalborg.
Peter Libak og Christian Gammelgaard Olesen fra Wolturnus A/S vinder prisen som Årets Regionale Temaprisvinder i Region Nordjylland ved Årets Ejerleder 2022

I forbindelse med kåringen af Årets Ejerleder 2022 overrækkes for sjette gang en temapris, som går til den ejerleder, der har udvist et stærkt fokus på årets tema, talent og tillid. Prisen går i år til Peter Libak og Christian Gammelgaard Olesen fra Nibe-virksomheden Wolturnus A/S, som fremstiller kørestole og håndcykler, der er tilpasset brugeren, og som giver brugeren mulighed for at give kørestolen eller håndcyklen et personligt præg.

”Temaprisen går til Peter og Christian, der står i spidsen for Wolturnus. De to ejerledere har skabt en rummelig arbejdsplads med tillid i højsædet, og hvor der er plads til alle; lige fra den begavede, men introverte studentermedhjælper til den handicappede medarbejder,” udtaler Torben Toft Kristensen, partner i PwC i Aalborg, og fortsætter:

Der er plads til individet i Wolturnus, og med godt 90 medarbejdere fordelt på 7-8 forskellige nationaliteter har Peter og Christian i den grad skabt en virksomhed med plads til alle talenter. Det er prisværdigt, at de to ejerledere har opbygget en virksomhed, hvor tilliden til den enkelte medarbejder er i højsædet.”

Verdensmål og mangfoldighed
Peter Libak startede Wolturnus tilbage i 2002, og fik Christian Gammelgaard Olesen ansat i 2015, og efter tre år indtrådte indtrådte han i ejerkredsen. For Peter Libak og Christian Gammelgaard Olesen er det helt naturligt, at de i virksomheden arbejder med værdier og FN’s verdensmål. Wolturnus arbejder bl.a. aktivt med 6 ud af FN’s 17 verdensmål.

”Peter Libak og Christian Gammelgaard Olesen er to ejerledere, som komplementerer hinanden, og det er et stærkt udgangspunkt for deres ambition om at skabe en endnu stærkere og mangfoldig virksomhed. Ejerlederne har skabt et stærkt employer-brand og arbejder løbende både med værdier og verdensmål,” siger Klaus Karlsen, storkundedirektør i Nykredit i Region Nordjylland.

Hos Dansk Erhverv er direktør for markeder, Gitte Lillelund Bech, enig i, at den rette vinder af Temaprisen 2022 i Region Nordjylland er Peter Libak og Christian Gammelgaard Olesen:

”Peter Libak og Christian Gammelgaard Olesen har formået at få dette års tema, talent og tillid, til at være en integreret del af virksomheden. Med et tydeligt fokus og en klar prioritering af udvikling af medarbejdere, sociale værdier og et bæredygtigt fokus har de to ejerledere skabt en virksomhed med en stærk social profil med stor mangfoldighed,” udtaler Gitte Lillelund Bech.

Vinder af Årets Ejerleder i Region Nordjylland 2022
Vinderen af Årets Ejerleder 2022 i Region Nordjylland blev Bent Larsen fra Beritech Group A/S. Han vinder prisen som Årets Ejerleder 2022 i Nordjylland for at være en ejerleder, som har formået at vise, at han kan bygge ikke bare én, men to solide virksomheder indenfor sit fag gennem en god forståelse af medarbejderne og med en forståelse for, hvordan man bedst skaber vækst på både bund- og toplinje.

Kontakt
For yderligere information kontakt PR Manager Malene Billund fra PwC på mobil 5133 2378 eller pressekonsulent Peter Klaaborg fra Nykredit på mobil 2056 0706 eller pressekonsulent Jesper Ingemann fra Dansk Erhverv på 2265 0941.

Fakta om Årets Ejerleder 2022
Det er PwC, Nykredit, Dansk Erhverv og Finans, der står bag Årets Ejerleder, som afholdes for 19. gang. Årets tema er talent og tillid.

De syv regionale vindere går videre til landskåringen, som finder sted den 17. november 2022 hos PwC, Strandvejen 44, 2900 Hellerup.

Juryen består af regionsvinderen fra 2021 samt repræsentanter fra Dansk Erhverv, Nykredit, PwC og flere erhvervsprofiler.

Tidligere landsvindere
Peter Vang Christensen fra Plantorama A/S (2021), 2020 (særår uden vinder pga COVID-19), Michael Holm fra Systematic (2019) Bjarke Hansen fra Primo Tours A/S (2018), Mikkel Borg Bjergsø fra Mikkeller ApS (2017), Marie-Louise Bjerg fra Top Mountain Industries ApS (2016), Anders Byriel fra Kvadrat A/S (2015) Susanne Hessellund fra Bel Air Aviation A/S (2014), Thomas Dinesen fra Dinesen Floors (2013), Peter Eriksen fra Nilpeter A/S (2012), Jørgen Hallundbæk fra Welltec A/S (2011), BK Engineering A/S (2010), KM Telecom A/S (2009), Webtop A/S (2008) og Expo-Net Danmark A/S (2007).